Strona 3 z 3

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 28 lis 2019, 23:52
autor: aadamuss
Czar prysł :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 28 lis 2019, 23:55
autor: PblO
Jednak muszę się mojego pozbyć... zanim zasmuci mnie aż tak.

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 29 lis 2019, 07:39
autor: Rokfor32
Radek - weź i posprawdzaj se jednak te ceny do patrola ... :wink:

Bzdury piszesz. Do patrola masz wyłącznie używki - zero gratów dostępnych przez aso. A jak sie uprzesz - to czekasz 3 miesiące, i płacisz x2 lub x3 cen aso toyoty. Sprawdź sobie - to nie mit. Nie ma alternatywy dla części nowych innej niż toyota. Mowa o autach starszych niż 20 lat. popularność marki na świecie powoduje, że masz więcej opcji niż aso w PL - możesz szukać w stanach, arabowie, australii, czy u ruskich. Wybór jest.

Części używane sie kończą - i w przypadku patrola też już to widać. Wisi na allegro kilka skrzyń za małe pieniądze - ale to sa te same graty od lat. W sumie na całe PL będzie może kilka tych sztuk - jak sie skończą - nie zostanie już nic - a bez dostępu do części nowych zostajesz w czarnej dupie, bez możliwości naprawy.

Ja sie od jakiegoś czasu rozglądam za KOMPLETNYM mostem od patrola Y61 z przełożeniem 4,11. Jest JEDEN. Jedyny, za ponad dwójkę. Reszta to albo angliki (gdzie coraz trudniej zdobyć prawą zwrotnicę - a w patrolu wąs do kiery i zwrotnica to jeden element), albo zdekompletowany szrot (bo albo brakuje owej zwrotnicy, albo sprzęgiełek, które są dosyć awaryjne, albo zacisków hamulca, które znikają, bo ludki wolą założyć używkę, niż po prostu naprawić zacisk).

Silniki? albo wysyp RD28T, za grosze - za to wszystkie padnięte, albo jakieś "białe kruki" tych 4,2, za kilkanaście tysi. I - to koniec tematu.

Poszukaj, czy znajdziesz NOWE gumy do zawieszenia patrola. Nie jakieś polibusze, czy zamienniki febesta czy inny shit. Nowe, fabryczne wytrzymujące 20 lat. Znajdziesz? Bo do toyoty dostaniesz bez problemu ... :wink:

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 29 lis 2019, 08:37
autor: PblO
Nie zapominaj Rokforze, że Radek nie potrzebuje nic do patrola, ponieważ ten pod górkę już 1000 razy bezawaryjnie podjeżdżał, więc części, mimo, że ich brak na rynku, nie są wcale potrzebne.

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 29 lis 2019, 09:10
autor: kmiecio
a mi się wydaje że po prostu trafiłeś na zły egzemplarz. Jakiś wymęczony i zaniedbany przez poprzednich właścicieli. Swoich j7 miałem już chyba 7 szt i żadne nie była tak upierdliwa jak Twoja, jedna (i to j73) nawet bałtów w klasie wyczyn przejechała i gdyby nie potłuczone lampy i zbita szyba to wróciłaby na kołach. Czasem też auta na pozór zewnętrznie zajechane są w kosmicznie lepszym stanie jak te ładne i równe. Ostatnio kupiłem j7 po 90r z przebiegiem 250000 km, i pewnie myślisz że na pewno kręcony a tu miłe rozczarowanie bo kupiona od pierwszego właściciela w Polsce który miał ją 27 lat a auto ma 28. Wyglądała jak 7 nieszczęść i nikt jej nie chciał ale za to jeździ jak marzenie, mostu cichutkie, tak samo skrzynia z reduktorem, silnik pali od strzała i koła 34 cale nie stanowią dla niej żadnego problemu. A w pakiecie był dyfer z org 100% blokadą i tarczami z tyłu. Technicznie, poza doborem sprężyn i pakietem startowym, nie poniosłem w niej żadnych kosztów a tyrana jest u mnie od 7 miesięcy. Aktualnie tyczymy choinkę na torfach i trasę na kołach przejeżdża samurai i toyotka, każda inna marka niestety polega.

A o części lepiej spytać się tu na forum, są one pewniejsze a i sprzedawcy jakby uczciwsi. U mnie również sporo gratów leżakuje ale handlem się nie zajmuję to i czasu szkoda na wystawianie czy robienie zdjęć. Podejrzewam że większość tutejszych użytkowników ma tak samo i jak spojrzy że ktoś akurat szuka czegoś co ma, to sam się zgłosi do Ciebie.

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 29 lis 2019, 13:01
autor: oradek
Ok, tylko, że ja nie piszę o j7, ale o LJ7.
Pytanie jest o LJ7 i ja też mam LJ7.

