HILL 2009 3.0 AT nie motany
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 lip 2010, 13:08
- Auto: pickup w planach
- Kontakt:
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
Irko, powiedz proszę ile większa jest przestrzeń bagażowa (transportowa) w Hilu w porównaniu do klasycznego SUV'a ? Też kupuje Hila dlatego, że można sporo do niego zapakować. Będę jeździł nim także zarobkowo ku chwale Urzędu Skarbowego Pytałem w paru miejscach (u dealerów) jaka jest pojemność części ładunkowej w litrach ale jakoś nikt mi nie potrafił udzielić odpowiedzi.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
paka jest dosyć foremna, wystarczy pomierzyć i przeliczyć na decymetry sześcienne. Swoją drogą to jacyś nieogarnięci ci dealerzy jak nie znają pojemności..
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
->
Zależy do jakiego SUW-a porównujesz
Jednak zawsze jesli na firme dostaniesz kratkę, która zablokuje ci mozliwość wkładania długich rzeczy
(i dlatego moja przez kilka lat stała w garażu i dalej tam jest bo kupiec od auta jej nie chciał )
Mam porównanie z Hyundaiem Terracanem (http://www.terracan.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Parametry zewnętrzne
________________________________ hilux_______________________terracan
długość/szerokość/wysokość [mm]:__5255/1760/1795______________4710/1860/1840
pojemność bagażnika [l]:____________z zabudową chyba ze 2000_____1180/2000 (ze złożonymi fotelami)
masa własna [kg]:_________________1855________________________2097
ladowność [kg]:___________________850_________________________523
liczba miejsc siedzących:___________5___________________________5
rozstaw osi w [mm]:_______________3085________________________2750
minimalna średnica skrętu [m]:______12.2________________________11,8
Czyli toyka wieksza i bardziej nieporeczna
Ale ... takiego auta było mi trzeba.
Surowe i z mozliwoscią wrzucania na pake całego tego syfu, który wcześniej musiałem wkladac do bagaznika.
Pozdr
IR
->
Zależy do jakiego SUW-a porównujesz
Jednak zawsze jesli na firme dostaniesz kratkę, która zablokuje ci mozliwość wkładania długich rzeczy
(i dlatego moja przez kilka lat stała w garażu i dalej tam jest bo kupiec od auta jej nie chciał )
Mam porównanie z Hyundaiem Terracanem (http://www.terracan.pl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Parametry zewnętrzne
________________________________ hilux_______________________terracan
długość/szerokość/wysokość [mm]:__5255/1760/1795______________4710/1860/1840
pojemność bagażnika [l]:____________z zabudową chyba ze 2000_____1180/2000 (ze złożonymi fotelami)
masa własna [kg]:_________________1855________________________2097
ladowność [kg]:___________________850_________________________523
liczba miejsc siedzących:___________5___________________________5
rozstaw osi w [mm]:_______________3085________________________2750
minimalna średnica skrętu [m]:______12.2________________________11,8
Czyli toyka wieksza i bardziej nieporeczna
Ale ... takiego auta było mi trzeba.
Surowe i z mozliwoscią wrzucania na pake całego tego syfu, który wcześniej musiałem wkladac do bagaznika.
Pozdr
IR
->
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
->
Ja swoja mierzyłem przed chwilą, mnożyłem, odejmowałem skosy i wyszło mi około 2,3 m3
Pozdr
IR
->
Paka jest foremna owszem ale zabudowy są różnesebastian44 pisze:[...]. Swoją drogą to jacyś nieogarnięci ci dealerzy jak nie znają pojemności..
Ja swoja mierzyłem przed chwilą, mnożyłem, odejmowałem skosy i wyszło mi około 2,3 m3
Pozdr
IR
->
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 lip 2010, 13:08
- Auto: pickup w planach
- Kontakt:
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
Dziękuję. o to właśnie mi chodziło. Z tego, co kiedyś napisałeś wynika, że zabudowa Alpha to nie najlepszy wybór dla mnie ze względu na skos z tyłu. Ale tak sobie myślę, że zawsze można zamontować hak i pożyczać przyczepkę na Statoil za 35 PLN jak będzie trzeba. 2,3 m3 ? ! Nieźle, Berlingo ma 3 m3 a Caddy chyba 3,2 m3. A w Hilu jest jeszcze do wykorzystania powierzchnia tylnej kanapy, która składa się w rewelacyjny sposób. Jeszcze raz dzięki irko.
