Przekładka Gałki - HZJ 73
Moderator: luk4s7
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
dziś dzień odpoczynku; "tylko" chłodnica.
Rozebrana, umyty zbiorniczek, przepłukana chłodnica, oczyszczone i pomalowane podkładem i nawierzchniową tam gdzie pojawiła się rdza. Chłodnica ma ok. 3-4 lat i jest Ok. No i oczywiście "złote" uchwyty i śrubki.
Rozebrana, umyty zbiorniczek, przepłukana chłodnica, oczyszczone i pomalowane podkładem i nawierzchniową tam gdzie pojawiła się rdza. Chłodnica ma ok. 3-4 lat i jest Ok. No i oczywiście "złote" uchwyty i śrubki.
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
A co Ty Janku w tym tygodniu sobie wolne zrobiłeś. Dawaj dawaj z tą przekładką, bo Camp zbliża się wielkimi krokami, a przecież płaskaczaczem nie przyjedziesz.
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Wolne to nie ale zwolniłem; po ostatnim weekendzie jakoś siły mnie opuściły . ( 2x po 16 rbh)
I zabrałem się mocniej za pracę 'za pieniądze' w firmie.
Dlatego w ten weekend robię sobie wolne i jadę z Klubowiczami do Berlina obejrzec inne starocia.
W oczekiwaniu na skrzynię ( poszła na wymianę wałka ) ciągle coś dłubię. Takie różne małe duperelki.
Np. cały dzień zajęło mi projektowanie mojej własnej elektryki, która będzie na osobnych bezpiecznikach i wiązkach.
Najpierw trzeba było wymyślic gdzie najlepiej porozmieszczac : kompresor, webasto, cb, 3 przetwornice, wyłączniki, bezpieczniki i kostki łączeniowe. I jak poprowadzic kabelki.
Zrobiłem mocowanie kompresora, wywierciłem otwory w podłodze pod webasto. ( same pomiary zajęły ze 2 rbh; był problem z ominięciem rury wydechowej i wzmocnienia karoserii. Ale już rozwiązany.
Jak pisałem przygotowałem chłodnicę a teraz na warsztacie jest chłodnica klimatyzacji.
Zdjęcia są, ale chcę je wstawic tematycznie; montaż webasto od Ado Z.
Szykuję kilka "patentów' ale pochwalę się tylko jak wyjdą.
Teraz jest etap prac gdzie jest dużo roboty a mało widac.
p.s. sory za brak 'ci" ale po czyszczeniu tego komputera po wciśnięci "ci" pojawia się na ekranie okno "catalys control center" . Już to kiedyś miałem ale nie wiem jak zmienic.
I zabrałem się mocniej za pracę 'za pieniądze' w firmie.
Dlatego w ten weekend robię sobie wolne i jadę z Klubowiczami do Berlina obejrzec inne starocia.
W oczekiwaniu na skrzynię ( poszła na wymianę wałka ) ciągle coś dłubię. Takie różne małe duperelki.
Np. cały dzień zajęło mi projektowanie mojej własnej elektryki, która będzie na osobnych bezpiecznikach i wiązkach.
Najpierw trzeba było wymyślic gdzie najlepiej porozmieszczac : kompresor, webasto, cb, 3 przetwornice, wyłączniki, bezpieczniki i kostki łączeniowe. I jak poprowadzic kabelki.
Zrobiłem mocowanie kompresora, wywierciłem otwory w podłodze pod webasto. ( same pomiary zajęły ze 2 rbh; był problem z ominięciem rury wydechowej i wzmocnienia karoserii. Ale już rozwiązany.
Jak pisałem przygotowałem chłodnicę a teraz na warsztacie jest chłodnica klimatyzacji.
Zdjęcia są, ale chcę je wstawic tematycznie; montaż webasto od Ado Z.
Szykuję kilka "patentów' ale pochwalę się tylko jak wyjdą.
Teraz jest etap prac gdzie jest dużo roboty a mało widac.
p.s. sory za brak 'ci" ale po czyszczeniu tego komputera po wciśnięci "ci" pojawia się na ekranie okno "catalys control center" . Już to kiedyś miałem ale nie wiem jak zmienic.
