Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Moderator: luk4s7
Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Witam Wszystkich.
Jako świeżo upieczony właściciel FJ (2009) r, mam pytanie o warsztat
w okolicach W-wy lub w W-wie. Możecie coś polecić (poza ASO ofcrs).
Mam do zrobienia poprawki w zawieszeniu, pewnie gumy itp, oraz
pakiet startowy - filtry, oleje, inne eksploatacyjne.
Jak sobie radzicie ze sprowadzaniem części?
Z góry dzęki za wsparci
Pozdro, Andrzej.
Jako świeżo upieczony właściciel FJ (2009) r, mam pytanie o warsztat
w okolicach W-wy lub w W-wie. Możecie coś polecić (poza ASO ofcrs).
Mam do zrobienia poprawki w zawieszeniu, pewnie gumy itp, oraz
pakiet startowy - filtry, oleje, inne eksploatacyjne.
Jak sobie radzicie ze sprowadzaniem części?
Z góry dzęki za wsparci
Pozdro, Andrzej.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Przyznaję, że jestem trochę zdzwiony, że przez 3 godziny od pojawienia sie postu jeszcze nikt nie polecił Kylona
Wyprawa4x4 przy Modlińskiej cieszy się dobrą opinią na tym forum
Wyprawa4x4 przy Modlińskiej cieszy się dobrą opinią na tym forum
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
tam ludzie z calej polski zalatwiaja naprawde grube tematy, ergo terminy sa odpowiednie do takich
ergo wymienic filtr oleju lepiej gdziekolwiek indziej po prostu i nie tarasowac kanału Panowie.
ergo wymienic filtr oleju lepiej gdziekolwiek indziej po prostu i nie tarasowac kanału Panowie.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Dzięki za namiary i opinie. Co do blokowania kanału - jak najbardziej zgoda. Jestem w trakcie robienia światełek na EU. Niestety nad moim zawieszeniem trzeba nieco popracować (auto po lifcie, ganiało po wydmach w afryce - do sprawdzenia różne pierdoły) więc chyba "się udam".
Pozdrawiam Kolegów, A.
Pozdrawiam Kolegów, A.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Od 10 lat u Rafała Bilskiego w http://ajc.waw.pl/
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
DAwid 4x4 marki.
A co ty chcesz zrobić z tymi światłami? FJ nie był w europie sprzedawany wiec nie ma zamienników. Przerabiasz cały wkład? Przez wiele lat u mnie nikt się nie czepiał a i kierowcy nie sygnalizowali problemu oślepienia.
Części w ASO, wyprawa4x4, http://www.belniakoffroad.pl/ . Za granica to https://www.megazip.net/
Paweł
A co ty chcesz zrobić z tymi światłami? FJ nie był w europie sprzedawany wiec nie ma zamienników. Przerabiasz cały wkład? Przez wiele lat u mnie nikt się nie czepiał a i kierowcy nie sygnalizowali problemu oślepienia.
Części w ASO, wyprawa4x4, http://www.belniakoffroad.pl/ . Za granica to https://www.megazip.net/
Paweł
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
chociazby wlasnie http://maxi4x4.pl/about/
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Światła oślepiają, nawet bardzo. Brak odcięcia jak to w wersji USA. Przerabiam refrektory, a przy okazji dodaję światełka dzienne i pozbywam się tych wynalazków obrysowych w lusterkach. Plus przeciwmgielne tylne ofcrs.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Być może masz nieco skręcone reflektory, u mnie co drugi kierowca miga sądząc, że jadę na długich.
Niestety trzeba przerabiać klosze, wersji europejskiej nie ma, zgadza się. Przy okazji może skuszę na na listwę led.
Niestety trzeba przerabiać klosze, wersji europejskiej nie ma, zgadza się. Przy okazji może skuszę na na listwę led.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Podłączę się pod temat: Andrzej_T , też jestem na etapie dostosowania świateł do EU (moje auto przyjechało z USA). Czy możesz coś więcej napisać o przerobieniu świateł i kierunkowskazów? Gdzie można to zrobić i na czym polega przeróbka? Pomimo, że kierunkowskazy mam żółte to są to też światła obrysowe więc świecą cały czas a przy włączeniu kierunkowskazu intensywność światła jest większa - co z tym udało Ci się zrobić? Reflektory u mnie mają włączoną opcję świateł dziennych tj. są włączone po uruchomieniu silnika.
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
Hej.
Przeróbka reflektorów, niestety inaczej się nie da, z jednoczesną wymianą na "wieczne" xenony, Dodatkowo światła do jazdy dziennej.
Dodatkowo - listwa ledowa. Pozbycie się świateł obrysowych w lusterkach na stałe (to akurat najprostsze). Światło stop tylne.
