T4R Chinook
Moderator: luk4s7
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
T4R Chinook
Ponieważ nie chcę zaśmiecać innych miejsc swoimi to stworzę sobie własny śmietnik i w nim będę zamieszczał swoje przemyślenia. Zgodnie z nazwą nie jest to może "pożeracz śniegu" ,ale w kopnym daje sobie jakoś radę , ale przeznaczeniem jego jest miedzy innymi pożeranie odległości wożąc na swoim pokładzie rodzinę oraz głównego sprawcę całego zamieszania
Samochód kupiony w kraju z przebiegiem 76 tys mil serwisowany w ASO po jednej naprawie blacharskiej , a w stanach kupiony na aukcji ubezpieczalni (wybita była jedna szybka trójkątna tylna ), na dzień dzisiejszy mam zamiar wymienić zawieszenie na akcesoryjne bo obecne ma już zrobione kilka kilometrów , a prowadzenie po przejechaniu w ostatnim okresie ponad 3 tys km nie jest idealne. W pierwszym momencie były problemy z hamulcami z przodu i po zmianie tłoczka oraz gumek problem ustąpił , natomiast teraz mam niejasne przeczucie że samochód jest zbyt twardy, pies nie chce jeździć w bagażniku , bo wyganiają go stamtąd podskoki samochodu, przechodzi na środkowe fotele co nie jest bezpieczne ani dla niego ani tym bardziej dla pasażerów.
W celu poprawienia komfortu podróży w bagażniku mam zamiar zlikwidować tą podnoszoną półkę aby wrzucić tam jakiś materacyk , który może będzie trochę likwidował wyboje.
Jak do tej pory jestem zadowolony i mam nadzieję że zawieszenie rozwiąże problemy z prowadzeniem . Mam jeszcze zamiar zakupić komplet felg pozbyć się kłopotów z sezonową zmianą ,oraz założyć jakieś pokrowce na siedzenia. Ideałem byłaby też zmiana opon na ciut większe (265/70/17) z bardziej A/T-kowym bieżnikiem , bo ten co jest teraz wygląda jak szybka opona letnia a nie porządny A/T, ale mogę się też mylić do do jej wyglądu i sprawności w niewymagającym terenie
PozdrawiaM
Samochód kupiony w kraju z przebiegiem 76 tys mil serwisowany w ASO po jednej naprawie blacharskiej , a w stanach kupiony na aukcji ubezpieczalni (wybita była jedna szybka trójkątna tylna ), na dzień dzisiejszy mam zamiar wymienić zawieszenie na akcesoryjne bo obecne ma już zrobione kilka kilometrów , a prowadzenie po przejechaniu w ostatnim okresie ponad 3 tys km nie jest idealne. W pierwszym momencie były problemy z hamulcami z przodu i po zmianie tłoczka oraz gumek problem ustąpił , natomiast teraz mam niejasne przeczucie że samochód jest zbyt twardy, pies nie chce jeździć w bagażniku , bo wyganiają go stamtąd podskoki samochodu, przechodzi na środkowe fotele co nie jest bezpieczne ani dla niego ani tym bardziej dla pasażerów.
W celu poprawienia komfortu podróży w bagażniku mam zamiar zlikwidować tą podnoszoną półkę aby wrzucić tam jakiś materacyk , który może będzie trochę likwidował wyboje.
Jak do tej pory jestem zadowolony i mam nadzieję że zawieszenie rozwiąże problemy z prowadzeniem . Mam jeszcze zamiar zakupić komplet felg pozbyć się kłopotów z sezonową zmianą ,oraz założyć jakieś pokrowce na siedzenia. Ideałem byłaby też zmiana opon na ciut większe (265/70/17) z bardziej A/T-kowym bieżnikiem , bo ten co jest teraz wygląda jak szybka opona letnia a nie porządny A/T, ale mogę się też mylić do do jej wyglądu i sprawności w niewymagającym terenie
PozdrawiaM
Re: T4R Chinook
Bardzo ladny pies !
Zartuje oczywiscie - Toyka tez super i jak dla Ciebie auto rewela !
Zartuje oczywiscie - Toyka tez super i jak dla Ciebie auto rewela !
