Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 lis 2018, 18:06
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 lut 2011, 12:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
Rokfor a jak znalezłeś te dzwony łączące 1UZ z R150 na ebayu? Bo ja nie mogę ich namierzyć, znalazłem tylko projekty cadowskie które można sobie wyciąć


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 21:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A proszę bardzo:
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=1uzfe+bellhousing&_sacat=See-All-Categories

Amerykańce po prostu używają własnego angielskiego na nazwanie niektórych części ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 21:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
dzięki :D
potrzebuję taki właśnie komplet ze sprzęgłem, kołem itd? czy to jest osprzęt z którejś popularnej toyki? Wygląda to trzeba przyznać fajnie :D
Silnik już kliknąłem, mój serwisant usiadł jak mu powiedziałem żeby się do dotychczasowej formy auta nie przyzwyczajał :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 21:51 
Zanim kupisz taki zestaw z Ebaya dowiedz się jaką długość ma wałek sprzęgłowy w twojej skrzyni R150F- czy jest to 160mm czy 190mm, bo tak na prawdę zestawy są dwa i możesz nie spasować :roll:
A teraz pytanie do Rokfora :mrgreen:
Powiedz mi proszę czy wałek wejściowy w reduktorze z J7 ma wieloklin z 23 nacięciami :?:


Na górę
  
 
Post: 03 lut 2011, 22:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Do podłączenia do R151F - tak. 1UZ-FE nigdy nie występował z manualem, więc i tak nie ma skąd alternatywnie pozyskać takich gratów.

Tak btw - skąd kołujesz silnik?

Co do długości wałków - ma być ten krótszy, jeżeli pod uwagę brane są skrzynki ze starszych J7. Nie wiem jak w najmłodszych J7, ale te dłuższe wałki to skrzynki z J9, J12, Tacomy - generalnie po '96, ale faktycznie lepiej sprawdzić dokładnie którą skrzynkę się ma. A wymiar ten wymiar wałka liczony jest od płaszczyzny montażu dzwona do skrzyni, i odpowiada z dokładnością do może 2 mm wysokości dzwonu.

ps. Te skrzynki różnią się nie tylko długością wałka - wewnętrznie też jest kilka różnic - a dokładniej inaczej zrobiony jest układ synchronizacji pierwszego i drugiego biegu. W tych starszych są zwykłe synchronizatory stożkowe - i tak na prawdę słabo sobie radzą na zimnym oleju (nie żeby się zużywały - po prostu do wrzucenia biegu w czasie jazdy trzeba przyłożyć dużą siłę). Zaleta - są tanie. W nowszej zastosowano patent podobny jak w skrzynce H55 - synchronizacja pierwszego i drugiego biegu jest połączona w blok, razem z przesówką i całym wewnętrznym ustrojstwem. Nie rozbierałem tego nigdy - w każdym razie występuje to jako pojedyncza część zamienna, nierozbieralna. I jest dosyć droga - na tyle, że przy aftermarketowych zestawach regeneracyjnych dla skrzyń typu R podwaja cenę takiego zestawu. Za to biegi wchodzą idealnie, i wszystkie bez wyjątków ... :mrgreen:

Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki. Ale nie jest to jedyny typ skrzyni w J7 - najstarsze LJ miały skrzynkę typu G52 (taką samą jak RJ70), i tam jest 26 ząbków. Wersje HD miewały też skrzynię H55F - tam z kolei wogule nie ma ząbków - wałek zdawczy skrzyni kończy się przy tylnym dekielku reduktora ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 22:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ilość frezów na wałku reduktora oczywiście zawsze jest taka sama jak na wałku skrzyni - nie ma tulejek łączących oba te elementy z różnymi ilościami ząbków z przodu i z tyłu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 lut 2011, 22:22 
Rokfor32 pisze:
Wałek wyjściowy skrzyń typu R151F ma 23 ząbki.

O to właśnie mi chodziło-wieloklin 23 dla reduktora od np LJ70 8)
Dzięki :!:


Na górę
  
 
Post: 03 lut 2011, 23:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
silnik z Polski, ściągany z całym autem z Anglii, można posłuchać jak bulgocze, powiedzmy sobie szczerze że kupując używkę zawsze mamy kota w worku, ale z drugiej strony ceny słupków serwisowych są nikczemne więc jak się silnik skończy to... się wymieni.
Muszę jeszcze zapytać gościa z Tajlandii jaka jest wymienność tych elementów zużywających się, bo ściąganie sprzęgła za każdym razem z tamtąd to nawet dosyć byłoby upierdliwe :mrgreen:
Skrzynię mam zdaje się tą starszą i taką wolę, siła w prawicy jest, poradzę nawet na zimnym oleum :mrgreen:
Dzięki chłopaki za pomoc (choć to jeszcze chyba nie koniec tematu), robi na mnie wrażenie ogrom wiedzy forumowej :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2011, 1:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie wiem jak z dociskiem - ale tarczę zanabędziesz od ręki w kraju. Wystarczy znać średnicę. Ilość frezów (21) jest identyczna we wszystkich LC light duty, hilach, tacomach, hiace'ach suprach - jeżeli tylko są tam skrzynki typu W, G lub R. Inne wielowypusty mają skrzynie typu H - ale i średnica tarcz jest dużo większa. Ty masz mieć jak się nie mylę 10" z jakimś kawałkiem - prawdopodobnie będzie tyle w J9, J12 i tacomie z silnikiem 5VZ-FE. Duże tarcze (jutro zmierzę jak duże) przychodzą też do diesli - 1KZ-TE i 1KD-FTE, też z J9 i J12.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lut 2011, 22:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
no więc wszystko poza dzwonem jest z 1kd-ftv, a więc 3.0 D4D, :D
Zestawik już do mnie podąża :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2011, 22:03 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Poszedles zła droga Adamie. :mrgreen:

Zadzwoń do mnie to jak będziesz chciał ogarniemy ci elektronikę zewnetrznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2011, 22:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2009, 18:35
Posty: 3853
Lokalizacja: Łódź
Auto: FJ40, BJ45
zadzwonię na pewno! :mrgreen:
czemu złą???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2011, 23:03 
Offline
Evil Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2007, 3:23
Posty: 6326
Lokalizacja: Wawa
Auto: kdj120 + GT86
Bo 2uz z turbo jest lepsza :?: :mrgreen:
Mnie 2uz chodzi po głowie odkąd przejechalem się pierwszym lexem z tym silnikiem w jakiejś w miarę spokojnej wersji 500km. Nawet chciałem 2uz wszcząć do ae86 ale ta jednak za mała jest.

Dźwięk, moment, możliwości rozwoju, bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2011, 23:27 
konus pisze:
Bo 2uz z turbo jest lepsza :?: :mrgreen:
bardzo lekki, imho najfajniejszy silnik toyoty.

Konus, na pewno masz na mysli lekki :mrgreen: ŻELIWNY blok 2UZ-FE :roll:
To wczesny 1UZ-FE ma pancerne korbowody pozwalające go mocno doładować a nie cienkie z 2UZ :oops:


Na górę
  
 
Post: 13 lut 2011, 23:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
I sportowa charakterystykę, wliczając układ rozrządu, pozwalający na kręcenie się w okolicach 7 tysi rpm. 2UZ-FE jest zupełnie cywilnie strojony, z czerwonym polem na 5,5 tysia ... :wink:

To właśnie do 1UZ-FE są zestawy TRD, jak i aftermarketowe turbo i biturbo - i ja się wcale nie dziwię, że po przejażdżce takim się zakochałeś ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group