BJ42 - na oryginał by Kylon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Poprosili o wstrzymanie się ze zgłoszeniem. Jeśli za dwa tygodnie towar nie przyjdzie mam właśnie złożyć oficjalny donos :mrgreen: Może być tak, że mnie zdążył obsłużyć zwłaszcza, że opinie wystawił.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Uszczelki drzwi bocznych wyprodukowano w Tajwanie, a przyjechały z Australii. Muszę przyznać iż wykonanie jest ok. Do tylnych drzwi mają być oryginalne lecz to zależy od przebiegu licytacji :wink:. Nie spodziewałem się tego, że w oryginale uszczelki są klejone, a nie wkładane w rynienki jak w innych Toykach. No cóż, człowiek całe życie się uczy.
Daszki przeciw słoneczne pochodzą prosto z magazynu w Japonii. Ale muszą się tam dziwić. Na świecie kryzys, zamykają fabryki, a tu Polacy na hura wykupują starocie z magazynów :mrgreen: . Wczoraj oglądałem raporty Toyoty w TV i słabo poszło - jak innym z resztą też.

Obrazek

W tak leciwym pojeździe warto sprawdzić wszelkie elementy gumowe. Po dokładnej inspekcji i majtaniu okazuje się, że wiele z nich należy wymienić. Tu widać bardzo dobry przykład pękniętej gumy drążka zmiany biegów. Jest nowy :wink: i czeka. Do wymiany również zakwalifikowałem gumę osłonową drążka włączającego napęd 4x4 oraz brakującą gumę łapy sprzęgła :mrgreen: . Podobnie stało się z gumą łącznikową kolumny kierowniczej z przekładnią - oj ta to była droga :evil:

Obrazek

Obrazek

Jeśli chodzi o przednią część wnętrza poszukuję elementów zaznaczonych czerwonymi strzałkami. Posłużyłem się zdjęciami z internetu. Chodzi mi o używki w dobrym stanie. Nówek nie ma. Znalazłem jedną deskę w stanach ale nieopłacalny jest transport, a i koszty zakupu bardzo wysokie.

Obrazek

Obrazek

Dwa dni temu na Bemowie widziałem kolejną czterdziestkę odrestaurowaną ładnie na zabytkowych numerach. Kolor oliwkowo żółty. W poniedziałek rozbiorę jedne tylne drzwi i kontrolnie oddamy je do wypiaskowania - tak dla sprawdzenia 8). Obawiam się, że będziemy je reanimować.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: Boryś »

Cos mi się Kylonku wydaje że z tą 40tką to będzie.. neverending story :(

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Eee tam :wink: Jedna ze strzałek stanie się chyba jutro nieaktualna. Napieram na części aby wiosną szybciej składać, a nie co chwilę się zatrzymywać w poszukiwaniu gratów. Lakiernik też już wybrany 8) .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Nastąpiło małe przyspieszenie i drzwi dziś trafiły do piachu. We wtorek wrzucę fotki jak wyszło :wink:. Deska poprzeczna też już namierzona i wybrana z trzech :D więc górna strzałka nieaktualna. W sobotę podjadę w końcu zrobić fotki gotowych blach hard-topu.

Za dwa tygodnie nastąpi spore przyspieszenie prac ponieważ autko trafia do mnie pod dom 8) więc wieczorami będzie można sobie podłubać :D . Jako support blacharsko lakierniczy będę miał ludzi znających się na rzeczy. Zajmują się odrestaurowywaniem starych samochodów, ale o tym w swoim czasie 8).

Udało mi się kupić w AU komplet nowych zamków i stacyjkę w dobrej cenie z jednym kluczykiem. W naszym ASO dostępna jest tylko część. W dodatku drogie jak cholera i do każdych drzwi musiałbym mieć osobny kluczyk.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Jadziem z koksem dalej :wink: .
Nie wytrzymałem dziś w chacie i ruszyłem zadek między innymi do Sławka gdzie odbywają się pierwsze prace blacharskie. Pierwsze dwa zdjęcia obrazują mniej więcej stan blach hard topu. Od spodu przerdzewiałe dziury zaś po obu bokach otwory po nitach. Po zdarciu warstwy farby rdzy pojawiło się sporo więcej.

Obrazek

Obrazek

Nawet w profilach zamkniętych czyhał rudy :roll: . Widoczne ranty zostały odgięte, a powierzchnia pod nimi wypiaskowana małym pistoletem. Potem zabezpieczono to jakimś dobrym pacipiem. I tak w późniejszej fazie wszystkie profile zamknięte zostaną nasączone specjalnym środkiem antykorozyjnym.

Obrazek

Obrazek

Praktycznie wszystkie rogi wymagały napraw.

Obrazek

Nawet fragmenty wewnętrznych profili zostały wymienione z zachowanie zagięć i zakładek blach. Wprawne oko dostrzeże na fotkach wstawki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oba elementy z zaspawanymi otworami po nitach (spaw odporny na korozję) jeszcze przed lakierowaniem trafią do dokładnej obróbki i poprawek. Na koniec dopiaskowanie niektórych fragmentów i przygotowanie lakiernicze. Żeby była jasność jest obecnie gładka powierzchnia po obu stronach blachy w miejscach otworów :D .

