dlaczego toyota a nie patrol?
Moderator: luk4s7
dlaczego toyota a nie patrol?
Witam, nazywam się Dawid i z off-roadem mam już trochę doświadczenia. Jeżdżę na quadzie, ale postanowiłem kupić auto terenowe i stąd moje pytanie: dlaczego toyota a nie patrol? Przeczytałem już dużo tematów na waszym forum, ale wiadomo każdy swoje chwali. Zastanawiam się nad kupnem toyoty J70 (krótka), jednak stosunek patroli (GR) do toyot na zawodach wynosi średnio 50 do 1, co o czymś świadczy. Proszę was o opinie na temat tych dwóch aut, jakie są ich plusy i minusy i który ostatecznie wysuwa się na prowadzenie. Chodzi mi głownie o możliwości terenowe, awaryjność, dostępność części i o koszty eksploatacji. Z góry dziękuje za wasze opinie i pozdrawiam wszystkich napaleńców
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
To może i nie do mnie należy ale przywitaj się wpierw na odpowiednim temacie.
Wybór jest prosty...
Sam teraz użytkuje KZJ 70...
Silnik 3 litry turbo diesel, 125 km. Jedyną wadą tego samochodu jest pękająca głowica... Jednakże zdarzą się to bardzo a to bardzo rzadko. Oczywiście może kupic HZJ 74 a to już kompletnie inna bajka. Silnik 4,2 bez turbina 136 km na łańcuchu. Nic się nie psuje
Stosunek patrola do Toyki jest bardzo prosty. Patrol to gigantyczny czołg przy toyocię. W podstawię Patrol waży około 2 ton. KZJ 70 1600 kg. Więc 400 kg piechotą nie chodzi.
Jeśli mało Ci mocy w KZJ 70 można dokupić za 5 tys. intercooler i będziesz mięć coś około 164 km
A co do koszty eksploatacji będę zróżnicowane jak bardzo wyposażysz samochód w zabawki ofroadowe...
Zderzaki stalowe progi, bagażnik dachowy klatka to waga rzędu 200 kg więcej. Dochodzą do tego oponki terenowe. Ja miałem w swoim MT 33x 12,5 R15 Więc dość szerokie kapcie. Spalanie z takim wyposażeniem było rzędu 16 litrów na mieście. Gdy zmieniłem teraz oponki na Yokochamy AT spadło do 13...
Co do patrola gdzieś miałem gazetę OFF-ROAD gdzie był opisany patrolik. Wszystkie za i przeciw.
Zaletą Patrola na pewno są "ponoć" niezawodne mosty. Wytrzymują bardzo duże koła bez przeróbek. Nie raz widziałem 35 cali lub więcej w patrolkach:)
Jeszcze jakbyś mógł napisać do czego Ci potrzebny jest dokładnie taki samochód. Ostry teren, turystyka czy nacodzień i od czasu do czasu lekki szuterek.
Wybór jest prosty...
Sam teraz użytkuje KZJ 70...
Silnik 3 litry turbo diesel, 125 km. Jedyną wadą tego samochodu jest pękająca głowica... Jednakże zdarzą się to bardzo a to bardzo rzadko. Oczywiście może kupic HZJ 74 a to już kompletnie inna bajka. Silnik 4,2 bez turbina 136 km na łańcuchu. Nic się nie psuje
Stosunek patrola do Toyki jest bardzo prosty. Patrol to gigantyczny czołg przy toyocię. W podstawię Patrol waży około 2 ton. KZJ 70 1600 kg. Więc 400 kg piechotą nie chodzi.
Jeśli mało Ci mocy w KZJ 70 można dokupić za 5 tys. intercooler i będziesz mięć coś około 164 km
A co do koszty eksploatacji będę zróżnicowane jak bardzo wyposażysz samochód w zabawki ofroadowe...
Zderzaki stalowe progi, bagażnik dachowy klatka to waga rzędu 200 kg więcej. Dochodzą do tego oponki terenowe. Ja miałem w swoim MT 33x 12,5 R15 Więc dość szerokie kapcie. Spalanie z takim wyposażeniem było rzędu 16 litrów na mieście. Gdy zmieniłem teraz oponki na Yokochamy AT spadło do 13...
Co do patrola gdzieś miałem gazetę OFF-ROAD gdzie był opisany patrolik. Wszystkie za i przeciw.
