Re: BJ42 - na oryginał
: 06 lut 2009, 22:39
Powracając do głowicy. Moja jak kiedyś pisałem nie nadaje się go użytku. Powstanie z niej jakiś gadżet do nowego sklepiku. Blok silnika z 1KZT ma już swoje miejsce . Na poniższych zdjęciach widać dokładnie przyczynę jej dyskwalifikacji. Widoczne pęknięcie na komorze wirowej zaznaczyłem czerwoną strzałką. Tak wygląda pierwszy cylinder. Dodatkowo można zaobserwować liczne wżery powstałe w wyniku wypalenia się materiału. Miała na to również wpływ woda. Prawdopodobnie dostawała się do cylindra przez pęknięcie pomiędzy zaworami. Uszczelka wygląda na poprawną i oryginalną. Jest metalowa więc przedmuchy zdarzają się bardzo rzadko. Tłoki nie są naruszone co i tak zostanie dokładnie sprawdzone.
W drugim silniku mam prawie nowe wtryskiwacze więc po ich sprawdzeniu trafią do remontowanego silnika. Ktoś wymieniał całość a nie tylko same końcówki .
Trzy pozostałe cylindry wyglądają poprawnie. Na zdjęciu trzeci i czwarty. Mimo wszystko nie będę ryzykował zakładania takiej głowicy.
W drugim silniku mam prawie nowe wtryskiwacze więc po ich sprawdzeniu trafią do remontowanego silnika. Ktoś wymieniał całość a nie tylko same końcówki .
Trzy pozostałe cylindry wyglądają poprawnie. Na zdjęciu trzeci i czwarty. Mimo wszystko nie będę ryzykował zakładania takiej głowicy.