Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Automat albo znosi bez ceregieli (konstrukcyjnie może znieść 2x większy moment, niż generuje 2L-T) - albo ogarnia się go za grosze (jeżeli zużyty) na rdzeniu z nowego hila. Albo czegokolwiek zbudowanego na skrzynce A34xF - to jedna z bardziej popularnych skrzynek Aisin, montowana nie tylko w toyotach.
Silnik - nominalnie dychawiczny. Ale bez ceregieli tunningowalny - ekstra 100 Nm starczy? Bo tyle się uzyskuje bez głebszej ingerencji w mechanikę - po prostu wydajniejsza turbina, i ciut wydajniejsza pompa.
Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ...
Silnik - nominalnie dychawiczny. Ale bez ceregieli tunningowalny - ekstra 100 Nm starczy? Bo tyle się uzyskuje bez głebszej ingerencji w mechanikę - po prostu wydajniejsza turbina, i ciut wydajniejsza pompa.
Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ...
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
On ma koło 90 KM i jakieś 180-190 Nm, ~300 niutków było by cacy - dało by się już TIRa wyprzedzić A jak z krzywą momentu? Od ilu on wstaje i czy jest płasko?Rokfor32 pisze:Automat albo znosi bez ceregieli (konstrukcyjnie może znieść 2x większy moment, niż generuje 2L-T) - albo ogarnia się go za grosze (jeżeli zużyty) na rdzeniu z nowego hila. Albo czegokolwiek zbudowanego na skrzynce A34xF - to jedna z bardziej popularnych skrzynek Aisin, montowana nie tylko w toyotach.
Silnik - nominalnie dychawiczny. Ale bez ceregieli tunningowalny - ekstra 100 Nm starczy? Bo tyle się uzyskuje bez głebszej ingerencji w mechanikę - po prostu wydajniejsza turbina, i ciut wydajniejsza pompa.
Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ...
Co do blokad w LJ78 to standardowo reduktor jest bez dyfra (RWD) i przód dołączany na sprzęgiełkach?
Autko wygląda fajnie, muszę zobaczyć na żywca czy taki antyk będzie mi pasował
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Krzywa momentu wychodzi typowo jak dla silnika TD z wyższym doładowaniem - czyli ostry wznios do około 2500 rpm, potem opadanie. Można zrobić dźwignięcie charakterystyki w górnym zakresie obrotów (czyli powyżej 3 tysi rpm) - ale tego unikam - i nie polecam. Zdjęcie cięcia dawki paliwa wraz ze wzrostem obrotów może zakończyć się rozbiegnięciem tego silnika, i efektownym jego wybuchem, bo rozdłubanie tego regulatora to i odblokowanie zakresu obrotów do których silnik może się dokręcać ...
Po swapie na turbinę VNT ten silnik uzyskuje około 0,5 bara przy około 1200 rpm, pod obciążeniem. pełne doładowanie ( ok. 1,5 bara) przy około 1600 rpm, plus doładowanie na poziomie pół bara przy hamowaniu silnikiem, czyli brak turbodziury. Moment na poziomie 80% wartości max jest w zakresie około 1600 - 3200 rpm.
Jest na forum temat o tym, wklejałem screeny z pomiaru metodą drogową. Widać jak to wychodzi w porównaniu do serii, czy też do 1KZ-T.
Po swapie na turbinę VNT ten silnik uzyskuje około 0,5 bara przy około 1200 rpm, pod obciążeniem. pełne doładowanie ( ok. 1,5 bara) przy około 1600 rpm, plus doładowanie na poziomie pół bara przy hamowaniu silnikiem, czyli brak turbodziury. Moment na poziomie 80% wartości max jest w zakresie około 1600 - 3200 rpm.
Jest na forum temat o tym, wklejałem screeny z pomiaru metodą drogową. Widać jak to wychodzi w porównaniu do serii, czy też do 1KZ-T.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
A powiedz no RockFordzie jak sobie poradzisz z boostcutem powyżej 1 bara doładowania przy elektronicznie sterowanej pompie , no chyba że przejdziesz na mechaniczną plus spycenie sterowania skrzynią a wtedy to i 500 niutów nie straszneRokfor32 pisze:Do tej pory nie dźwigałem tych silników wyżej niż 100 Nm in plus - bo do tej pory nie miałem pacjenta z automatem - a na manualnych skrzynkach to jest absolutna granica dla ori sprzęgła ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
A - nijak
Na razie zrobiłem jeden taki swap, do LJ78 właśnie, i po prostu wywaliłem pompę elektroniczną, i wstawiłem zwykłą. Tyle, że auto w manualu - więc po prostu olałem sterowanie TPS (przepustnica zablokowana w pozycji otwartej) - natomiast po wpięciu czujnika obrotów (i tylko tego) komp przestał wywalać kontrolke silnika Pewnie po czasie się zaświeciła, od niedziałającego TPS - ale w tym przypadku wpływ na prace silnika jest już żaden.
Przy automacie po prostu trzeba zostawić sterowanie przepustnicą, konieczne jest zresztą dla linki od skrzyni - i dopiąć do tego sterowanie mechaniczne pompą. Zakładam, ze dopięcie czujnika RPM również w tym przypadku będzie wystarczające dla ecu silnika - więc i skrzynia powinna banglać jak trzeba.
Ostateczna wersja - to zapodanie sterownika skrzyni z HDJ80.
Na razie zrobiłem jeden taki swap, do LJ78 właśnie, i po prostu wywaliłem pompę elektroniczną, i wstawiłem zwykłą. Tyle, że auto w manualu - więc po prostu olałem sterowanie TPS (przepustnica zablokowana w pozycji otwartej) - natomiast po wpięciu czujnika obrotów (i tylko tego) komp przestał wywalać kontrolke silnika Pewnie po czasie się zaświeciła, od niedziałającego TPS - ale w tym przypadku wpływ na prace silnika jest już żaden.
Przy automacie po prostu trzeba zostawić sterowanie przepustnicą, konieczne jest zresztą dla linki od skrzyni - i dopiąć do tego sterowanie mechaniczne pompą. Zakładam, ze dopięcie czujnika RPM również w tym przypadku będzie wystarczające dla ecu silnika - więc i skrzynia powinna banglać jak trzeba.
Ostateczna wersja - to zapodanie sterownika skrzyni z HDJ80.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
No mistrz po prostuRokfor32 pisze: A - nijak
A sygnały z czujników prędkości dla sterownika skrzyni się zgadzająRokfor32 pisze: Ostateczna wersja - to zapodanie sterownika skrzyni z HDJ80.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Nie wiem. Ale jak taki temat wejdzie - to będę wiedział ...
ps. JEDEN sygnał prędkości - wałka zadawczego skrzyni. Sam wiesz, że filozofii z dorobieniem tego koła impulsowego większej nie ma ...
ps2 - "nijak" - zgodnie z zasadą brzytwy okhama - rozwiązania najprostsze są zwykle najskuteczniejsze ...
ps. JEDEN sygnał prędkości - wałka zadawczego skrzyni. Sam wiesz, że filozofii z dorobieniem tego koła impulsowego większej nie ma ...
ps2 - "nijak" - zgodnie z zasadą brzytwy okhama - rozwiązania najprostsze są zwykle najskuteczniejsze ...
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
@hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...hetman pisze:Tak się zastanawiam, może rzeczywiście coś dłuższego? Myślałem nawet nad zwiększeniem budżetu w stronę 80ki.. i pozbyciem się MLa
Jak wygląda sprawa automatu w LJ78? Żywotne toto, jak z naprawami? Trochę słaby silnik no ale rakieta to to nie musi być.
Powozisz ML500, j78 w hautomacie nie jest dla Ciebie.
Będziesz przy max prędkości wysiadał, by wyczyścić lusterka ... a to bywa niebezpieczne ...
Skoro rozważasz ożenić ML'a, zastanów się nad czymś, co jeździ - j120 jeśli mniejszy, j100 jeśli większy - do 40kPLN już powinieneś coś ustrzelić, a i z polskiej dystrybucji trafisz.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Auto ma być na wycieczki a nie do lansu
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Ja z pełnym przekonaniem uważam, że Twoje dwie sztuki 78 są świetne, jedyne i jeździłbym!kpeugeot pisze:Auto ma być na wycieczki a nie do lansu
Ale twierdzę również, że przesiadka z ML500 na j78 2,4D
Jest jak przesiadka z burdelu, do klasztoru ...
