Strona 3 z 122

Re: BJ42 - na oryginał

: 24 lis 2008, 07:59
autor: kylon
Ja lubię LEGO co widać w innym dziale. Z blachą nie będzie tak źle bo stawiam na oryginały a sama buda nie jest w najgorszym stanie. Dłubałem śrubokrętem i dziur brak. Zobaczymy co będzie po piaskowaniu ale raczej też bez tragedii. Poprzednik tylko wymieniał tylne błotniki. Podłoga cała jest oryginalna. W prawym nadkolu jest wstawka 10x15 cm. Po prawej stronie jest podrdzewiałe jedno mocowanie budy ale to akurat jest proste do wymiany.
Błotniki, ramka, maska, grill i wszystkie blachy z przodu i tak idą nowe więc na allegro zrobię wyprzedaż.

Re: BJ42 - na oryginał

: 24 lis 2008, 08:21
autor: kylon
Ja wiem Michał. Nawet na tę okoliczność kupię piaskarkę - chyba. Twoje nadwozie wyglądało już przed piaskowaniem słabo z tyłu. Z przodu było chyba lepiej. Poniżej kilka fotek Twojej budy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: BJ42 - na oryginał

: 25 lis 2008, 19:36
autor: kylon
Tylny napis jest Twój. Jak tylko przyjdzie nowy odkręcimy go od autka. Dziś dotarła kolejna duża paczuszka z częściami:
- linka hamulca ręcznego
- zasłonki przeciwsłoneczne do środka
- odboje
- zestawy uszczelek do mostów i skrzyni z reduktorem
- termostat
- odblaski na tył
- osłony tylnych świateł przed kamieniami od strony nadkoli
- elementy kolumny kierowniczej
- gumowe nakładki na pedały
- i komplet zamków do zapinania kładzionej szyby
Kolejne awizo w skrzynce -pewnie tym razem Australia :wink: Ja pierniczę ale to wciąga :shock:

Re: BJ42 - na oryginał

: 26 lis 2008, 17:35
autor: kylon
Dziś dotarły drzwi prawe -funkiel nówka. Poszukuję lewych (oryginał). Za znalezienie w Europie piwo :wink:

Re: BJ42 - na oryginał

: 27 lis 2008, 12:21
autor: LEX
Jak rozumiem, gdy skończysz budowę pojazdu to wybierzesz się na jakiś niezły offroad i parę rolloverów zrobisz... A może się mylę?

A tak na serio to odezwij się do mnie, bo bym chciał zrobić mu sesję zdjęciową.

Re: BJ42 - na oryginał

: 27 lis 2008, 12:46
autor: kylon
Bardzo mi miło będzie :wink: Jeszcze trochę czasu upłynie ale późna wiosna może być realna.

Re: BJ42 - na oryginał

: 01 gru 2008, 08:45
autor: kylon
Dotarła paczka z Australii ale jak przeczytałem procedury oclenia w instytucji pod tytułem Poczta Polska to aż usiadłem z załamania i cztery razy czytałem to pismo aby cokolwiek z tego zrozumieć :shock: . Wydruki, upoważnienia, kwitki, sady, potwierdzenia przelewu internetowe, tłumaczenia :shock: To nie jest normalny kraj.

Dzisiaj jedzie pompa wtryskowa do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. Po umyciu wygląda bardzo przyzwoicie. Zakład, który się nią zajmie znajduje się w Ołtarzewie na ul. Poznańskiej 408A. Robiłem tam kilka pomp i jestem zadowolony. Tu potrzebny jest stary praktyk - pompa rzędowa. Powinna być prosta do zrobienia.

Trwają końcowe operacje z doczyszczeniem plastra pompy oleju. Jako, że ładna jest pogoda uruchomimy karcherka - jest strasznie zasyfiona tlenkami.
Robiłem poszukiwania zamienników tulei cylindrów ale nikt niestety w Polsce nie ma czegoś takiego w ofercie. Jakoś nie zawierzam naszym rzemieślnikom bo są takowe do zdobycia. Oryginalne w Toyocie kosztują 809,00 PLN netto za sztukę. Mam nadzieję zapodać to innymi kanałami za połowę ceny. Jeśli się uda to będzie dobrze. Jeśli nie :!: - czekają mnie poszukiwania w Europie. W Australii oczywiście znalazłem ale nie wiem czy mi się chce przechodzić wszelkie związane ze ściąganiem procedury :evil:

Słonko świeci i ponownie przegoniłem BJ-otkę do pracy. Mechanicznie faktycznie nie będzie zbyt sporo roboty. Utwierdzam się w tym przekonaniu z każdym nią wyjazdem :wink:

Re: BJ42 - na oryginał

: 01 gru 2008, 20:38
autor: LEX
Kylon, jak możesz i chcesz to podaj numery katalogowe części, które poszukujesz... Się 'obaczy'.

Procedura oclenia jest prosta.