Zaletą Patrola na pewno są "ponoć" niezawodne mosty. Wytrzymują bardzo duże koła bez przeróbek. Nie raz widziałem 35 cali lub więcej w patrolkach:)
Jeszcze jakbyś mógł napisać do czego Ci potrzebny jest dokładnie taki samochód. Ostry teren, turystyka czy nacodzień i od czasu do czasu lekki szuterek.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Zadaj takie samo pytanie na www.rajdy4x4.pl w dziale Nissan.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Chce toyote zrobić głównie pod ostry teren itd. dlatego interesuje mnie model z serii 70 i tylko ten najkrótszy (bez hard topu). Czym się różni KZJ od LJ i czy do zwykłego LJ7 można wsadzić motor 1HZ?
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Cobra pisze:KZJ 70 1600 kg
A cała ile waży?
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Pewnie moja wypowiedź niewiele wiedzy wniesie do dyskusji, ale co tam: Jak masz go katować w terenie to kup patrola, bo nissany są brzydsze i bardziej toporne. Do patrola jest też więcej części i są one tańsze. Co prawda u mnie tojka wychodzi taniej, ale ja nie kupuję jak normalny człowiek, więc to się nie liczy. Ja bym wziął patrola, bo CCC - cena czyni cuda.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Zdecydowanie tańsze i toporniejsze ale rzeczywiście Toyoty są lżejsze może nie tyle co napisał COBRA ale około 200kg no i zwrotniejsze.LEX pisze:Jak masz go katować w terenie to kup patrola, bo nissany są brzydsze i bardziej toporne. Do patrola jest też więcej części i są one tańsze.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Nazwę to tak: dla mnie Toyka jest pewnym kompromisem pomiędzy bardzo skutecznymi w terenie małą Vitarą i czołgowatym Patrolem. Jesli szukasz auta do bagien - obejdź Toyke łukiem z daleka. Czasem jednak trzeba być w terenie i za chwilę w innym mieście - po wyjeździe z terenu deklasuję towarzystwo na pierwszych 100 metrach. Jednak to kosztuje, a LC poddaje się modyfikacjom dużo trudniej i drożej niż pospolity patrol czy suzuka. Coś za coś.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Sprawdzałem w dowodzie rejestracyjnym w swoim i u znajomego od patrola.... więc waga jest prawdziwa.... 1600 a 2000 kg
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Bezgraniczna wiara w słowo pisane jest zgubna Ja w dowodzie mam napisane 1830 kg a w realu 2060 kg,ale poczytaj tam;Cobra pisze:Sprawdzałem w dowodzie rejestracyjnym w swoim i u znajomego od patrola.... więc waga jest prawdziwa.... 1600 a 2000 kg
http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=620
A patrole Y-60 które znam ważą 2170-2300kg
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
otóż to a dokładnie zaloguj się na www.forum4x4.pl i najpierw poczytaj o różnych autachFiba pisze:Zadaj takie samo pytanie na http://www.rajdy4x4.pl w dziale Nissan.
bo każdy chwali swoje
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
jest na pasku, nie na łańcuchuCobra pisze:To może i nie do mnie należy ale przywitaj się wpierw na odpowiednim temacie.
Wybór jest prosty...
Sam teraz użytkuje KZJ 70...
Oczywiście może kupic HZJ 74 a to już kompletnie inna bajka. Silnik 4,2 bez turbina 136 km na łańcuchu. Nic się nie psuje
.
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
z tym silnikiem 4,2 jest na łańcuchu z tego co wiem...
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Pasek zębaty łączy pompę wtryskową i wałek rozrządu.Cobra pisze:z tym silnikiem 4,2 jest na łańcuchu z tego co wiem...
Resztę napędzają koła zębate
Re: dlaczego toyota a nie patrol?
Mam porównanie bo mam styczność z patrolami prawie na codzień. Patrol napewno wybacza więcej błędów ze strony kierowcy niż Toyota LJ70, owszem mosty są pancerne w stosunku do Toyotowych i opony 35" bez problemu przyjmie w codziennej eksploatacji, pamiętać tylko należy że prześwit ma wtedy taki sam jak LJ na 33" (mowa o gruszkach mostu). LJ na 33" z silnikiem 2lt da rade ale na siłę. Najpopularniejszy silnik w Patrolu 2,8td ma tendencję do wybuchu głowicy ale chyba wtedy jak się zaniedba układ chłodzenia i katuje bezmyślnie co często się zdarza wśród właścicieli Patroli. Wśród Toyotowców podchodzi się z większym szacunkiem do auta , w większości przypadków nie katuje się je w terenie bezmyślnie stąd tez może i ich mit o bezawaryjności. Dobra dość dobrego o Nissanie bo zaraz bana dostane . Toyota jest fajna bo jest ładniejsza, ma więcej miejsca w środku niż Patrol, daje rade w terenie pomimo braku seryjnej blokady tylnego mostu (LJ70). Posiadając Toyotę otwiera się przed Tobą możliwość przystąpienia do tego klubu, uczestnictwo w imprezach przez niego organizowanych itd itd.