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
Bocian, specjalnie dla ciebie, żeby już całkiem skasztanić wątek.BOCIAN pisze:@hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...
Jak połączyć w jedno ML500 i LJ78
Zamiast "tuningować silnik z motopompy" wkładamy 1UZ z automatem.Połączenie jest P&P do układu napędowego w LJ78 i otrzymujemy auto marzeń
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
I znaczek Lexa na silniku ...
oraz całkiem niedrogo bebechy na taka zamiane ..
http://olx.pl/oferta/lexus-ls400-93r-1u ... 593bc31b5f" onclick="window.open(this.href);return false;
A później .... jak to Q... zatrzymać!
oraz całkiem niedrogo bebechy na taka zamiane ..
http://olx.pl/oferta/lexus-ls400-93r-1u ... 593bc31b5f" onclick="window.open(this.href);return false;
A później .... jak to Q... zatrzymać!
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
V8! V8 V8!BOCIAN pisze: @hetman - już Ci się trochę temat skasztanił w stronę tuningowania silnika od motopompy ...
Powozisz ML500, j78 w hautomacie nie jest dla Ciebie.
Będziesz przy max prędkości wysiadał, by wyczyścić lusterka ... a to bywa niebezpieczne ...
Skoro rozważasz ożenić ML'a, zastanów się nad czymś, co jeździ - j120 jeśli mniejszy, j100 jeśli większy - do 40kPLN już powinieneś coś ustrzelić, a i z polskiej dystrybucji trafisz.
A tak na poważnie, to zdaję sobie sprawę że J78 to taki pyr, pyr ale raczej na szybko bym nic nie modyfikował silnikowo. ML by został wtedy najpewniej. A może już zapomniałem jak się dychawcem jeździ..?
Chyba bym wolał J80 ze względu na sztywny most ale to już kwoty 40+ za ładne auto. Obawiam się że J100/120 bedzie za delikatne i trochę szkoda mi go będzie w ciaśniejsze miejsca gdzie się łatwo porysować.
To jest 120ka? Sorry nie ogarniam jeszcze tematu i tak się motam pomiędzy różnymi koncepcjami.
http://otomoto.pl/oferta/toyota-land-cr ... ybgst.html
- BOCIAN
- Posty: 355
- Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
- Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40 - Kontakt:
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
to w Twoim linku, to j95 ... kontynuatorem tego modelu w linii light duty jest właśnie j120
http://olx.pl/oferta/samochod-toyota-la ... d1b3ba646b" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota wyciągnęła wiele pozytywnych wniosków z j95 robiąc 120
Moje osobiste zdanie jest takie, że to dużo, dużo lepsze auto - dużo więcej też kosztuje
Tu masz fajnego "sztywnomostowca" http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 2009b7be53" onclick="window.open(this.href);return false;
Świetny silnik, świetne auto - pewnie trochę do urwania z ceny - butle LPG da się przerzucić pod podłogę.
http://olx.pl/oferta/samochod-toyota-la ... d1b3ba646b" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota wyciągnęła wiele pozytywnych wniosków z j95 robiąc 120
Moje osobiste zdanie jest takie, że to dużo, dużo lepsze auto - dużo więcej też kosztuje
Tu masz fajnego "sztywnomostowca" http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 2009b7be53" onclick="window.open(this.href);return false;
Świetny silnik, świetne auto - pewnie trochę do urwania z ceny - butle LPG da się przerzucić pod podłogę.
Re: Toyota jako drugie auto do lekkiego off roadu
No fajne, kolor nie ten ale to nie przeszkadza Boje się żeby nie wtopić, muszę jakąś check liste zrobić, ewentualnie SKP. Mamy w tych okolicach kogoś z forum bądź polecany warsztat?
Ten HDJ fajny się wydaje:
http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 3a4afd6b29
Za dużo ich nie ma na rynku u nas
Ten HDJ fajny się wydaje:
http://olx.pl/oferta/toyota-land-cruise ... 3a4afd6b29
Za dużo ich nie ma na rynku u nas