Jesli chodzi o przelaczanie - tez jest kilka mozliwosci.
Zbiorniki polaczone w "Y" czyli z trojnikiem i mozliwosc niezaleznej pracy z tego lub z tego:
1)Mechaniczny przelacznik typu lotniczego przelaczajacy zasys + powrot. W tej konfiguracji nalezy dodatkowo rozwiazac temat przelaczania pomp paliwa, tak by pracowala wylacznie pompa w zbiorniku aktualnie uzywanym. Mozna to zrobic calkowicie recznie, calkowicie automatycznie lub polautomatyczne, w zaleznosci czy wolisz pelna kontrole czy idiotodpornosc i wygode. Przy manualnym ukladzie nalezaloby przelaczac tak:
1. wlacz pompe paliwa nr.2, odczekaj 5sekund
2. przelacz przelacznik zbiornikow
3. wylacz pompe paliwa nr.1
- images.jpg (10,69 KiB) Przejrzano 1948 razy
2)Elektryczny przelacznik sterujacy para elektrozaworow i dodatkowo pompami paliwa.
Przy automatycznej kontroli jedno dotkniecie guzika robi wszystko za nas w sposob niezauwazalny.
- Screenshot_18.png (155,27 KiB) Przejrzano 1948 razy
3)Automatyczne sterowanie elektorniczne. Wedlug algorytmu w stylu:
Kod: Zaznacz cały
Jesli oba zbiorniki pelne - to uzywaj zbiornika pomocniczego az poziom spadnie do 10%, wtedy przelacz na zbiornik glowny.
Z duzym prawdopodobienstwem standalone ktory masz bylby w stanie podolac takiemu zadaniu.
4)Zbiorniki polaczone szeregowo - caly uklad paliwowy pozostaje fabryczny, jedynie dokladamy zbiornik dodatkowy z dodatkowa pompa transferowa, ktora pompuje paliwo ze zbiornika pomocniczego do glownego. Albo recznie po zalaczeniu przycisku, albo automatycznie gdy poziom paliwa w zbiorniku glownym spadnie ponizej zadanego n %. W tym ukladzie standalone rowniez powienien ogarnac bez dodatkowje zewnetrnej elektroniki wspomagajacej.
W zasadzie wszystkie powyzsze rozwiazania maja zastosowanie w lotnictwie i dzialaja skutecznie, kazde ma swoje zalety i swoje wady. Kwestia preferencji.