Obrazek

Obrazek

Do napraw po weekendzie trafią tylne drzwi oraz przedni grill.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

No to jutro będzie wszystko jasne z piaskowaniem - odbiór koło południa. Oddałem drzwi na testy ale w wyniku dzisiejszych nowych kontaktów miejsce piaskowania prawdopodobnie zmieni się 8). Dobrze jest posłuchać ludzi z ogromnym wieloletnim doświadczeniem w odbudowie starych samochodów, a takowych teraz mam za ścianą 8).
Dotarły również śruby do skręcania silnika szkoda tylko, że z trzynastu jednakowych cztery są jaśniejsze (9 w ocynku żółtym i cztery w białym) - jakoś damy sobie z tym radę. Wciąż czekam na brakujące tuleje. Aukcje z drobiazgami potoczyły się pomyślnie i kolejna partia fajnych gratów napiera z USA.

Awatar użytkownika
OLO
Posty: 149
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:22
Auto: Hil Revo
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: OLO »

naprawde fajną rzecz robisz...szacunek i kciuki
mój kolega bierze się za Humvee H1 sn:0000046 1984r z serii przedprodukcyjnej
też będzie ciekawie :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Wały gotowe :wink:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Na poprzedniej stronie zdjęcia wałów, a przed chwilą dotarła miła wiadomość. Część gratów z Emiratów Arabskich niebawem będzie do odbioru. pierwsza partia to drobiazgi lecz jest ich sporo. Powoli zbiera się komplet potrzebnych gratów :D . Ponieważ jest cieplej zacznę wykręcać ładne śrubeczki z dwóch stojących u mnie na podwórku szrotów - i do pudełeczka. Wczoraj drzwi jeszcze nie wypiaskowali. Może dzisiaj.

CzarekN
Klubowicz
Posty: 260
Rejestracja: 09 maja 2007, 17:42

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: CzarekN »

Kylon, jak dostaniesz przesylke od Arabow, to najpierwej sprawdz czy nie tyka :mrgreen:

Czarek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Tasiemca ciąg dalszy :mrgreen: .

Drzwi powróciły z piachu. Muszę przyznać, że nie jestem do końca zadowolony. W tym samochodzie ma być wszystko na tip top więc nastąpi poprawka lecz po pierwszych naprawach blacharskich. Nie kosztowało zbyt wiele - 50 PLN. Dobrze że poszedł tylko jeden element na próbę. Widoczny biały placek to szpachla. Nie wiedzieć po co jest bo z drugiej strony blacha jest idealnie płaska. Decyzją piaskującego nie została zdarta.

Obrazek

Tu widać poprzednie naprawy. Wstawiony kwadracik oraz spawy zamiast zgrzewów. Zrobimy to po swojemu. Kwadracik nowy lub poprawiony oraz powrót do zgrzewów bez widocznych smarków.

Obrazek

Mocowanie jednego zawiasu również padło ofiarą smarków i poprawek. Damy radę :wink: . Cynowanie pójdzie w ruch. Jak najmniej szpachli.

Obrazek

Panu już się nie chciało popracować wewnątrz na tyle ile można - a można. Widoczny czarny pasek to oryginalna guma uszczelniająca zagięty rant drzwi.

Obrazek

Smarki, smarki i jeszcze raz smarki :mrgreen:. Wyplenimy zarazę :wink: .

Obrazek

Tu również syf do poprawy. Sprytny patent na naprawę rantu :evil: . Dół zostanie wycięty i odbudowany na nowo. Próbowałem kupić drzwi nowe ale ich zdobycie graniczy z cudem.

Obrazek

Ten róg wygląda nieźle :D . Szkoda tylko, że muszę poprawiać niedopiaskowanie.

Obrazek

Żeby nie było niebawem ciąg dalszy bo mimo wszystko cały czas coś się dzieje :wink: . Dziś dotarły blachy z Niemiec. Błotniki wewnętrzne oraz zewnętrzne. Cały czas liczę jeszcze na oryginały. Inne blachy trafią do kolejnych czterdziestek. Jest tego już troszkę w naszym kraju 8) .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

No i pierwsza wtopa. Ebay zamknął nie pomyślnie sprawę zaginionej paczki z Australii. Nadawca udowodnił, że ją wysłał, a że zaginęło to trudno. Wtopione 99 dolków AU.

BigU
Posty: 1016
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: BigU »

Kylon ! widziałem tą paczke u Emisia, czyli wiesz gdzie po kase isc :mrgreen: stał u ciebie pod bramą i czekał na ta paczke ! podawał się za ciebie :wink: :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18022
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

E tam to plotki :wink: . Emsi teraz to Zosia samosia :mrgreen: - w sensie z za komputera bo i tak cała robota jest na Mopara barkach. Moje autko będzie na zawieszeniu Trailmastera z wieszakami OME. Jego na Dobinsonie. Sprawdzone, że OME nie bardzo do tego auta. Z resztą ciekaw jestem czy Dobinson też rozdziela twardości na samochód z hard topem lub soft topem :?: . Muszę zajrzeć do katalogu.

ODPOWIEDZ