BJ42 - na oryginał by Kylon

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

BJ42 - na oryginał by Kylon

Post autor: kylon »

No to machina ruszyła. Obiektem odbudowy jest BJ42 z lutego 83 roku. Wielu z was powie - po co taki świeży samochód :?: Nie lepiej było jakiegoś staruszka z lat siedemdziesiątych :?: Może i lepiej ale od czegoś trzeba zacząć. Ja zaczynam od tego co już jest a na następne przyjdzie kolej 8) .
Dziś z zamochodu wawaliłem kilka niepotrzebnych drobiazgów jak osłony chromowane tylnych lamp, termometr, licznik na magnesik i takie tam. Założony termin zakończenia prac to przyszłoroczny Camp Coyot. Chcę doprowadzić autko do oryginału czyli wiśniowy kolor oraz chromowane fele idą weck. Zrobiłem na początek małą listę zakupów blacharskich. Nie będzie łatwo :cry: o ile do reperaturek mam dostęp mnie interesują całe elementy jak np. drzwi, maska itp. Toyota w Europie nie może już nic pomóc - zakończona produkcja. Wysłałem zapytanie do stanów. Zaparłem się dosyć poważnie i chcę zrealizować swój plan, a plan zakłada jak najmniej szpachli.

We środę odbieram wspornik układu kierowniczego i chcę nią troszkę pojeździć. Znajomy kolega blacharz dziś ją obejrzał i wstępnie podjął się odbudowy od strony blacharskiej. Był mile zaskoczony :wink: Jesteśmy umówieni za dwa miesiące.

W miarę powstawania projektu bedę was o wszytkim informował wraz z fotkami.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: konus »

Brawo Kylon, dasz radę.
W stanach można dostać blachi. W Polsce w razie co też Ci blachy zrobią, z tym że nie oryginał tylko jak oryginał. Tzn element a nie reperaturkę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

konus pisze:Brawo Kylon, dasz radę.
W stanach można dostać blachi. W Polsce w razie co też Ci blachy zrobią, z tym że nie oryginał tylko jak oryginał. Tzn element a nie reperaturkę.
Znasz Konus miejsce gdzie piaskują ale mają doświadczenie ze starymi samochodami. Zbyt agresywne napieprzanie piachem może spowodować powyginanie blachy. Temperatura też może zrobić swoje.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Hmm. Ten egzemplarz ma być fajny ale nad takim z lat siedemdziesiątych będę się napinał co do każdego detalu - typu podnośnik. Ja w swojej mam ale bez torebaski z narzędziami. Na razie musze tez poszukać drugiego dawcy. Głównie chodzi o budę. Może być mega zardzewiały ale z drobiazgami.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Zamówione mam już błotniki przednie w oryginale. Można kupić w podróbkach ale grubość blachy i jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Podliczyłem, że piaskowanie plus lakier i przygotowanie wyjdzie podobnie co nowe. Swoją siedemdziesiątkę składałem na oryginałach i nie mają porównania do zamienników. Zamienniki trzeba doginać dorabiać i kombinować.

Dla zainteresowanych w Toyocie nie dostępne już są:

- drzwi przednie
- maska
- drzwi tylne
- grill przedni (duży)
- elementy deski
- gałki biegów i reduktora
- ramka przedniej szyby

Z mechaniką nie powinno być problemów. Co się uda poszukam w zamiennikach ale markowych lub produkowanych dla Toyoty. Np. Aisin

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Lewarek z przedłużkami mam. Pokrowca z narzędziami brak ale już namierzony. Część rzeczy z powyższej listy jest dostępna w Toyocie USA. Jutro będę miał ceny i dostępności.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: Boryś »

kylon pisze:(...) Na razie musze tez poszukać drugiego dawcy. Głównie chodzi o budę. Może być mega zardzewiały ale z drobiazgami.
tutaj sprobuj:
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=leboyjb4oiza

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Dziś przejrzałem calutkie EPC. Strona po stronie, analizowałem, pisałem, notowałem i układałem sobie plan. Nie będzie łatwo i chyba muszę zagrać w totka. W stanach okazało się, że też nie jest kolorowo z częściami. Znaleziono mi części używane ale w idealnym stanie i jutro mam dostać ceny. Jutro również spróbuje zamówić kolejną partię drobiazgów. Zaczynam także zbieranie zamienników mechanicznych co by nie wszystko na raz się zwaliło. Pompa hamulcowa, pompa wody i takie tam. Tabelka w Excelu pozwoli dla potomnych szacować koszty takiego remontu :wink:

A podobny plan do mojego jest tutaj:
http://www.landcruiser-experiment.de/20 ... chive.html
Oczywiście mam na myśli fragmenty związane z odbudową samochodu, a nie naprawianiem pralki i ocieplaniem garażu :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Nie będzie łatwo. Coraz większe schody. Ze wszystkim problem albo mega słaba dostępność. Podobnie z mechaniką. Zamienniki oczywiście występują ale większość hurtowni nigdy tego nie ściągała. Spędziłem kilka godzin w poszukiwaniu części na ebayu i znalazłem kilka drobiazgów. Np. blachę przedniego grilla w oryginale. Niestety nie jest tania ale zobaczymy co da sie zrobić. W pierwszej kolejności szukam orygianłów. Dopiero potem w ruch pójdą reperaturki do których mam dostęp nawet z własnej półki :wink:

Dziś otrzymałem kilka fajnych drobiazgów (wszystko nowe):
- napisiki Land Cruiser na błotniki (tą piękną przechyloną czcionką)
- oryginalne zamknięcia maski (ja mam jakieś gumowe rodem z żuka)
- napis Diesel na przednia atrapę
- naklejkę 3B na silnik
- naklejkę Diesel na klapkę wlewu paliwa (sa tez na niej japońskie krzaczki)

Autko ma już zdemontowane super halogeny, dodatkowe światła z tyłu, radio, pochyłomierz oraz garść niepotrzebnych kabli.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Prace ruszyły z kopyta. Decyzja zapadła o jednoczesnym rozebraniu i robieniu dwóch samochodów. Mojego i Emsiego. Zielony pojazd został dziś praktycznie rozebrany. Mopar napiera u nas w warsztacie przy samochodzie Michała. Przez godzine pomagał równiez Młodyy. Nawet ja dziś wskoczyłem w ogrodniczki :shock:. Jutro zdejmujemy budę. W przyszłym tygodniu moja trafia do rozbiórki. Pierwsze handle wymienne pomiędzy samochodami już zawarte :wink: Kupka części zamiennych do oryginała rośnie:
- napis Toyota na przednią atrapę
- naklejka z instrukcją obsługi reduktora
- osłonki blachy pod siedzeniami.

Muszę przyznać, że Emsiego autko ma sporo zalet. Nieruszona i wręcz idealna blacha w przedniej części pojazdu. Z tyłem i podłogą jest gorzej. Ktoś serwisował samochód bo sporo elementów jest nowych np. mechanizm wycieraczek. Ramka szyby jest jedną z ładniejszych jakie widziałem. Ma tylko kilka dziur w dolnej części w miejscu przylegania uszczelki - do naprawy bez najmniejszego problemu. Maska w stanie idealnym. Błotniki przednie do wymiany ale jak nie zdecyduje sie na nowe to w wyniku wsparcia obu projektów otrzyma moje z wiśniowej. Troszkę elektrycznej rzeźby. Fotki robione i mam nadzieję, że Emsi tu wrzuci.
Bedziemy robic wspólne zakupy -tak wyjdzie taniej :wink:

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: konus »

Mam nadzieję że moja właśnie tak będzie wyglądać.

Bardzo podobają mi się auta z "żywą" blachą, bez mat wygłuszających i jakiś baranków na podwoziu. Z tej bym tyko środkowe maty podłogowe wywalił no i silnik zmienił, napędy, koła, skrzynie.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: konus »

Ty może maskę będziesz miał:
http://coolfj40.stores.yahoo.net/bodyparts.html
Napisałem do nich co i jak, zobaczymy co odpowiedzą, robią sami i ... zresztą poczytaj stronkę.