Po przeróbkach:
-światła dzienne: samoczynnie działające po odpaleniu zapłonu, dodatkowy włącznik kabina (nie mam w oryginale, u mnie Fj jest zmotana z
z liftem i metalowym zderzakiem).
-długie, krótkie, pozycyjne - w kloszach zgodnie z przepisami
-tylny stop - dodatkowy włącznik z kabiny.
-listwa ledowa - włączana z kabiny lub do użytku ze światłami długimi.
Firm jest masa, na priv wyślę namiar.
Pozdrawiam, Andrzej.
Przeróbka reflektorów, niestety inaczej się nie da, z jednoczesną wymianą na "wieczne" xenony, Dodatkowo światła do jazdy dziennej.
Dodatkowo - listwa ledowa. Pozbycie się świateł obrysowych w lusterkach na stałe (to akurat najprostsze). Światło stop tylne.
Po przeróbkach:
-światła dzienne: samoczynnie działające po odpaleniu zapłonu, dodatkowy włącznik kabina (nie mam w oryginale, u mnie Fj jest zmotana z
z liftem i metalowym zderzakiem).
-długie, krótkie, pozycyjne - w kloszach zgodnie z przepisami
-tylny stop - dodatkowy włącznik z kabiny.
-listwa ledowa - włączana z kabiny lub do użytku ze światłami długimi.
Firm jest masa, na priv wyślę namiar.
Pozdrawiam, Andrzej.
- Kowal_Marcin
- Posty: 27
- Rejestracja: 01 maja 2019, 22:58
- Auto: GSJ15 "Gucio"
Re: Serwisowanie FJ W-wa i okolice, inne.
ODNOŚNIE SERWISU:
Kwestia serwisów "terenowych" została już poruszona, ale to nie jest jedyna opcja. Ja miałem wcześniej osobowego Lexa i serwisowałem go w serwisie tzw. "markowym" na ul. Osiedle 2 przez osiem lat. Byłem tam już i ze swoim FJ-em. Przeglądy okresowe można tam spokojnie robić, uczciwy serwis, sympatyczni mechanicy (to nieczęsto spotykane), właściciel pan Jerzy ma ogromną wiedzę na temat Toyot, Lexów i wszystkiego co pochodne, bo od lat zajmują się wyłącznie "techniką" Toyoty. Do tego ceny nie są takie jak w ASO, choć są oczywiście w pełni "warszawskie". Jedyna wada, że to jeszcze dalej Modlińską od Centrum, niż Wyprawa4x4 i niełatwo trafić.
ODNOŚNIE ŚWIATEŁ:
Dodałem w wątku "Reflektory FJ" wpis aktualizujący. Cóż, mimo że wcześniej myślałem inaczej, to jednak w swoim FJ-cie mam asymetryczne światła mijania. Byłem na OSKP na ustawienie świateł i widziałem wyraźny kąt po prawej stronie, diagnosta potwierdził. To tak tylko, na marginesie, żeby potem nie było, że nikt nie powiedział. Choć oczywiście pozostaje wątpliwość, ale to już zapraszam do tamtego wątku.
viewtopic.php?f=21&t=18260&start=15
Kwestia serwisów "terenowych" została już poruszona, ale to nie jest jedyna opcja. Ja miałem wcześniej osobowego Lexa i serwisowałem go w serwisie tzw. "markowym" na ul. Osiedle 2 przez osiem lat. Byłem tam już i ze swoim FJ-em. Przeglądy okresowe można tam spokojnie robić, uczciwy serwis, sympatyczni mechanicy (to nieczęsto spotykane), właściciel pan Jerzy ma ogromną wiedzę na temat Toyot, Lexów i wszystkiego co pochodne, bo od lat zajmują się wyłącznie "techniką" Toyoty. Do tego ceny nie są takie jak w ASO, choć są oczywiście w pełni "warszawskie". Jedyna wada, że to jeszcze dalej Modlińską od Centrum, niż Wyprawa4x4 i niełatwo trafić.
ODNOŚNIE ŚWIATEŁ:
Dodałem w wątku "Reflektory FJ" wpis aktualizujący. Cóż, mimo że wcześniej myślałem inaczej, to jednak w swoim FJ-cie mam asymetryczne światła mijania. Byłem na OSKP na ustawienie świateł i widziałem wyraźny kąt po prawej stronie, diagnosta potwierdził. To tak tylko, na marginesie, żeby potem nie było, że nikt nie powiedział. Choć oczywiście pozostaje wątpliwość, ale to już zapraszam do tamtego wątku.
viewtopic.php?f=21&t=18260&start=15