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
jak zapakujesz europaletę - to jeszcze masz masę luzu dokoła, jak Ci nie zależy na wyglądzie, a potrzebujesz dobrej powierzchni ładunkowej - możesz zamówić ramę z kabiną i do tego pakę na np. 2 europalety - tyle, że podnosi się mocno krawędź załadunku.
a z tym wożeniem syfu - święta racja - pojechałem raz po gruby żwir do oczka, zapomniałem plandeki na spód - sypnął pan ostrożnie łychę na pakę wprost na wannę a potem w domu myjką tylko machnąłem i spokój.
Tyle, że jak chcesz wozić różne towary, gabaryty i niewymiarowe - najmniej eleganckim, ale najpraktyczniejszym rozwiązaniem jest zwykła plandeka na pakę albo taka usztywniana, składana w harmonijkę klapa.
Ja żałuję, że wybuliłem 5kpln na elegancką, lakierowaną klapę, którą i tak co jakiś czas zdejmuję, bo wiozę albo coś, co mi ładują od góry, albo gabaryt coby nawet pod Alphę nie wszedł
pozdrawiam
K.
a z tym wożeniem syfu - święta racja - pojechałem raz po gruby żwir do oczka, zapomniałem plandeki na spód - sypnął pan ostrożnie łychę na pakę wprost na wannę a potem w domu myjką tylko machnąłem i spokój.
Tyle, że jak chcesz wozić różne towary, gabaryty i niewymiarowe - najmniej eleganckim, ale najpraktyczniejszym rozwiązaniem jest zwykła plandeka na pakę albo taka usztywniana, składana w harmonijkę klapa.
Ja żałuję, że wybuliłem 5kpln na elegancką, lakierowaną klapę, którą i tak co jakiś czas zdejmuję, bo wiozę albo coś, co mi ładują od góry, albo gabaryt coby nawet pod Alphę nie wszedł
pozdrawiam
K.
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
alfa zawsze jakas opcja, chociaz zdecydowanie ujowsza i mniej wytrzymala, ale..
na paki warto polowac tez na allegro, Vatowych hilow jest coraz wiecej wiec i czesci przybywa..
kumpel nadbudowe ARB kupil za kilka stow!
na paki warto polowac tez na allegro, Vatowych hilow jest coraz wiecej wiec i czesci przybywa..
kumpel nadbudowe ARB kupil za kilka stow!
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
ja zaraz po kupnie Hila w marcu 2008 roku od razu zdjąłem tylną klapę. Od tego czasu zakładałem ją może 5 razy. ale tak to już jest jak codziennie ładuję/ściągam po kilkanaście razy palety z cegłą za pomocą wózka widłowego
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
W terenie Hilux sprawdza się więcej niż dobrze, oczywiście w zależności jaki teren.irko pisze:Dlaczego sie nie nadaje? Bardzo sympatycznie sie jeżdzi.
- 3 litrowy silnik przyspiesza całkiem przyzwoicie
- długośc mi nie przeszkadza - jezdiło sie już cięzarówkami i w porównaniu z tym hil jest raczej mały
- styl jazdy mam raczej spokojny wiec tył mi nie ucieka (ESP pomaga sporadycznie)
- w lekkim terenie sprawdza się znakomicie
Na pewno w gęstym lesie się nie da powalczyć, podobnie jak w rajach przeprawowych (chyba, że po sporym zmotaniu)
Ale powiedz mi coś innego
Jeździłem demo carem właśnie 3.0 automat. Dla mnie była to porażka.
Na co dzień jeżdżę automatem zarówno dieslem, jak i benzyną i mam trochę doświadczenia.
Chciałem więc Hila też w automacie. Ale jak się nim przejechałem, to przerażenie mnie ogarnęło na sposób pracy tej skrzyni.
Odniosłem wrażenie że ja sobie, a skrzynia sobie. Nie czułem w ogóle samochodu, i tego, co się dzieje z nim na drodze.
Jak Ty odbierasz tą skrzynię? Porównywałeś z innym samochodem?
PS
Mam zabudowę Carryboy i szlag mnie trafia, bo już mam przyklejoną na kleju do szyb, a i tak puszcza wodę do środka.
Nie mogę nic poradzić na to.
Chyba jest winna wykładzina która jest wywinięta na burtę i to ona ciągnie wodę do środka
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
Co do automatu to nie mam porównania, nie jeździłem wcześniej żadnym. Owszem czasami mnie wkurza, że żyje własnym zyciem do czego nie jestem przyzwyczajony od lat przekładając biegi ręcznie. I brałbym hila z manualna skrzynką ale demo z wyprzedaży było tylko z automatem (sporo taniej) wiec jest automat.
