Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 lis 2018, 17:13
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
Post: 12 maja 2017, 20:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 28
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
proto pisze:
Jako krajowy konsultant ds. przeszczepów silników UZ :mrgreen: poproszony zostałem o przybliżenie aspektów technicznych przekładki automatu na manual w "Kronosie"
Efektem połączenia sił Coyot Racing i 4Raid jest sukces :D
Z gamy dostępnych rozwiązań technicznych wybrane zostało parę dzięki którym 'Kronos" będzie jeszcze lepszy 8)
Została zamontowana tylna miska olejowa silnika z SC400 dzięki której zwiększył się skok zawieszenia na dobiciu.
Wymienione zostały kolektory wydechowe na rurowe z silnika vvti- lepsze odprowadzenie spalin i łatwiejsze w modyfikacjach.
No i najważniejsze- manualna skrzynia biegów H151F wraz z reduktorem HF2A Full Time 4WD :!:
Skrzynia ta pozwala na połączenie jej z silnikiem V8 1UZ-FE za pomocą oryginalnych części "Genuine Parts "dostępnych w każdym ASO Toyoty. Części dostarczyła TMPL za co serdecznie dziękujemy.
Lista części jest długa i kosztowna :mrgreen: ale dzięki nim mamy doskonałe połączenie świetnego silnika V8 z bardzo mocną i niezawodną skrzynią biegów i stałym napędem na 4 koła 8)
Lista obejmuje między innymi: wałek sprzęgłowy i jego obudowę, łapę, wysprzeglik i łożysko wyciskowe, 2 obudowy sprzęgła, koło zamachowe wraz z tarczą i dociskiem i wiele innych drobnych części.
W linkach jest parę zdjęć które pokazują potrzebne części i połączenie 1UZ V8 z manualem:
http://zapodaj.net/2d3afa20140bb.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/d40b623485227.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/a338da364b544.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/db63d3564327c.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/dbad8923dabfc.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2017, 20:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nawet nie próbuj wyciagąć rdzenia, bo zostaniesz ze stosikiem części. Żeby wyjąć wałek zdawczy trzeba rozmontować na kawałki dwie z trzech przekładni planetarnych, wraz z trzema systemami sprzęgieł i ich docisków. Bo klips zabezpieczający jest w środku.

Na Twoje szczęście - nie ma takiej potrzeby. Odetnij po prostu zbędny kawałek wałka z lexa, tuż za wielowypustem. Jest dokładnie taki sam (wielowypust) jak w skrzynce LJ78.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2017, 23:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 28
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
trafiła mi się skrzynka z lexa A342LE (lex ls400 ucf20 1997 bez vvti) i niestety wałek zdawczy ma inną średnicę. Byłem pewien, że opcja podcięcia rozwiąże sprawę ale nici. Po wstępnym rozbebeszeniu obu skrzynek czyli A343LE z lj78 i tej z lexa i oględzinach postanowiłem zmotać to w ten sposób: ze skrzynki lexa do skrzynki j78 ląduje wałek atakujący wraz z pierwszą przekładnią planetarną (w j78 jest dłuższy) oraz płyta z elektrozaworami (wygląda że wszystko pasuje), dzięki czemu zostanie wspólne sterowanie z ECU lexa oraz obudowa i reszta skrzyni lj78 (wałek zdawczy, wybierak oraz wajcha reduktora po odpowiedniej stronie) Do wykombinowania zostanie zamontowanie czujnika prędkości halla bo w lj78 są dwa impulsy a lex ma 4 na jeden obrót i wywiercenie otworu na dodatkowy czujnik przy wałku odbiorczym (jest miejsce w odlewie).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 7:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5797
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Do czujnika prędkości (tył skrzyni) masz dostęp po zdjęciu tylnej pokrywy.

Wymienia sie wałek zdawczy, żeby uniknąć wiercenia otworu pod nowy czujnik przedni - bez rozebrania całości trzeba to robić "z ręki", co nie jest zbyt łatwe, i nie daje specjalnie dużej dokładności. Ale - jeżeli dasz radę to ogarnąć - to ścieżka jest poprawna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 maja 2017, 9:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2014, 0:50
Posty: 28
Lokalizacja: Człuchów
Auto: Lj70, lj78
Dzięki Rokfor, to chciałem usłyszeć, idę działać. Dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group