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Na problem z "ć" w CCC
Nie wiem którą masz wersję CCC ale kilka rozwiązań poniżej:
1.) Start>Uruchom > "Services.msc" > dwóklik na Ati Hotkey poller > typ uruchomienia - Wyłaczony
2.) Dla catalista wersja 07.7
Uruchomić program
otworzyć zakładkę "klawisze dostępu" (2 od lewej)
wybrać "menadżera klawiszy dostępu"
zaznaczyć "WŁĄCZ funkcję klawisze dostępu"
wybrać "catalist control center"
zmienić klawisze skrótu z "ctrl+alt + c" np. na "ctrl + alt + h"
kliknąć OK:)
kliknąć OK w catalist
zrestartować kompa
3.)
nacisnąć Alt+C. włącza się program.
w lewym dolnym rogu kliknąć przycisk advanced. Potwierdzić że chcemy kontynuować (YES)
włączy się wersja zaawansowana.
hotkeys->hotkeys manager->zaznaczacie męczący skrót i klikacie "edit". radzę wpisać np. Alt+H
(nie próbuj całkiem wyłączć skrótu, bo wtedy program Cię oleje i dalej będzie się uruchamiał przy "ć")
Zadziała dopiero po restarcie kompa
A jak te zabiegi nie pomogą to:
4.)
Naciśnij w menu Start "Uruchom" i wpisz tam "msconfig" (jak nie ma na wierzchu w menu start, to szukaj w akcesoriach)
Wybierz zakładkę "Uruchamianie"
Odznacz "StartCCC", albo coś podobnego wskazującego na CCC
Naciśnij Zastosuj i OK
Nie wiem którą masz wersję CCC ale kilka rozwiązań poniżej:
1.) Start>Uruchom > "Services.msc" > dwóklik na Ati Hotkey poller > typ uruchomienia - Wyłaczony
2.) Dla catalista wersja 07.7
Uruchomić program
otworzyć zakładkę "klawisze dostępu" (2 od lewej)
wybrać "menadżera klawiszy dostępu"
zaznaczyć "WŁĄCZ funkcję klawisze dostępu"
wybrać "catalist control center"
zmienić klawisze skrótu z "ctrl+alt + c" np. na "ctrl + alt + h"
kliknąć OK:)
kliknąć OK w catalist
zrestartować kompa
3.)
nacisnąć Alt+C. włącza się program.
w lewym dolnym rogu kliknąć przycisk advanced. Potwierdzić że chcemy kontynuować (YES)
włączy się wersja zaawansowana.
hotkeys->hotkeys manager->zaznaczacie męczący skrót i klikacie "edit". radzę wpisać np. Alt+H
(nie próbuj całkiem wyłączć skrótu, bo wtedy program Cię oleje i dalej będzie się uruchamiał przy "ć")
Zadziała dopiero po restarcie kompa
A jak te zabiegi nie pomogą to:
4.)
Naciśnij w menu Start "Uruchom" i wpisz tam "msconfig" (jak nie ma na wierzchu w menu start, to szukaj w akcesoriach)
Wybierz zakładkę "Uruchamianie"
Odznacz "StartCCC", albo coś podobnego wskazującego na CCC
Naciśnij Zastosuj i OK
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Dzięki Boryś. Powalczę z tym.
U mnie też zdjęć nie ma ( patrz opis Kylona ) ale:
1. skrzynia z przełożonym wałkiem odebrana.
2. udało mi się zmontować wtyczkę ( z 3 różnych ) kontroli stanu płynu hamulcowego.
3. parownik klimy oczyszczony i pomalowany
4. kupiłem skrzynkę bezpieczników z gniazdami na przekaźniki do samodzielnego montażu, ale...muszę znów zmienić schemat elektryczny
5. Wyciągarka rozebrana i przejrzana; nawet nie będę jej smarował bo wszystko czyste jak ze sklepu; w ciągu 3 lat używana była dosłownie 6 razy ( w tym co roku lina przewijana x 1). I nie była topiona. Szczotki nówki.
Za to podstawa pod wyciągarkę ( robiona przeze mnie ) wymaga malowania. Proszek nie wytrzymał 4 lat. Pewnie pójdzie do piaskowania.
A jutro...biorę "urlop" i montuję skrzynię.
U mnie też zdjęć nie ma ( patrz opis Kylona ) ale:
1. skrzynia z przełożonym wałkiem odebrana.
2. udało mi się zmontować wtyczkę ( z 3 różnych ) kontroli stanu płynu hamulcowego.
3. parownik klimy oczyszczony i pomalowany
4. kupiłem skrzynkę bezpieczników z gniazdami na przekaźniki do samodzielnego montażu, ale...muszę znów zmienić schemat elektryczny
5. Wyciągarka rozebrana i przejrzana; nawet nie będę jej smarował bo wszystko czyste jak ze sklepu; w ciągu 3 lat używana była dosłownie 6 razy ( w tym co roku lina przewijana x 1). I nie była topiona. Szczotki nówki.
Za to podstawa pod wyciągarkę ( robiona przeze mnie ) wymaga malowania. Proszek nie wytrzymał 4 lat. Pewnie pójdzie do piaskowania.
A jutro...biorę "urlop" i montuję skrzynię.
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
No nareszcie jakieś wieści z frontu
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Grzesiu! Mocno zwolniłem; firma zaczęła wymagać...