1. Kwitek potwierdzający dokonanie wpłaty, np wyciąg z konta czy PayPala
2. Kwitek potwierdzający zakup, np screenshot strony internetowej czy aukcji
3. Tłumaczenie tegoż potwierdzenia zakupu. Wystarczy na tej samej kartce napisać 'części samochodowe' i już im wystarcza jako tłumaczenie.

Najważniejszy jest punkt drugi. U mnie często darowali sobie punkt 1, bo mówiłem, że nie mam bo kolega płacił albo że zapomniałem. Tłumaczenie zawsze zapominałem i w okienku pisałem na kolanie co kupiłem. Też wystarczyło.

Procedura jest taka, że doliczają do wartości przedmiotu koszt przesyłki (gnoje) i od tej sumy naliczają cło a od sumy powiększonej o cło naliczają VAT. Dzięki temu kasa do zapłaty rośnie astronomicznie. Obecnie (oficjalnie) suma nie podlegająca ocleniu to równowartość 90zł, ale paczki do 80USD spokojnie przechodzą. Jak wysyłający zadeklaruje niską wartość (np. 15USD) to nawet jakbyś kupił laptopa czy głowicę silnika, to nikt się nie przyczepi. Ogólnie to 90% sprzedających deklaruje wartość według Twojego uznania.

Jako, że nie żyjemy w normalnym lecz złodziejskim kraju to ja zawsze stawiam sobie za cel jak najbardziej utrudnić cała procedurę. No ale to na prywatną rozmowę a nie na forum.

Re: BJ42 - na oryginał

: 01 gru 2008, 21:59
autor: kylon
We środę moja małżonka idzie w bój :mrgreen: Wydruki są i tłumaczenie też :wink:

Listę potrzebnych części niebawem podam jak się poddam ze swoimi poszukiwaniami. Stany są i tanie i drogie. Znaleźli mi znajomi kilka oryginalnych blach ale ceny padły kosmiczne. Żeby nie powiedzieć mega kosmiczne. Do tego transport i cło. Taniej wyszło by kupić całe nowe nadwozie, które kosztuje około 6000 dolarów (sama motorówka) :mrgreen: .

Plaster, o którym wcześniej wspominałem jest twardy :mrgreen: Jak widać tlenki się go mocno trzymają i są trudne do usunięcia. po wielu operacjach jeszcze nie jest najlepiej. To ostatni element do wyczyszczenia. Jeśli nie uda sie jutro dalej zadziałać trafi jednak do częściowego wypiaskowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Resorki i całe zawieszenie również już czeka na miejscu. Górka części jest już pokaźna. Wielkie podziękowania dla producenta zawieszeń Trailmaster by Maas. Spodobał im sie mój pomysł i zawieszenie wyszło sporo mniej przy wsparciu naszego Partnera. Na samochodzie nie będzie naklejek bo nie wypada ale pełna specyfikacja użytych części pojawi sie na stronie. Odpowiednia zakładka "Projekt BJ42" na naszym www już powstaje.

Obrazek

Pierwsze elementy nadwozia (te zapasowe) trafiły już do obróbki blacharskiej. Na tę okoliczność została wypożyczona profesjonalna zgrzewarka. Idzie w ruch najnowsza technika bo i kolega pracuje w dużym ASO gdzie przechodzi różnego rodzaju kursy. Jest dobry więc w niego inwestują. Nierdzewne spawy, cyna i takie tam. Wspominał też coś o miedzi. Ja i tak się na tym nie znam ale już mi coś robił i byłem zadowolony. Jak będą pierwsze efekty nie omieszkam się nimi pochwalić.

Re: BJ42 - na oryginał

: 03 gru 2008, 08:52
autor: kylon
Opony.
Jest taki plan jak poniżej ale cały czas jeszcze mam mieszane odczucia. Opony fajne, kultowe i przynajmniej inne niż wszystkie. Jako kontr oferta są BF Goodrich MT 235/85R16. Felgi w kolorze srebrnym :wink:

Obrazek

Re: BJ42 - na oryginał

: 03 gru 2008, 09:14
autor: CzarekN
Kylon zapodaj Micheliny XZL O/R (235/85/16), bedzie naprawde fajowo wygladalo. Taki styl buschmanski.

Czarek

Re: BJ42 - na oryginał

: 03 gru 2008, 09:49
autor: kylon
Bieżnik mnie się nie podobuje a ja wzrokowiec jestem :wink: E-mailika Ci posłaliśmy bo bez Ciebie i tak dupa :cry: Pomnik Ci wystawię albo tabliczkę grawerowaną na czterdziestce :mrgreen:

Re: BJ42 - na oryginał

: 03 gru 2008, 11:10
autor: kylon
Dostępny rozmiar to 7,5R16.

Re: BJ42 - na oryginał

: 05 gru 2008, 11:03
autor: OLO
kylon, a będziesz jakiś ori snorkel montował :?:

Re: BJ42 - na oryginał

: 05 gru 2008, 11:46
autor: kylon
Nie :wink: