Toyota Land Cruiser J9 by Maru 123
: 10 lip 2011, 14:41
Witam Was serdecznie!
Jestem Marek niedawno zarejestrowałem się na forum choć, czytam je od ponad roku.
Powiem szczerze że zawsze chciałem mieć LC, to auto moich marzeń, wszystko zaczęło się gdy mój brat kupił używaną 90. wspaniałe auto fajnie mi się tym jeździło, potem zastąpiona została nową 120 sol+navi... postanowiłem że też sobie kiedyś kupię LC.
Moje poszukiwania odpowiedniego auta trwały ponad rok. założenie było proste- J9 diesel, 5 drzwi, ze znaną przeszłością. Jak się okazało nie było tak łatwo jakby się można było spodziewać. Na rynku jest mnóstwo aut sprowadzanych (nic nie wiemy o historii auta), powypadkowych (jak się okazało po szkodach całkowitych także), popowodziowych,o licznikach cofniętych o 150-200kkm nie wspomnę... ale wreszcie nadszedł dzień kiedy dane mi było nabyć mój długo wyczekiwany egzemplarz
Chciałbym Wam zaprezentować moje auto-mam je od niecałęgo miesiąca i jest to projekt jak najbardziej rozwojowy i sukcesywnie nad nim pracuję. Chciałbym Wam także zaprezentować nieco inne podejście do auta terenowego ale to już zobaczycie za chwilę w każdym razie auto będzie mi służyło głównie do jazdy po czarnym i sporadycznie do wypadu w góry, nad jezioro, do lasu itd. w każdym razie troszkę zmodyfikowane będzie
Od razu nadmienię że jestem fanem car detailingu więc liczę że będą rózne dziwne komentarze co do pracy przy tego typu aucie. w każdym razie liczę na opinie, komentarze i sugestie
PS. przepraszam za zdjęcia (nie są widoczne tak jak być powinny) bo przekopiowałem je z innego forum na którym je wklejałem i były ok
MODEL: Toyota Land Cruiser J9 2002r. 3.0 D4D
ELEKTRONIKA: Lampy przednie przerobione na bixenon , tylne lampy ledowe sparowane ze słupków i zderzaka,czujniki cofania, kamperowe oświetlenie wnętrza z pasków ledowych, CB radio
FELGI, OPONY: Dystanse kół Hofmann, początkowo opony BF goodrich AT 265/75/16 , następnie zastąpione Good Year Duratrac 265/75/16
ZAWIESZENIE: OME +2,5’’
UKŁAD HAMULCOWY: Tarcze DBA nacinane + Klocki EBC green stuff
BODY-KIT/ MECHANIKA: bagażnik dachowy, oświetlenie dalekosiężne 2x hella laminator compact, oświetlenie robocze ledy 4x LED, safari snorkel, płyty zabezpieczające spód auta ASFIR, dodatkowe odpowietrzenia skrzyni i mostu BRC , nowa oryginalna blokada tylnego mostu
WNĘTRZE: wnętrze obszyte na nowo skórą w połączeniu z alcantarą + podgrzewanie foteli Waeco, w bagażniku zrobiona zabudowa szufladowa wraz z zabudowanym kompresorem ARB z możliwością pompowania kół
CAR-AUDIO: wyciszone drzwi matami, głośniki Audison AV K6, jednostka Kenwood 5280BT
ZAKUP AUTA
Marzenia się spełniają...
Po ponad rocznym poszukiwaniu Landa wreszcie udało się znaleźć egzemplarz wart zakupu. Przez rok widziałem mnóstwo aut, większość całych lakierowanych, powypadkowych, popowodziowych, z bardzo barwnymi historiami, po szkodach całkowitych lub z licznikami cofniętymi o 200 000km.
Jednak udało się trafić na fajny egzemplarz- auto z PL salonu, od nowości 1 właściciel, zadbany, w pełni serwisowany, wszystkie nawet najdrobniejsze naprawy przeprowadzane w ASO. Co prawda z przodu była lakierowana maska i błotnik ale wszystko jest udokumentowane i zrobione w ASO Toyota Katowice.
DO ZROBIENIA:
-naprawa tylnej blokady
-osłony podwozia ASFIR- zamówione
-zawieszenie +40mm OME
-i jeszcze kilka innych dupereli
AWARIE, NAPRAWY, WYMIANY:
1. 1.07.2011, 265kkm
-olej w silniku
-olej w moście
-nasmarowano wał
-rozrząd
-wszystkie filtry
-wymiana płynu hamulcowego, chłodniczego i od wspomagania
-pasek klinowy
-tarcze i klocki tył
-ustawienie zbieżności kół
FOTKI Z OGŁOSZENIA :
FOTKI Z DNIA OGLĘDZIN AUTA W TOYOTA KATOWICE:
a tu już autko u mnie pod domem:
zacząłem od wrzucenia do auta kilku pierdół które zakupiłem już zanim miałem auto:
wkrótce kolejne fotki i dalsze prace nad autem. wszystko kwestia czasu
edit 27.06.11
trochę powalczyłem przy aucie
udało mi się już skompletować „pakiet startowy” - w nast. tyg. będą nowe felgi i opony
mycie auta na zewnątrz wraz ze wszystkimi zakamarkami, glinkowanie i delikatna polerka.
czyszczenie auta w środku, mycie szyb i plastików
mycie silnika
polerowanie wydechu
wyklejanie schowków zamszem- mniej hałasują przedmioty wewnątrz
kilka zdjęć w trakcie prac (niestety czas nie pozwolił na więcej )
i efekt....
edit. 28.06.11
doszedł nowy klamot osłona koła:
wyszło mniej więcej tak:
a w tak zwanym międzyczasie
225/40/18 vs 265/70/16
i nowa wlepka:
odświeżenia wymagała także stalowa osłona baku-została zdemontowana i pomalowana na nowo, aczkolwiek jeszcze zajrzę pod auto bo kilka dupereli chcę poprawić
następnie zamontowałem dodatkową rączkę nad głową pasażera-przydaje się w dłuższych trasach-w octavii miałem więc i tu musi być
przyszedł czas na koła. po 9 latach były już dosyć mocno zmęczone życiem na polskich drogach
więc trafiły do lakierowania proszkowego i jest git, a ja zająłem się czyszczeniem nakrętek do kół i powtórnym lakierowaniem starych kapsli. w międzyczasie przyszły nowe opony. BF goodrich all terrain 265/75/16 (standardowo 265/70/16) dzięki czemu auto o kilka mm poszło w górę:
następną nowością jest ogólny mod oświetlenia auta. wnętrze oświetlone modułami led, a na tył auta powędrowały nowe lampy led
dziś jeszcze trochę się pobawiłem z małymi detalami, wymieniłem wszystkie emblematy na nowe
Jestem Marek niedawno zarejestrowałem się na forum choć, czytam je od ponad roku.
Powiem szczerze że zawsze chciałem mieć LC, to auto moich marzeń, wszystko zaczęło się gdy mój brat kupił używaną 90. wspaniałe auto fajnie mi się tym jeździło, potem zastąpiona została nową 120 sol+navi... postanowiłem że też sobie kiedyś kupię LC.
Moje poszukiwania odpowiedniego auta trwały ponad rok. założenie było proste- J9 diesel, 5 drzwi, ze znaną przeszłością. Jak się okazało nie było tak łatwo jakby się można było spodziewać. Na rynku jest mnóstwo aut sprowadzanych (nic nie wiemy o historii auta), powypadkowych (jak się okazało po szkodach całkowitych także), popowodziowych,o licznikach cofniętych o 150-200kkm nie wspomnę... ale wreszcie nadszedł dzień kiedy dane mi było nabyć mój długo wyczekiwany egzemplarz
Chciałbym Wam zaprezentować moje auto-mam je od niecałęgo miesiąca i jest to projekt jak najbardziej rozwojowy i sukcesywnie nad nim pracuję. Chciałbym Wam także zaprezentować nieco inne podejście do auta terenowego ale to już zobaczycie za chwilę w każdym razie auto będzie mi służyło głównie do jazdy po czarnym i sporadycznie do wypadu w góry, nad jezioro, do lasu itd. w każdym razie troszkę zmodyfikowane będzie
Od razu nadmienię że jestem fanem car detailingu więc liczę że będą rózne dziwne komentarze co do pracy przy tego typu aucie. w każdym razie liczę na opinie, komentarze i sugestie
PS. przepraszam za zdjęcia (nie są widoczne tak jak być powinny) bo przekopiowałem je z innego forum na którym je wklejałem i były ok
MODEL: Toyota Land Cruiser J9 2002r. 3.0 D4D
ELEKTRONIKA: Lampy przednie przerobione na bixenon , tylne lampy ledowe sparowane ze słupków i zderzaka,czujniki cofania, kamperowe oświetlenie wnętrza z pasków ledowych, CB radio
FELGI, OPONY: Dystanse kół Hofmann, początkowo opony BF goodrich AT 265/75/16 , następnie zastąpione Good Year Duratrac 265/75/16
ZAWIESZENIE: OME +2,5’’
UKŁAD HAMULCOWY: Tarcze DBA nacinane + Klocki EBC green stuff
BODY-KIT/ MECHANIKA: bagażnik dachowy, oświetlenie dalekosiężne 2x hella laminator compact, oświetlenie robocze ledy 4x LED, safari snorkel, płyty zabezpieczające spód auta ASFIR, dodatkowe odpowietrzenia skrzyni i mostu BRC , nowa oryginalna blokada tylnego mostu
WNĘTRZE: wnętrze obszyte na nowo skórą w połączeniu z alcantarą + podgrzewanie foteli Waeco, w bagażniku zrobiona zabudowa szufladowa wraz z zabudowanym kompresorem ARB z możliwością pompowania kół
CAR-AUDIO: wyciszone drzwi matami, głośniki Audison AV K6, jednostka Kenwood 5280BT
ZAKUP AUTA
Marzenia się spełniają...
Po ponad rocznym poszukiwaniu Landa wreszcie udało się znaleźć egzemplarz wart zakupu. Przez rok widziałem mnóstwo aut, większość całych lakierowanych, powypadkowych, popowodziowych, z bardzo barwnymi historiami, po szkodach całkowitych lub z licznikami cofniętymi o 200 000km.
Jednak udało się trafić na fajny egzemplarz- auto z PL salonu, od nowości 1 właściciel, zadbany, w pełni serwisowany, wszystkie nawet najdrobniejsze naprawy przeprowadzane w ASO. Co prawda z przodu była lakierowana maska i błotnik ale wszystko jest udokumentowane i zrobione w ASO Toyota Katowice.
DO ZROBIENIA:
-naprawa tylnej blokady
-osłony podwozia ASFIR- zamówione
-zawieszenie +40mm OME
-i jeszcze kilka innych dupereli
AWARIE, NAPRAWY, WYMIANY:
1. 1.07.2011, 265kkm
-olej w silniku
-olej w moście
-nasmarowano wał
-rozrząd
-wszystkie filtry
-wymiana płynu hamulcowego, chłodniczego i od wspomagania
-pasek klinowy
-tarcze i klocki tył
-ustawienie zbieżności kół
FOTKI Z OGŁOSZENIA :
FOTKI Z DNIA OGLĘDZIN AUTA W TOYOTA KATOWICE:
a tu już autko u mnie pod domem:
zacząłem od wrzucenia do auta kilku pierdół które zakupiłem już zanim miałem auto:
wkrótce kolejne fotki i dalsze prace nad autem. wszystko kwestia czasu
edit 27.06.11
trochę powalczyłem przy aucie
udało mi się już skompletować „pakiet startowy” - w nast. tyg. będą nowe felgi i opony
mycie auta na zewnątrz wraz ze wszystkimi zakamarkami, glinkowanie i delikatna polerka.
czyszczenie auta w środku, mycie szyb i plastików
mycie silnika
polerowanie wydechu
wyklejanie schowków zamszem- mniej hałasują przedmioty wewnątrz
kilka zdjęć w trakcie prac (niestety czas nie pozwolił na więcej )
i efekt....
edit. 28.06.11
doszedł nowy klamot osłona koła:
wyszło mniej więcej tak:
a w tak zwanym międzyczasie
225/40/18 vs 265/70/16
i nowa wlepka:
odświeżenia wymagała także stalowa osłona baku-została zdemontowana i pomalowana na nowo, aczkolwiek jeszcze zajrzę pod auto bo kilka dupereli chcę poprawić
następnie zamontowałem dodatkową rączkę nad głową pasażera-przydaje się w dłuższych trasach-w octavii miałem więc i tu musi być
przyszedł czas na koła. po 9 latach były już dosyć mocno zmęczone życiem na polskich drogach
więc trafiły do lakierowania proszkowego i jest git, a ja zająłem się czyszczeniem nakrętek do kół i powtórnym lakierowaniem starych kapsli. w międzyczasie przyszły nowe opony. BF goodrich all terrain 265/75/16 (standardowo 265/70/16) dzięki czemu auto o kilka mm poszło w górę:
następną nowością jest ogólny mod oświetlenia auta. wnętrze oświetlone modułami led, a na tył auta powędrowały nowe lampy led
dziś jeszcze trochę się pobawiłem z małymi detalami, wymieniłem wszystkie emblematy na nowe