1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Moderator: luk4s7
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Rokfor a jak znalezłeś te dzwony łączące 1UZ z R150 na ebayu? Bo ja nie mogę ich namierzyć, znalazłem tylko projekty cadowskie które można sobie wyciąć
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
A proszę bardzo:
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories
Amerykańce po prostu używają własnego angielskiego na nazwanie niektórych części ...
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories
Amerykańce po prostu używają własnego angielskiego na nazwanie niektórych części ...
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
dzięki
potrzebuję taki właśnie komplet ze sprzęgłem, kołem itd? czy to jest osprzęt z którejś popularnej toyki? Wygląda to trzeba przyznać fajnie
Silnik już kliknąłem, mój serwisant usiadł jak mu powiedziałem żeby się do dotychczasowej formy auta nie przyzwyczajał
potrzebuję taki właśnie komplet ze sprzęgłem, kołem itd? czy to jest osprzęt z którejś popularnej toyki? Wygląda to trzeba przyznać fajnie
Silnik już kliknąłem, mój serwisant usiadł jak mu powiedziałem żeby się do dotychczasowej formy auta nie przyzwyczajał
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Zanim kupisz taki zestaw z Ebaya dowiedz się jaką długość ma wałek sprzęgłowy w twojej skrzyni R150F- czy jest to 160mm czy 190mm, bo tak na prawdę zestawy są dwa i możesz nie spasować
A teraz pytanie do Rokfora
Powiedz mi proszę czy wałek wejściowy w reduktorze z J7 ma wieloklin z 23 nacięciami
A teraz pytanie do Rokfora
Powiedz mi proszę czy wałek wejściowy w reduktorze z J7 ma wieloklin z 23 nacięciami
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Do podłączenia do R151F - tak. 1UZ-FE nigdy nie występował z manualem, więc i tak nie ma skąd alternatywnie pozyskać takich gratów.
Tak btw - skąd kołujesz silnik?
Co do długości wałków - ma być ten krótszy, jeżeli pod uwagę brane są skrzynki ze starszych J7. Nie wiem jak w najmłodszych J7, ale te dłuższe wałki to skrzynki z J9, J12, Tacomy - generalnie po '96, ale faktycznie lepiej sprawdzić dokładnie którą skrzynkę się ma. A wymiar ten wymiar wałka liczony jest od płaszczyzny montażu dzwona do skrzyni, i odpowiada z dokładnością do może 2 mm wysokości dzwonu.
ps. Te skrzynki różnią się nie tylko długością wałka - wewnętrznie też jest kilka różnic - a dokładniej inaczej zrobiony jest układ synchronizacji pierwszego i drugiego biegu. W tych starszych są zwykłe synchronizatory stożkowe - i tak na prawdę słabo sobie radzą na zimnym oleju (nie żeby się zużywały - po prostu do wrzucenia biegu w czasie jazdy trzeba przyłożyć dużą siłę). Zaleta - są tanie. W nowszej zastosowano patent podobny jak w skrzynce H55 - synchronizacja pierwszego i drugiego biegu jest połączona w blok, razem z przesówką i całym wewnętrznym ustrojstwem. Nie rozbierałem tego nigdy - w każdym razie występuje to jako pojedyncza część zamienna, nierozbieralna. I jest dosyć droga - na tyle, że przy aftermarketowych zestawach regeneracyjnych dla skrzyń typu R podwaja cenę takiego zestawu. Za to biegi wchodzą idealnie, i wszystkie bez wyjątków ...
Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki. Ale nie jest to jedyny typ skrzyni w J7 - najstarsze LJ miały skrzynkę typu G52 (taką samą jak RJ70), i tam jest 26 ząbków. Wersje HD miewały też skrzynię H55F - tam z kolei wogule nie ma ząbków - wałek zdawczy skrzyni kończy się przy tylnym dekielku reduktora ...
Tak btw - skąd kołujesz silnik?
Co do długości wałków - ma być ten krótszy, jeżeli pod uwagę brane są skrzynki ze starszych J7. Nie wiem jak w najmłodszych J7, ale te dłuższe wałki to skrzynki z J9, J12, Tacomy - generalnie po '96, ale faktycznie lepiej sprawdzić dokładnie którą skrzynkę się ma. A wymiar ten wymiar wałka liczony jest od płaszczyzny montażu dzwona do skrzyni, i odpowiada z dokładnością do może 2 mm wysokości dzwonu.
ps. Te skrzynki różnią się nie tylko długością wałka - wewnętrznie też jest kilka różnic - a dokładniej inaczej zrobiony jest układ synchronizacji pierwszego i drugiego biegu. W tych starszych są zwykłe synchronizatory stożkowe - i tak na prawdę słabo sobie radzą na zimnym oleju (nie żeby się zużywały - po prostu do wrzucenia biegu w czasie jazdy trzeba przyłożyć dużą siłę). Zaleta - są tanie. W nowszej zastosowano patent podobny jak w skrzynce H55 - synchronizacja pierwszego i drugiego biegu jest połączona w blok, razem z przesówką i całym wewnętrznym ustrojstwem. Nie rozbierałem tego nigdy - w każdym razie występuje to jako pojedyncza część zamienna, nierozbieralna. I jest dosyć droga - na tyle, że przy aftermarketowych zestawach regeneracyjnych dla skrzyń typu R podwaja cenę takiego zestawu. Za to biegi wchodzą idealnie, i wszystkie bez wyjątków ...
Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki. Ale nie jest to jedyny typ skrzyni w J7 - najstarsze LJ miały skrzynkę typu G52 (taką samą jak RJ70), i tam jest 26 ząbków. Wersje HD miewały też skrzynię H55F - tam z kolei wogule nie ma ząbków - wałek zdawczy skrzyni kończy się przy tylnym dekielku reduktora ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Ilość frezów na wałku reduktora oczywiście zawsze jest taka sama jak na wałku skrzyni - nie ma tulejek łączących oba te elementy z różnymi ilościami ząbków z przodu i z tyłu.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
O to właśnie mi chodziło-wieloklin 23 dla reduktora od np LJ70Rokfor32 pisze:Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki.
Dzięki
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
silnik z Polski, ściągany z całym autem z Anglii, można posłuchać jak bulgocze, powiedzmy sobie szczerze że kupując używkę zawsze mamy kota w worku, ale z drugiej strony ceny słupków serwisowych są nikczemne więc jak się silnik skończy to... się wymieni.
Muszę jeszcze zapytać gościa z Tajlandii jaka jest wymienność tych elementów zużywających się, bo ściąganie sprzęgła za każdym razem z tamtąd to nawet dosyć byłoby upierdliwe
Skrzynię mam zdaje się tą starszą i taką wolę, siła w prawicy jest, poradzę nawet na zimnym oleum
Dzięki chłopaki za pomoc (choć to jeszcze chyba nie koniec tematu), robi na mnie wrażenie ogrom wiedzy forumowej
Muszę jeszcze zapytać gościa z Tajlandii jaka jest wymienność tych elementów zużywających się, bo ściąganie sprzęgła za każdym razem z tamtąd to nawet dosyć byłoby upierdliwe
Skrzynię mam zdaje się tą starszą i taką wolę, siła w prawicy jest, poradzę nawet na zimnym oleum
Dzięki chłopaki za pomoc (choć to jeszcze chyba nie koniec tematu), robi na mnie wrażenie ogrom wiedzy forumowej
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Nie wiem jak z dociskiem - ale tarczę zanabędziesz od ręki w kraju. Wystarczy znać średnicę. Ilość frezów (21) jest identyczna we wszystkich LC light duty, hilach, tacomach, hiace'ach suprach - jeżeli tylko są tam skrzynki typu W, G lub R. Inne wielowypusty mają skrzynie typu H - ale i średnica tarcz jest dużo większa. Ty masz mieć jak się nie mylę 10" z jakimś kawałkiem - prawdopodobnie będzie tyle w J9, J12 i tacomie z silnikiem 5VZ-FE. Duże tarcze (jutro zmierzę jak duże) przychodzą też do diesli - 1KZ-TE i 1KD-FTE, też z J9 i J12.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
no więc wszystko poza dzwonem jest z 1kd-ftv, a więc 3.0 D4D,
Zestawik już do mnie podąża
Zestawik już do mnie podąża
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Poszedles zła droga Adamie.
Zadzwoń do mnie to jak będziesz chciał ogarniemy ci elektronikę zewnetrznie.
Zadzwoń do mnie to jak będziesz chciał ogarniemy ci elektronikę zewnetrznie.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
zadzwonię na pewno!
czemu złą???
czemu złą???
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Bo 2uz z turbo jest lepsza
Mnie 2uz chodzi po głowie odkąd przejechalem się pierwszym lexem z tym silnikiem w jakiejś w miarę spokojnej wersji 500km. Nawet chciałem 2uz wszcząć do ae86 ale ta jednak za mała jest.
Dźwięk, moment, możliwości rozwoju, bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.
Mnie 2uz chodzi po głowie odkąd przejechalem się pierwszym lexem z tym silnikiem w jakiejś w miarę spokojnej wersji 500km. Nawet chciałem 2uz wszcząć do ae86 ale ta jednak za mała jest.
Dźwięk, moment, możliwości rozwoju, bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Konus, na pewno masz na mysli lekki ŻELIWNY blok 2UZ-FEkonus pisze:Bo 2uz z turbo jest lepsza
bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.
To wczesny 1UZ-FE ma pancerne korbowody pozwalające go mocno doładować a nie cienkie z 2UZ
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
I sportowa charakterystykę, wliczając układ rozrządu, pozwalający na kręcenie się w okolicach 7 tysi rpm. 2UZ-FE jest zupełnie cywilnie strojony, z czerwonym polem na 5,5 tysia ...
To właśnie do 1UZ-FE są zestawy TRD, jak i aftermarketowe turbo i biturbo - i ja się wcale nie dziwię, że po przejażdżce takim się zakochałeś ...
To właśnie do 1UZ-FE są zestawy TRD, jak i aftermarketowe turbo i biturbo - i ja się wcale nie dziwię, że po przejażdżce takim się zakochałeś ...