Kochani, mały MOD który można wykonać w 90. Mianowicie MONTAŻ tempomatu.
Tak tak, wertując manuale oraz internet nie znalazłem nigdzie "sterownika" tempomatu. Drogą dedukcji wyszło że zajmuje się tym komputer silnika.
Jako że w 120 miałem tempomat przy takim samym motorze szybko okazało się że w 90 tak samo będzie to pracować.
Krótki tutorial zarówno dla 90 jak i 120.
Co potrzeba?
Dla 120/125 KDJ
Dźwignia tempomatu 84632-34010
Okablowanie tempomatu 84633-34010
2 śruby mocujące 90159-50199
Osłona wykończeniowa z otworem (kolor do wyboru, w zależności od wersji)
45186-58020-CO (czarny)
45186-58020-E1 (brąz tapicerka)
Włącznik sprzęgła (tylko z ręczną skrzynią biegów) 88280-14030
W przypadku serii 90/95 :
Włącznik sprzęgła 88280-14030
Manetka tempomatu 84630-30160
Osłona wykończeniowa z otworem (kolor do wyboru, w zależności od wersji)
Kolor obudowy szary 45186-60030-B1
Kolor pokrywy brązowy 45186-60030-E0
Szukając na allegro szukajcie albo 90 z Angli albo 100. Nie jest łatwo. Ja kupiłem jakiegoś ogryzka ale bardziej dla testu.
Nowa manetka w aso 900zł ale u Tuco można wyrwać ponad połowę taniej
Zaślepka w aso to koszt 28zł więc tu nie ma co się szczypać.
Montaż:
1 Odłączamy klemy. Mając dwa akumulatory sugeruje odpiąć z dwóch akumulatorów bo z jednego nic nie da
2. Czekamy chwilę aby uciekł prąd ze sterownika poduszek.
3. Kierownicę ustawiamy sobie na wprost i podważamy zaślepki z obydwu stron. Ja używam do tego legitymacji studenckiej, nie niszczy plastiku
4. Odkręcamy dwie śruby Bodaj TORX 30.
5. Lekko ciągnąc wyciągamy poduchę do siebie. Następnie odpinamy kostki. Jedna żółta przy poduszce (trzeba ją specyficznie wcisnąć aby dała się rozłączyć ) kolejna kostka jest przy kolumnie kierownicy.
6 Odkręcamy centralną śrubę od kierownicy i sugeruje zaznaczenie osi kierownicy względem wieloklinu ( łatwiej będzie potem zamontować kierownicę tak aby była prosto )
7. Aby nie uszkodzić taśmy która przekazuje sygnał między kołem kierowniczym a kolumnom należy delikatnie ściągać kierownicę. Ja praktykuje sposób krótkich naprzemiennych lekkich uderzeń w krańce koła kierownicy. Uderzamy od FRONTU koła. tak jak byśmy chcieli trąbić.
8. Odkręcamy plastik od koła kierownicy i przykręcamy naszą nową manetkę ( Ja uchwyt pozyskałem z kierownicy 100. Tak więc montaż zajął 2 minuty. Widziałem w sieci że niektórzy kręcili tempomat na własnych blaszkach i patentach. Jest to podyktowane tym że koło kierownicy z 90 ma jedynie jeden uchwyt a dwa kolejne albo wykorzystujemy poprzez fabryczną blaszkę albo za pomocą własnego patentu.
9. Całość składamy w odwrotnej kolejności i zasadniczo to tyle.
Wszystko opisane dla 90 w automacie. W przypadku manauala w okolicy pedału sprzegła jest luźna kostka którą wpinamy w czujnik a sam czujnik w wyznaczone miejsce.
Dla 120 podobnie jedynie manetkę podpinamy przez dodatkowy kabel.
Tutorial dość chaotyczny, mam nadzieję że jednak pomoże wykonać tą prostą modyfikację. Auto japońskie tak więc trudno coś źle podłączyć, no chyba że mamy dar siłowych rozwiązań
Pozdrawiam