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
Bardzo ładny bieżnik !
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
Ponieważ mam niejasne przeczucie że amortyzatory nie bardzo działają to dzisiaj wjechałem na ścieżkę diagnostyczną i przód 30% tył 60%. W środę zmiana zawieszenia i chyba założę 265/70/17 mam do wyboru BFGoodrich All terrain T/A KO 265/70/17 112R oraz Yokohama Geolandar A/T-S G012 121R różnica w cenie na korzyść Yokohamy
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: T4R Chinook
nawet widać na zdjęciach która to szybka była wybita...
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
A Toyota z Radości nie potrafiła zamówić właściwie przyciemnionej
PozdrawiaM
Co do opon to są jeszcze Bridgestone Revo 2 ale nie wiem za ile.
PozdrawiaM
Co do opon to są jeszcze Bridgestone Revo 2 ale nie wiem za ile.
Re: T4R Chinook
ja bym zanabyl goodricha najbardziej uniwersalna opona
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
Wracając do tematu opon to okazuje się że Revo 2 nie jest homologowana na Europę więc możemy zapomnieć , natomiast analizując rozmiary pod kątem użytkowym zastanawiam się nad założeniem opony węższej niż w chwili obecnej . Czy pomogą koledzy w rozwiewaniu wątpliwości z punktu widzenia kierowcy. Rozmiar który rozpatruję to 245/75/17 vs 265/70/17 gwoli przypomnienia standard to 265/65/17. Mogę w tym momencie podać parę przykładów wyrzucania(trudności utrzymania kierunku jazdy) z kolein których na polskich drogach mamy pod dostatkiem. Wydaje mi się też że zastosowanie węższego profilu przyniesie korzyść w trakcie jazdy po śniegu i może po wodzie , niebagatelnym może być fakt że pomimo zastosowania opony większej od standardu zasięg może pozostać na podobnym poziomie .Czy o czymś zapomniałem i czy jest to dobry czy zły kierunek zmian.
PozdrawiaM
PozdrawiaM
Re: T4R Chinook
Nie jestem pewien,ale chyba profil 75 nie wejdzie bez liftu Natomiast 70 jeszcze się zmieści. Zasięg trzeba sprawdzić doświadczalnie,po założeniu zimówek i dołożeniu bagażnika na narty spalanie wzrosło o ok 1l.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
W skarbnicy wiedzy na temat 4R (amerykańskie forum) piszą że rozmiar 265/70/17 wchodzi bez liftu i w przypadku BFG dochodzi do obcierania przy pełnych skrętach. Rozmiar 245/75/17 po przeliczeniu jest ciut mniejszy jeżeli chodzi o średnicę (3,5 mm ) , ale dla mnie to jest nieistotne bo czekam z utęsknieniem na komplet zawieszenia który go troszeczkę podniesie.
Po rozmowie z moim guru od opon konkluzja jest prosta , w naszych warunkach węższa opona będzie lepsza.
PozdrawiaM
Po rozmowie z moim guru od opon konkluzja jest prosta , w naszych warunkach węższa opona będzie lepsza.
PozdrawiaM
Re: T4R Chinook
Daj znać koniecznie jak przyjdzie zawieszenie,porównamy popróbujemy ,a jak będziesz w serwisie na Jasnogórskiej to mam do nich niecały km , podjadę..
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
Wygląda trochę inaczej
PozdrawiaM
PozdrawiaM
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
fajny piesek, 4runner tez fajny, ile km na pelnym baku robisz kolego?
Re: T4R Chinook
I jakie wrażenia po zmianie fabrycznego zawieszenia ??
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: T4R Chinook
Jak patrzę z zewnątrz to wygląda nieźle, choć moja małżonka ma całkiem odmienne zdanie w tej kwestii. Jeżeli chodzi o jazdę to jest dużo sztywniej i czuć że jest to nowe zawieszenie. Jedno jest może po załadowaniu będzie lepiej ale w tym momencie tył trochę skacze , podobnie jak przód (pokonywanie np leżących policjantów). Odcinek specjalny obok serwsiu można pokonać z dość sporą prędkością bez zbierania jedzenia z podłogi. \
PozdrawiaM
PozdrawiaM