Nie twierdzę, że HZJ7 czy KZJ7 to słabe auta. Nic podobnego.
Wręcz przeciwnie, zawsze powtarzam, że wybierając 70kę dużą różnicę robi to, jaka to wersja i jeśli LJ nie warto odbudowywać to ZJ warto!

Jednak pytanie jest o LJ7 z silnikiem 2,4 LT.

Czyli samochód marny z wyjątkowo marnym silnikiem.

Ktoś do niego ma części.

Szukamy z Sokolem różnych części też na forum i jakoś marnie to idzie a części i jakość używek pozostawia dużo do życzenia...

Do patrola pełne allegro.

Wersji ZJ nikt nie oferuje za 13 tys bez względu na to w jakim byłaby stanie.

Samochód nigdy nie będzie miał hamulca ręcznego, w przeciwieństwie do patrola, bo w j70 z tyłu są hamulce bębnowe, które gdy dostaną odrobinę piasku to realnie ich już nie ma. Patrol stoi nawet w pionie na ręczny, po wyjechaniu z błota czy wody, bo hamulec na wale. Tlc nie stanie tak nawet tuż po serwisie hamulców. Praw fizyki nie da się oszukać. Na rajdzie nie wyjdziesz z auta stojącego na górce, chyba, że zgasisz silnik i zostawisz na biegu...

OK, Rokfor może wymienić te marne hamulce na tarczowe.
Podpowiedz tylko, ile pieniędzy i czasu to będzie kosztowało.
Czyli kupując auto za 13 ile trzeba dołożyć do samych hamulców, żeby mieć mniej więcej podobnie, jak w patrolu.

Czy poza Tobą ktoś jeszcze robi to w Polsce oraz ile czasu trzeba czekać na wizytę u Ciebie. Teraz najbliższy termin za 3 miesiące czy w maju?
Do tego czasu wrotki czy hulajnoga? ;)

Gumy do patrola są dostępne w ASO na zamówienie, tak, jak do Toyoty. Wszystko co mi się popsuło mam z oryginału bez problemu dostępne. Także nie rozumiem, dlaczego Ty masz problem.

Silniki to słaby punkt patrola, ale silnik 2,4 LT to przecież syf gorszy niż 2,8 w patrolach.
Jak padnie 2,4 to znalezienie drugiego graniczy z cudem. Silników kompletnych 2,8 jest 100 albo więcej od ręki.

Co prawda niektóre ceny w ASO nissana są chore, bo poduszki pod budę wychodzą 7 tys zł za komplet w oryginale, ale można założyć polibusze za 100 i też jeździ. Można skorzystać też z 10 pośredników na FB, którzy sprowadzają oryginalne części za 1/3 ceny w ASO.

Budę można kupić do y60 za 5000.
Do J7 nie sposób znaleźć budy we w miarę dobrym stanie, a jak jest to od 30 000.

Polibusze są słabe? Ok. Ramę można wymienić za 3 tys, jest ich na pęczki z Hiszpanii, robią nawet nowe za 10 tys netto, wzmocnione, cynkowane.
Do Toyoty nie robią bo nie gnije w 70kach prawie wcale. Prawda. To główny plus.
Buda w lj70 za to się sypie strasznie.

Mówmy o tym co się psuje.

Ja w zawieszeniu mam dobrej jakości polibusze. Nic nie wyrywa, auto dobrze jeździ. W tlc mam oryginalne gumy. Super. Tylko, że tlc i tak nie jeździ.

Ale co z częściami do swapa?
Swapy w patrolu robi już ponad 30 warsztatów. Jeżdżą setki patroli z silnikami bmw. Jeżdżą super.
Kto zrobi swap w lj7?
Może podejmą się eksperymentu 2 czy 3 warsztaty w Polsce?
Części z Malezji albo USA?
Przecież rozmawialiśmy o tym i obaj wiemy, jak jest.

Znalezienie dzwonu skrzyni?

Kupując auto w teren wiemy, że trzeba będzie je naprawiać bo dużo rzeczy się psują. Dlatego ważne jest żeby szybko i tanio można było wymienić co trzeba. Nikomu nie zależy żeby był oryginał, ani nowy, dlatego na 1 toyote przypada na rajdach 50 patroli. To są fakty.
Bo używek do patrola jest zatrzęsienie. Mosty po 2 tys a nie 8, jak do Toyoty.


Oradek lj73 2LT-II

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 29 lis 2019, 13:17
autor: PblO
Z tego co ja się orientuję to pytanie jest o RJ70 z silnikiem 2.4 22-R, więc nie bardzo na remat piszesz.

Re: Czy warto kupić takie auto Land Cruiser II ?

: 02 gru 2019, 11:54
autor: luk4s7
Podzieliłem temat bo dyskusja zboczyła w kierunku ręcznego na wale napędowym. Tutaj jest więcej w tym temacie http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=18080