No dobrze, jest i w koncu silnik. Dalsze prace troche spowolnia ze wzgledu na ograniczenia finansowe, ale zamierzam ten czas wykorzystac na wyczyszczenie elementow, przymiarki, rysowanie elementow do wykonania i projektowanie.
W ramach przyjemnosci zaczalem powoli rozkminiac czujniki ktore chce uzyc:
Fabryczne dla tego silnika, ktore zostaja:
-MAF (nowszy typ) - tylko trzeba rozkminic mocowanie
-stukowka x2
-czujnik cisnienia oleju do kontrolki - zostaje, bo mam na zegarach dolozona takowa kontrolke.
-czujnik temp cieczy x2 (ECU i zegary)
-czujnik polozenie walu
-czujnik polozenie walka rozrzadu
Do tego chce dolozyc:
-MAP (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO)
-2x Lambda, ale w ukladzie rownoleglym, tj. lewa glowica i prawa glowica. Sondy za katem nie potrzebuje do niczego. (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO - chcialbym zeby byla latwo dostepna, relatywnie niedroga i taka do ktorej bede w stanie zdobyc kostke po stronie auta, chyba bardziej przekonuje mnie wkrecana niz taka z flansza na dwie srubki, ale moze sie myle?)
-2x EGT - lewa i prawa glowica (jakies sugestie jakiego uzyc? Celuje wylacznie w DENSO, mysle te o uzywanych, nie wiem czy to dobry pomysl. Nastepna zagadka to zdobycie kostek do tych czujnikow)
-czujnik cisnienia oleju na zegar - przelozony fabryczny z 3VZ, na trojniku
-czujnik temperatury wody od kontrolki przegrzania - mam takowa dolozona na zegarach, w 3VZ mialem wkrecony w ten "czujnikowy kolektor wodny" przy scianie grodziowej zamiast jakiegos nieuzywanego dziwnego czujnika od automatu. Nie jestem pewien gdzie takowy wcisnac w 5VZ
Rozwazam czujnik temperatury oleju, niedroga sprawa a zawsze dodatkowe informacje o silniku. Jesli bym sie zdecydowal gdzie go najlepiej zainstalowac?
Kolejny temat to dolot. Im bardziej patrze na ten kolektor ktory jest i za wysoki i na zla strone i mysle jak to wyrzezbic zeby bylo nizej i na lewo tym bardziej mysle na temat kompresora. Koszt zrobienia customowego kolektora pod kompresor nie bedzie wyzszy niz zrobienie customowego kolektora wolnossacego na lewo. W dodatku taki wolnossacy dorabiany kolektor prawdopodobnie bedzie mial za krotkie runnery cylindrow.
Eatony M62 z Mercedesa sa tak tanie ze nie widze powodow by takowego nie zalozyc...
Pozostaje naped. Kompresor musi wisiec nad prawa glowica z przepustnica skierowana w lewo. Jest kolizja paska z gornym wezem chlodnicy. Ale mozna uzyc chlodnicy z 1KZT - z krocem po drugiej stronie - wtedy mamy wolna przestrzen na pasek (skutek uboczny to kombinacja z dolnym wezem bo dolny krociec chlodnicy laduje wtedy po zlej stronie - ale do ogarniecia) Nastepnie - naped. Po prawej stronie mamy do dyspozycji pasek pompy wspomagania... troszenke waski. Alternatywnie dolozyc czwarty pasek. Dodatkowe kolo pasowe na wale dokrecane do istniejacych... wieksza masa i koniecznosc wywazenia... czy zmiesci sie przed chlodnica? Jak dlugi ryjek bedzie konieczny do kompresora przy pasku tak daleko wysunietym w przod.... Duzy rozkminy, ktora ciezko zaplanowac majac silnik w kawalkach i samochod bez przedniego pasa