Upgrade hamulców FJ Cruiser i 4Runner 4gen.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Upgrade hamulców FJ Cruiser i 4Runner 4gen.

Post autor: rolkos »

Przy okazji naprawy hamulców w FJ (miał zapieczone oba zaciski), okazało się że zacisk od 120 który miałem i założyłem do FJ wystaje poza obrys tarczy hamulcowej (dokładniej klocek hamulcowy). Podrążyłem temat i okazało się że FJ i 4Runner mają mniejsze tarcze z przodu niż LC120/150, prawdopodobnie nie dotyczy to 4R 4.7 V8.

Wracając do tematu kupiłem zaciski od 150 (w stanie minimalnego zużycia), kupiłem tarcze od 150 wymieniłem i teraz samochód w reszcie hamuje normalnie, przyznam że nie podejrzewałem że te 2cm różnicy w średnicy tarczy da aż taką różnicę w hamowaniu.

Dodatkowo większość dostawców sprzedaje tarcze 120/150 jako zamienne i takie są ale tylko po części, występują 2 wersje tarcz do 150 cieńsze i te są zamienne ze 120 i grubsze tu bym uważał (mogą nie wejść w zacisk na szerokość. Oczywiście wybrałem te grubsze.

Aby wszystko było dokładnie ze sztuką wypadałoby wymienić też osłony tarczy, ta od FJ jest trochę przymałą, ale da radę ją podgiąć. Z jednej strony wymieniłem na osłonę nową co mi zostałą po 120 i tu już lepiej bo średnica tarczy się zgadzała, ale juz grubsza tarcza lekko ocierała (też dało radę to poprawić).

Prawą osłonę pewnie też będę musiał wymienić ze względu na korozję. Dla posiadaczy 120/4R itp. co mają samochody ponad 10 letnie, polecam tam zajrzeć, u mnie po zdjęciu piasty okazało się że przez korozję osłony (która wchodzi pod piastę) już do wnętrza dostawała się woda, a to nie wróży dobrze dla żywotności łożyska.

Reasumując jeśli komuś stoją tłoczki w zaciskach w 4R 4gen. czy FJ polecam zainteresować się używanymi zaciskami od 150 które można wyrwać w cenie jaką płacimy za regenerację. Wtedy dać tarcze od 150 i mamy przepis na znacznie lepsze hamulce.

I na koniec, nie kupujcie przewodów miedzianych, prawie nie da się tego odkręcić po latach. Za oryginalne krótkie przewody stalowe które są przy zaciskach w ASO zapłaciłem kilkanaście złotych (taniej niż mi powiedzieli za miedziane dorabiane).

Stare vs. nowe
Obrazek

Zacisk
Obrazek
Załączniki
zacisk.jpg
(87,47 KiB) Pobrany 15 razy
tarcze.jpg
(124,98 KiB) Pobrany 15 razy

ODPOWIEDZ