Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 lis 2018, 17:13
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 maja 2017, 23:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 370
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
tak jak w temacie co to za rury do turbiny i co dają ?


Załączniki:
co to.jpg
co to.jpg [ 84.97 KiB | Przeglądany 1765 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2017, 23:11 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 79
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Na pewno rury do chłodnicy zasysanego powierza, czyli IC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 7:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 370
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
ale to cis daje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 9:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 306
Lokalizacja: Żywiec
Ochładza powietrze wtłaczane do kolektora ssącego.
Zimniejsze powietrze ma mniejszą objętość niż ciepłe i można go więcej 'wcisnąć" to kolektora ssącego.
Turbina "mieląc" powietrze go ociepla a intercooller schładza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 9:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 370
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
zaczyna mi się podobać to rozwiązanie może ktoś już coś takiego w 70 zrobił jak nie to z jakiego auta mogę wykorzystać taka chodnice


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 10:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Z żadnego. To są customowe produkcje, a intercoolery uniwersalne, stosowane w motosporcie.

I - się tak nie napalaj. Bez zestrojenia wydatku pompy intercooler nie daje w zasadzie nic, no może poza deko mniejszym obciążeniem cieplnym silnika. Ale to nie sa duże różnice.

Żeby całość działała tak zgodnie ze sztuką - to wydatek pompy powinien być skorelowany z temperaturą powietrza dolotowego, a nie tylko z ciśnieniem. Bez tego powiązania zawsze będą warunki, w których auto będzie silnie dymić (jak dawka będzie zwiększona, a z jakichś przyczyn powietrze nie zdoła się ochłodzić).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 579
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Kolejne lamelki do czyszczenia i trudniejszy dostęp do mycia chłodnicy a zysk wątpliwy z przyrostu mocy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 10:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Posty: 370
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: lj 70 fj40 sam
może zysk wątpliwy ale żywotność silnika się zwiększa z tego co czytam nie przegrzewa się silnik


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 12:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 306
Lokalizacja: Żywiec
Nie wiem jaki zysk będzie przy oryginalnej turbinie z 2LT.
Jak miałem kiedyś vw lt z silnikiem 2,5 tdi 5 cylindrów moc około 109 km i raz chwile musiałem jechać z pominięciem intercolera to był zauważalny spadek mocy więc coś to daje ale tam była pewnie mocniejsza turbina niż w 2LT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 579
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Kiedyś czytałem, że za duży IC powiększa turbo-dziurę a za mały to nie wykorzystanie max możliwości IC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 maja 2017, 22:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Za przyrost mocy odpowiada możliwość spalenia większej dawki paliwa.

Jak nie będzie zmieniona nastawa pompy - to se można montować intercooler od scanii. Efekt będzie zerowy :wink: .

Temat grzania się silnika to inna bajka. Tak ogólnie - temperatura powietrza dolotowego ma wpływ - ale nie jest to czynnik az tak istotny. W seryjnym silniku, z seryjna nastawą pompy - ten wpływ jest po prostu żaden. W granicach błędu pomiaru.

Temat się zaczyna, jak dłubiemy z dawką. Bo fabryczne nastawy sa mocno zachowawcze, i nawet bez podnoszenia ciśnienia doładowania można podnieść parametry. Ale - leci wtedy EGT. Upraszczając - jeżeli przejdziemy w bogata mieszankę, czyli załadujemy za dużo paliwa - to zaczyna rosnąć temperatura spalin. Spaliny wyprowadzają spory kawałek ciepła, w prawidłowo ustawionym silniku, więc jak się to zakłucii - to układ chłodzenia zaczyna mieć pod górkę.

Rozwiązania sa dwa - pierwsze to właśnie IC. Pozwala na zwiekszenie ładunku, więc i tlenu. I jeżeli dawka pozostanie bez zmian - to temperatura spalin spadnie. mocy z tego jednak nie będzie żadnej dodatkowej. Z kolei jak zwiększymy dawkę, ponownie w obszar bogaty - to uzyskamy dodatkowych nieco kucy - ale kosztem właśnie obciążenia cieplnego silnika (głowicy głównie).

Opcja dwa, to ziekszenie ciśnienia doładowania. W praktyce robi się to właśnie tak - że przeładowuje się silnik, dmuchając nadmiar powietrza - natomiast dawką nie jedzie się do wartości max. Efekt jest taki - że i rosną parametry, i spada obciążenie cieplne. Ale - nie ma nic darmo :wink: tak bawić się można przy bezpośrednim wtrysku, takie silniki nie mają problemu z nadmiernym stopniem sprężania. Natomiast przy wtrysku pośrednim - taka zabawa nie jest zalecana.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group