Swoją drogą panel który u emsiego jest nieoryginalny kosztuje 650$ więc jak zrobią maskę to pewnie będzie kosmos cena.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: konus »

Zobaczymy czy niemcom odpowiadają szybciej. Od nich brałeś naklejki i przywieszki?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Czas się zabrać do poważnej pracy. Zrobiłem kilka fotek samochodu przed remontem. Dziś wsiadłem w autko i zabrałem do domku co by troszkę potestować i spisać co go boli. To właściwie pierwsza moja jazda oprócz kilku kółek wokół uliczek przywarsztatowych. Skrzynia chodzi idealnie i cicho. 90 km/h to dla niej żaden problem :wink: Trochę smrodzi przy odpalaniu na zimno - jest prawdopodobnie problem ze świecą w kolektorze bo w silniku ktoś je wymieniał.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W środku czeka mnie sporo pracy. Gromadzenie części trwa. Najtrudniej zdobyć elementy deski i panela środkowego. (nie są już produkowane)

Obrazek

Fotele i tylne kanapy trafią do tapicera. Elementy metalowe zostaną wypiaskowane i polakierowane proszkowo na ciemny szary zgodnie z oryginałem.

Obrazek

Obrazek

Nowe boczki mam już zamówione. Oczywiście dostępne tylko w Stanach. To samo tyczy się zamków i rączek. Głośniki robią wypad podobnie jak radio którego już nie ma. W miejsce jego trafi Blaupunkt z tamtej epoki -został mi jeszcze z Garbusa.

Obrazek

Jako, że mam drugi silnik w zapasie rozpoczął się jego remont generalny. Stoi na stojaku do silników i zacząłem go rozbierać robiąc oczywiście weryfikację części do zamówienia. W najbliższe święto 11-go listopada mam zamiar całkowicie go rozmontować.

Obrazek

Obrazek

To właśnie takie między innymi elementy jak widoczna pokrywa chcę odrestaurować na nowe. Dlatego jest potrzebny chemiczny preparat do aluminium, o którym pisałem w innym temacie. Podobnie wygląda pokrywa chłodnicy oleju oraz plaster pompy oleju. Elementy takie jak kolektor trafią do piaskowania ponieważ i tak są matowe.

Obrazek

Widać jaki był płyn chłodniczy. Raczej pamięta jeszcze czasy PRL-u gdy samochód ten jeździł po polskich drogach. Po odkręceniu filtra paliwa okazało się, że jeździł na opale :evil:

Obrazek

Bardzo ładnie widoczny królewski rozrząd. Ten silnik nie ma typowego paska więc nie trzeba go wymieniać i nie ma co się zerwać. Super rozwiązanie w samochodach HD. Pan Kazio serwisujący to auto używał żółtej farby do poskładania dekla. Ciekaw jestem po co tu zaglądał :roll:

Obrazek

Głowica jest już zdjęta. Cylindry wyglądają nienajgorzej i nikt jeszcze nie robił szlifu. Niestety głowica jest pęknięta na pierwszym cylindrze i trafi do biura jako mebel :wink:

Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18003
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 - na oryginał

Post autor: kylon »

Silnik rozebrany już jest prawie na kawałki. Pozostało wyciągnąć tłoki i wał, choć inspekcja panewek już zrobiona. Wyglądają jakby wczoraj ktoś je zainstalował. Nawet najmniejszej ryski. To samo tyczy się wału korbowego. Wszystko bez szlifu w nominale :D Jutro postaram się wszystko posegregować i podzespoły trafią na dokładne pomiary. Wygląda na to, że wystarczy tuleje tylko przehonować. Luzy na zębach pomierzone i mieszczą się w normach (norma 0,06-0,3 a jest 0,12 :roll: ). Cześć szpeju już poczyściłem i zapakowałem w folię (przygotowane do montażu). Wałek rozrządu idealny, śruby do głowicy sprawdzone i również już przygotowane w pudełeczku do składania. Śrubki jeszcze w tym tygodniu pojadą do ocynku. Plan jest taki aby dół silnika był gotowy do końca listopada. Zaparłem się na maksa i chyba poszukam małej piaskarki na własne potrzeby.

Namierzyłem nowe, prawe drzwi :lol: - a to nie jest takie proste :wink: Na początku przyszłego tygodnia powinny dotrzeć.

Przeżyłem również szok jak usłyszałem cenę lampy postojowej z kierunkiem w Toyocie :shock: - 744,20 PLN sztuka :evil: A pompa oleju z plastrem :?: -3358,00 PLN. Kto kurwa wymyśla te ceny :evil: :!: Podobna technologicznie część do KZJ-ota kosztuje 920 PLN.

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