Co do zabudowy Alpha (taka mam) też lekko cieknie co najbardziej widać na myjce (na deszczu raczej nie).
Pozdr
IR
->
Co do zabudowy Alpha (taka mam) też lekko cieknie co najbardziej widać na myjce (na deszczu raczej nie).
Pozdr
IR
->
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 lip 2010, 13:08
- Auto: pickup w planach
- Kontakt:
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
wybacz irko, że trochę Ci się wcinam w temat ale co sądzicie o tym, by na hilu zamontować takie coś. Cena kosmiczna ale warto by poszukać używki w Stanach
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
Czyli jednak moje wrażenia nie są odosobnioneirko pisze:.... Owszem czasami mnie wkurza, że żyje własnym zyciem ......
Wiadomo, ale dziwne, że nikt w Toyocie tego nie zauważył i wszystkie demo są w automacie.irko pisze:......I brałbym hila z manualna skrzynką ale demo z wyprzedaży było tylko z automatem
Przecież taka skrzynia może zniechęcić do dobrego przecież samochodu
Ogólnie jazda na dużych dystansach tym samochodem nie jest męcząca. Prawie 1000 km w dzień i luzik.
A przecież nie jestem tfardzielem
Po czasie i zastanowieniu, miałem nadzieję, że ten egzemplarz który testowałem był jakiś felerny, ale widzę, że ten typ tak ma
Podejrzewam, że w LC jest ta sama skrzynia z racji unifikacji. Ale mogę się mylić
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
tez mam hila demo z automatem, ale ja akurat takowego chcialem. mam troche dosawiadczenia z autkami z automatem,paroma juz jezdzilem. poprzednio mialem okulara z automatem, fakt, troche inaczej ta skrzynia pracowala, ale miala tylko 4 biegi. faktem jest tez, ze do automatu w hilu musialem sie przyzwyczaic (z racji piatego biegu), aczkolwiek nie narzekalem na niego.
tyle ze mam zalozony modól mocy, a to tez ma wplyw na prace skrzyni, generalnie skrzynia zachowuje sie bez zarzutu, reaguje natychmiast na nacisniecie gazu. z istotnych rzeczy to to, ze wymaga dynamicznej jazdy tak zeby w miare szybko wkrecac na obroty
tyle ze mam zalozony modól mocy, a to tez ma wplyw na prace skrzyni, generalnie skrzynia zachowuje sie bez zarzutu, reaguje natychmiast na nacisniecie gazu. z istotnych rzeczy to to, ze wymaga dynamicznej jazdy tak zeby w miare szybko wkrecac na obroty
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
Witam!
Przyszła pora na radyjko CB w moim hilu.
Swoje rozwiązania już pokazywałem na forum.
Postanowiłem zebrać w jednym miejscu i opisać.
ZAŁOŻENIA
- Do montażu radia chciałem wykorzystać miejsce w którym jest w hiluxie popielniczka (nie pale i palić w aucie nie pozwalam wiec zbędna)
- Niestety powoduje to ograniczenia w wyborze radia - musi sie zmieścić. Pasują małe radia - UNIDEN 520xl, President Harry / Johnny I / II oraz wszelkie kopie.
- "Na styk" wejdzie President Harry / Johnny III - najdokładniej (na ścisk) wypełnia wnękę i nie wymaga żadnych elementów montażowych (siedzi ciasno, trudno wyjąc)
- Antena powinna nie wystawać zanadto poza dach auta ze względu na możliwość urwania po wjechaniu w "krzaki", niskie gałęzie (niestety magnesówki nawet małe jak Pirat z mocnym magnesem odpadają - nawet jeśli nie odpadną - po uderzeniu w gałęzie powodują "bujanie" całym dachem auta i ciekawe odgłosy w środku )
1. ANTENA
- wykonałem blachę grubości około 2 mm (nie może być grubsza - będzie zawadzać przy otwieraniu burty) w kształcie litery Z
- odpowiednio zagięta z otworem 13mm na przykręcenie mocowania antenowego + 2 otwory 9 mm pod śruby zaczepu burtowego.
- przykręcone pod zaczep burtowy (zupełnie nie przeszkadza przy zamykaniu)
- kabel poprowadzony do góry i przy zabudowie skrzyni znów w dół pod plastikowym wypełnieniem wanienki ochronnej skrzyni, potem w szczeline pomiedzy skrzynią a burta (kabel się nie przycina - jest spora szpara )
- po ramie do karoserii
- w karoserii są korki gumowe - trzeba przewiercić i przeciągnąć kabel
- w środku pod plastikami (z lewej strony, przy drzwiach). Spokojnie da się wcisnąć bez ich demontażu.
