Strona 3 z 6

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 20 wrz 2023, 22:10
autor: andrzejrolnik
Trochę przeraża mnie myśl, co wyjdzie a raczej zostanie z tej karoserii po piaskowaniu... ObrazekObrazek
Mam nadzieję, że trafiłem na ambitnego blacharzaObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 21 wrz 2023, 02:52
autor: Jake
Wow.... to z moim 32 letnia 4R jeszcze nie jest tak makabrycznie.
U Ciebie teraz wyglada to sporo gorzej teraz niz przed rozebraniem, wtedy wydawala sie dosc zdrowa po zdjeciach...no ale co sie dziwic, zawsze tak jest. U mnie tez wyszly nowe kwiatki jak zaczalem rozkrecac.

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 21 wrz 2023, 08:37
autor: Michu_1
słowo klucz z tematu postu UZJ 100 "krajowa", której nikt w porę nie zakonserwował

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 21 wrz 2023, 16:52
autor: kylon
Przede wszystkim taka sama korozja jest w każdym z tych profili zamkniętych w podłodze. Zatem po wypiaskowaniu będzie ładnie od zewnątrz a nadal tak samo od wewnątrz :-( Przykro mi.

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 21 wrz 2023, 17:14
autor: andrzejrolnik
ostatecznie samochód stanie się dawcą części...
Silnik w przyszłym tygodniu ma być rozebrany, przebadany i będzie przedstawiona diagnoza z wyceną.
Zobaczymy co zostanie z karoserii po piaskowaniu
Jeśli rama okaże się całkiem użyteczna po piaskowaniu, to może znajdziemy dawcę albo dwóch i blacharz coś wykombinuje, o ile jest dobrym magikiem

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 02 paź 2023, 17:33
autor: andrzejrolnik
Zrezygnowałem z remontu silnika i zakupiłem taki zestaw z LX470 z 06.2007 r., jego stan świadczy o znikomym przebiegu dawcy. Do tego to nie tylko sam silnik ze skrzyniąObrazek

Podejmiemy próbę adaptacji, zobaczymy co z tego wyniknieObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


ObrazekObrazek

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 02 paź 2023, 17:37
autor: Jake
Hahaa! Jednak sie zdecydowales! :D

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 02 paź 2023, 21:10
autor: andrzejrolnik
Tak i uważam to za racjonalną decyzję, biorąc pod uwagę ile części w bardzo dobrym stanie znalazło się na lawecie



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 02 paź 2023, 22:02
autor: pinc6x6
andrzejrolnik pisze:
02 paź 2023, 21:10
Tak i uważam to za racjonalną decyzję, biorąc pod uwagę ile części w bardzo dobrym stanie znalazło się na lawecieObrazek



Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
To zależy też ile zapłaciłeś!

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 02 paź 2023, 22:18
autor: andrzejrolnik
Wyjmując silnik i skrzynię, za reduktor i resztę gratów z całego zestawu, chcąc je teraz kupić jako nowe musiałbym zapłacić 1,5x tyle, ile dałem.
A przecież jest w zestawie prawie nowy silnik i skrzynia

Jeśli uda się zaadoptować silnik ze skrzynią będzie wspaniale, jak wykorzystam tylko sam silnik a sprzedam skrzynię A750F też będzie super i ekonomicznie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 06 lis 2023, 17:20
autor: andrzejrolnik
Nabyłem dziś do kompletu tylny most, w równie doskonałym stanie co cały przedni zespół napędowyObrazek

Tylko jedno pytanie - ten most nie ma blokady, jak to możliwe w J100/LX470?
Przednia obudowa dyfra jest większa, bardziej pojemna od starej, zapewne siedzi w niej LSD.
Na moście nie ma żadnych wybitych oznaczeń, poza "R" na tylnej obudowie dyfra, jak na drugim zdjęciu. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 06 lis 2023, 17:41
autor: Jake
Blokady sa opcjonalnym wyposazeniem, nie kazde auto takowe posiada.

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 06 lis 2023, 19:09
autor: andrzejrolnik
Teoretycznie tak, bo w sumie moja HDJ80 w specyfikacji europejskiej(na Szwecję) nie miała ani przedniej ani tylnej blokady, czy było LSD z tyłu nie zdążyłem wypróbować .

Ale jeśli to są wszystko podzespoły z demobilu wojskowego (na co wskazuje znikome zużycie/niski przebieg) to już brak blokady dziwi.
A LSD w tak dużym i ciężkim aucie wydaje się słabym rozwiązaniem, zastanawia mnie też trwałość... Chyba że to zwykły otwarty dyfer.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 28 lis 2023, 22:15
autor: andrzejrolnik
Rama i karoseria po piaskowaniu.
Z ramą jest dobrze - wymagała napraw tylko przy czterech wspornikach karoserii i z samego tyłu, wewnątrz było nawet bardzo dobrze - lepiej niż w wielu miejscach na zewnątrz... Wszystko to od naszych zasolonych z piaskiem dróg, nie od błota. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

: 29 lis 2023, 02:24
autor: marlu
andrzejrolnik pisze:
06 lis 2023, 19:09
Teoretycznie tak, bo w sumie moja HDJ80 w specyfikacji europejskiej(na Szwecję) nie miała ani przedniej ani tylnej blokady, czy było LSD z tyłu nie zdążyłem wypróbować Obrazek.

Ale jeśli to są wszystko podzespoły z demobilu wojskowego (na co wskazuje znikome zużycie/niski przebieg) to już brak blokady dziwi.
A LSD w tak dużym i ciężkim aucie wydaje się słabym rozwiązaniem, zastanawia mnie też trwałość... Chyba że to zwykły otwarty dyfer.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
W benzynowych setkach blokady zdarzały się niezwykle rzadko , LSD chyba również . Tutaj całą robotę robi elektronika i wykrzyż tylnego mostu . Niestety to tyle .