1UZ-FE- ktoś ogarnia?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Addams »

Rokfor a jak znalezłeś te dzwony łączące 1UZ z R150 na ebayu? Bo ja nie mogę ich namierzyć, znalazłem tylko projekty cadowskie które można sobie wyciąć

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

A proszę bardzo:
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories

Amerykańce po prostu używają własnego angielskiego na nazwanie niektórych części ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Addams »

dzięki :D
potrzebuję taki właśnie komplet ze sprzęgłem, kołem itd? czy to jest osprzęt z którejś popularnej toyki? Wygląda to trzeba przyznać fajnie :D
Silnik już kliknąłem, mój serwisant usiadł jak mu powiedziałem żeby się do dotychczasowej formy auta nie przyzwyczajał :mrgreen:

Kameleon

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Kameleon »

Zanim kupisz taki zestaw z Ebaya dowiedz się jaką długość ma wałek sprzęgłowy w twojej skrzyni R150F- czy jest to 160mm czy 190mm, bo tak na prawdę zestawy są dwa i możesz nie spasować :roll:
A teraz pytanie do Rokfora :mrgreen:
Powiedz mi proszę czy wałek wejściowy w reduktorze z J7 ma wieloklin z 23 nacięciami :?:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Do podłączenia do R151F - tak. 1UZ-FE nigdy nie występował z manualem, więc i tak nie ma skąd alternatywnie pozyskać takich gratów.

Tak btw - skąd kołujesz silnik?

Co do długości wałków - ma być ten krótszy, jeżeli pod uwagę brane są skrzynki ze starszych J7. Nie wiem jak w najmłodszych J7, ale te dłuższe wałki to skrzynki z J9, J12, Tacomy - generalnie po '96, ale faktycznie lepiej sprawdzić dokładnie którą skrzynkę się ma. A wymiar ten wymiar wałka liczony jest od płaszczyzny montażu dzwona do skrzyni, i odpowiada z dokładnością do może 2 mm wysokości dzwonu.

ps. Te skrzynki różnią się nie tylko długością wałka - wewnętrznie też jest kilka różnic - a dokładniej inaczej zrobiony jest układ synchronizacji pierwszego i drugiego biegu. W tych starszych są zwykłe synchronizatory stożkowe - i tak na prawdę słabo sobie radzą na zimnym oleju (nie żeby się zużywały - po prostu do wrzucenia biegu w czasie jazdy trzeba przyłożyć dużą siłę). Zaleta - są tanie. W nowszej zastosowano patent podobny jak w skrzynce H55 - synchronizacja pierwszego i drugiego biegu jest połączona w blok, razem z przesówką i całym wewnętrznym ustrojstwem. Nie rozbierałem tego nigdy - w każdym razie występuje to jako pojedyncza część zamienna, nierozbieralna. I jest dosyć droga - na tyle, że przy aftermarketowych zestawach regeneracyjnych dla skrzyń typu R podwaja cenę takiego zestawu. Za to biegi wchodzą idealnie, i wszystkie bez wyjątków ... :mrgreen:

Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki. Ale nie jest to jedyny typ skrzyni w J7 - najstarsze LJ miały skrzynkę typu G52 (taką samą jak RJ70), i tam jest 26 ząbków. Wersje HD miewały też skrzynię H55F - tam z kolei wogule nie ma ząbków - wałek zdawczy skrzyni kończy się przy tylnym dekielku reduktora ... :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Ilość frezów na wałku reduktora oczywiście zawsze jest taka sama jak na wałku skrzyni - nie ma tulejek łączących oba te elementy z różnymi ilościami ząbków z przodu i z tyłu.

Kameleon

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Kameleon »

Rokfor32 pisze:Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki.
O to właśnie mi chodziło-wieloklin 23 dla reduktora od np LJ70 8)
Dzięki :!:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Addams »

silnik z Polski, ściągany z całym autem z Anglii, można posłuchać jak bulgocze, powiedzmy sobie szczerze że kupując używkę zawsze mamy kota w worku, ale z drugiej strony ceny słupków serwisowych są nikczemne więc jak się silnik skończy to... się wymieni.
Muszę jeszcze zapytać gościa z Tajlandii jaka jest wymienność tych elementów zużywających się, bo ściąganie sprzęgła za każdym razem z tamtąd to nawet dosyć byłoby upierdliwe :mrgreen:
Skrzynię mam zdaje się tą starszą i taką wolę, siła w prawicy jest, poradzę nawet na zimnym oleum :mrgreen:
Dzięki chłopaki za pomoc (choć to jeszcze chyba nie koniec tematu), robi na mnie wrażenie ogrom wiedzy forumowej :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem jak z dociskiem - ale tarczę zanabędziesz od ręki w kraju. Wystarczy znać średnicę. Ilość frezów (21) jest identyczna we wszystkich LC light duty, hilach, tacomach, hiace'ach suprach - jeżeli tylko są tam skrzynki typu W, G lub R. Inne wielowypusty mają skrzynie typu H - ale i średnica tarcz jest dużo większa. Ty masz mieć jak się nie mylę 10" z jakimś kawałkiem - prawdopodobnie będzie tyle w J9, J12 i tacomie z silnikiem 5VZ-FE. Duże tarcze (jutro zmierzę jak duże) przychodzą też do diesli - 1KZ-TE i 1KD-FTE, też z J9 i J12.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Addams »

no więc wszystko poza dzwonem jest z 1kd-ftv, a więc 3.0 D4D, :D
Zestawik już do mnie podąża :D

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: konus »

Poszedles zła droga Adamie. :mrgreen:

Zadzwoń do mnie to jak będziesz chciał ogarniemy ci elektronikę zewnetrznie.

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Addams »

zadzwonię na pewno! :mrgreen:
czemu złą???

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: konus »

Bo 2uz z turbo jest lepsza :?: :mrgreen:
Mnie 2uz chodzi po głowie odkąd przejechalem się pierwszym lexem z tym silnikiem w jakiejś w miarę spokojnej wersji 500km. Nawet chciałem 2uz wszcząć do ae86 ale ta jednak za mała jest.

Dźwięk, moment, możliwości rozwoju, bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.

Kameleon

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Kameleon »

konus pisze:Bo 2uz z turbo jest lepsza :?: :mrgreen:
bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.
Konus, na pewno masz na mysli lekki :mrgreen: ŻELIWNY blok 2UZ-FE :roll:
To wczesny 1UZ-FE ma pancerne korbowody pozwalające go mocno doładować a nie cienkie z 2UZ :oops:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

I sportowa charakterystykę, wliczając układ rozrządu, pozwalający na kręcenie się w okolicach 7 tysi rpm. 2UZ-FE jest zupełnie cywilnie strojony, z czerwonym polem na 5,5 tysia ... :wink:

To właśnie do 1UZ-FE są zestawy TRD, jak i aftermarketowe turbo i biturbo - i ja się wcale nie dziwię, że po przejażdżce takim się zakochałeś ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