- pod deskę
RADIO
- wyjęta popielniczka (trzeba ja brutalnie wyciąć, mocowania są pod plastikami deski)
- po wyjęciu schowka - obcięty tył "półeczki" (jest zaokrąglona i zwęża się wiec radio nie wchodzi)
- od frontu docięte zaczepy od popielniczki (nie widać ich z zewnątrz - haczą przy wkładania radia)
- zasilanie - bezpośrednio z aku (trzeba przyuważyć wiązkę kabli która za schowkiem przechodzi do komory silnika)
- potrzebny zewnętrzny głośnik, radio słychać ale głośnik jest mocno zabudowany. Znalazł miejsce pod deską, przy tunelu nawiewów (jest tam jedno sprytne uszko do którego można przykręcić.
Całość pracuje tak
Pozdrawiam
IR
Przyszła pora na radyjko CB w moim hilu.
Swoje rozwiązania już pokazywałem na forum.
Postanowiłem zebrać w jednym miejscu i opisać.
ZAŁOŻENIA
- Do montażu radia chciałem wykorzystać miejsce w którym jest w hiluxie popielniczka (nie pale i palić w aucie nie pozwalam wiec zbędna)
- Niestety powoduje to ograniczenia w wyborze radia - musi sie zmieścić. Pasują małe radia - UNIDEN 520xl, President Harry / Johnny I / II oraz wszelkie kopie.
- "Na styk" wejdzie President Harry / Johnny III - najdokładniej (na ścisk) wypełnia wnękę i nie wymaga żadnych elementów montażowych (siedzi ciasno, trudno wyjąc)
- Antena powinna nie wystawać zanadto poza dach auta ze względu na możliwość urwania po wjechaniu w "krzaki", niskie gałęzie (niestety magnesówki nawet małe jak Pirat z mocnym magnesem odpadają - nawet jeśli nie odpadną - po uderzeniu w gałęzie powodują "bujanie" całym dachem auta i ciekawe odgłosy w środku )
1. ANTENA
- wykonałem blachę grubości około 2 mm (nie może być grubsza - będzie zawadzać przy otwieraniu burty) w kształcie litery Z
- odpowiednio zagięta z otworem 13mm na przykręcenie mocowania antenowego + 2 otwory 9 mm pod śruby zaczepu burtowego.
- przykręcone pod zaczep burtowy (zupełnie nie przeszkadza przy zamykaniu)
- kabel poprowadzony do góry i przy zabudowie skrzyni znów w dół pod plastikowym wypełnieniem wanienki ochronnej skrzyni, potem w szczeline pomiedzy skrzynią a burta (kabel się nie przycina - jest spora szpara )
- po ramie do karoserii
- w karoserii są korki gumowe - trzeba przewiercić i przeciągnąć kabel
- w środku pod plastikami (z lewej strony, przy drzwiach). Spokojnie da się wcisnąć bez ich demontażu.
- pod deskę
RADIO
- wyjęta popielniczka (trzeba ja brutalnie wyciąć, mocowania są pod plastikami deski)
- po wyjęciu schowka - obcięty tył "półeczki" (jest zaokrąglona i zwęża się wiec radio nie wchodzi)
- od frontu docięte zaczepy od popielniczki (nie widać ich z zewnątrz - haczą przy wkładania radia)
- zasilanie - bezpośrednio z aku (trzeba przyuważyć wiązkę kabli która za schowkiem przechodzi do komory silnika)
- potrzebny zewnętrzny głośnik, radio słychać ale głośnik jest mocno zabudowany. Znalazł miejsce pod deską, przy tunelu nawiewów (jest tam jedno sprytne uszko do którego można przykręcić.
Całość pracuje tak
Pozdrawiam
IR
Re: HILL 2009 3.0 AT nie motany
czemu zasilanie prosto z aku ? nie ma zadnych zaklocen dzieki temu ? ja musze kupic filtr bo mam zaklocenia jak silnik chodzi. a druga rzecz- popielniczki nie trzeba wycinac. srobki sa pod deska ale pod katem da sie je odkrecic i wyjac do siebie i w gore. plastik w desce jest w miare gietki wiec dalo sie to u mnie zrobic bez zadnego uszkodzenia