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
No i skrzynia zamontowana. Nie obyło się bez problemów bo poduszka skrzyni od HZJ-ty nie pasowała do skrzyni od Bj-ty. Niby dwie takie same skrzynie ( ten sam model ) a różnica była 2 cm na śrubach mocujących do belki. Ale miałem i tę z B-joty i teraz jest Ok. Jak to trzeba wszystko sprawdzać z mikromierzem. I nie sprzedawajcie żadnych części dopóki samochód nie przejedzie z 1000 km po takiej rozbiórce. Nigdy nie wiadomo co będzie potrzebne. Np. śruba obejmy rury wydechowej przy kolektorze. W nowym zestawie nie było takiej, żadna z tych co miałem na półce nie pasowała ale..miałem taką obejmę z B-ty. . Obejma inna ale śruba Ok.
Skręciłem też układ wydechowy na "zicher". Użyłem śrub wzmocnionych z małym gwintem i smar miedziowy. łebki śrub wsadzone od przodu, gwint od tyłu; może mniej zardzewieje ?
Skręciłem też układ wydechowy na "zicher". Użyłem śrub wzmocnionych z małym gwintem i smar miedziowy. łebki śrub wsadzone od przodu, gwint od tyłu; może mniej zardzewieje ?
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
29.03.2012
1. rozrusznik zamontowany
2. alternator zamontowany
3. okablowanie skrzyni oczyszczone, poprawione, zamontowane
4. paski klinowe naciągnięte ( zostają stare bo były nie dawno wymieniane i są w dobrym stanie)
5. zrobiona podstawka pod przetwornicę 24/230 ( zdjęcia jak i gdzie później ).
1. rozrusznik zamontowany
2. alternator zamontowany
3. okablowanie skrzyni oczyszczone, poprawione, zamontowane
4. paski klinowe naciągnięte ( zostają stare bo były nie dawno wymieniane i są w dobrym stanie)
5. zrobiona podstawka pod przetwornicę 24/230 ( zdjęcia jak i gdzie później ).
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Ja dzisiaj przełożyłem opony z zimowych na A/T
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
byłem lepszy po roku umyłem szybę przednią bo nie byłem pewnien czy to nie mgła przede mną oraz wytrzepałem dywanikiconsigliero pisze:Ja dzisiaj przełożyłem opony z zimowych na A/T
PozdrawiaM
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
też powoli dojrzewam do tego wysiłku - zwłaszcza, że wiosna idzie i na wycieraczkach zaraz mi coś wyrośnieKwiatec pisze: byłem lepszy po roku umyłem szybę przednią bo nie byłem pewnien czy to nie mgła przede mną oraz wytrzepałem dywaniki
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
To już rok.Kwiatec pisze:byłem lepszy po roku umyłem szybę przednią bo nie byłem pewnien czy to nie mgła przede mną oraz wytrzepałem dywanikiconsigliero pisze:Ja dzisiaj przełożyłem opony z zimowych na A/T
PozdrawiaM
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Dziś spadła temperatura i zapach z nawiewu przypomina zapach z włączoną klimą . Zwalam to na duże zapylenie w ostatnich dniach , ale chyba trzeba będzie przeczyścić kanały wentylacyjne . Na zewnątrz już 2 cm świeżego śniegu.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: Przekładka Gałki - HZJ 73
Wy kasztanicie a ja tyram...
Dziś przeżyłem chwile grozy. Po zamontowaniu wałów okazało się że tylny jest za krótki o co najmniej 4-5 cm .
Na zdjęciu widoczne zęby mają długość ok. 4 cm.
Z pół godziny latałem z miarką i mierzyłem obie skrzynie i wały tylne. Wszystko identyczne !
Dopiero później pomyślałem; jak wsadzę karoserię to pod jej ciężarem rama "usiądzie" i odległość pomiędzy tylnym mostem a reduktorem się zmniejszy i będzie Ok.
Czy mam rację? bo im dłużej się zastanawiam to nie bardzo mi się chce wierzyć że o tyle.
a to zdjęcia:
zbliżenie wału krótkiego
zbliżenie wału długiego
Dziś przeżyłem chwile grozy. Po zamontowaniu wałów okazało się że tylny jest za krótki o co najmniej 4-5 cm .
Na zdjęciu widoczne zęby mają długość ok. 4 cm.
Z pół godziny latałem z miarką i mierzyłem obie skrzynie i wały tylne. Wszystko identyczne !
Dopiero później pomyślałem; jak wsadzę karoserię to pod jej ciężarem rama "usiądzie" i odległość pomiędzy tylnym mostem a reduktorem się zmniejszy i będzie Ok.
Czy mam rację? bo im dłużej się zastanawiam to nie bardzo mi się chce wierzyć że o tyle.
a to zdjęcia:
zbliżenie wału krótkiego
zbliżenie wału długiego