Strona 14 z 15

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 28 paź 2013, 19:14
autor: proto
Oj zapomniałem dopisać :mrgreen: (a edycji postów dalej niema :evil: )
Można nie stosować zewnętrznego sterownika skrzyni automatycznej a skorzystać z opcji "full manual" czyli sterować skrzynią tylko z wybieraka P-R-N-4(OD)-3(D)-2-1(L) i samemu wybierać potrzebny bieg :wink:

Dzięki kompatybilności elementów możemy praktycznie dowolnie łączyć silniki benzynowe i diesle ze skrzynią a potem z kilkoma reduktorami 8)

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 17 lis 2016, 11:12
autor: PanBestia
Odkopię temat bo się grubo zastanawiam (żona jeszcze nie wie) ;)

Czy ma ktoś namiary na konwersję skrzyni r151F do 1UZ-FE ?
w poście z 2011 Rokfor pisał że na ebay da się je dostać z 1000 zielonych, niestety to co znalazłem

http://www.ebay.com/itm/Conversion-Kit- ... 1y&vxp=mtr

Jest 2x droższe, stąd moje pytanie czy to podrożało czy może macie jakiś kontakt na kogoś kto sprzedaje/robi to bliżej ceny 1000$

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 17 lis 2016, 11:16
autor: konus
Ostatnio kupowałem konwersje na skrzynie z 350z i taka została z UZ sprzęgnięta. Koszt poniżej 300$.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 17 lis 2016, 11:52
autor: Rokfor32
Są normalnie. Pełny kit 1100$, sam dzwon niecałe 500$.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 18 lis 2016, 09:56
autor: PanBestia
Dzięki. Czy do tego swapu poza Kitem i LS400 (kupie całego angola) coś jeszcze jest potrzebne?

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 18 lis 2016, 12:07
autor: Rokfor32
Powinieneś mieć wszystko, jeżeli będzie cały angol.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 18 lis 2016, 12:16
autor: konus

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 18 lis 2016, 16:09
autor: Rokfor32
To jest adapter pod dzwon automatu - i pozwala podłączyc DOWOLNY dzwon A34x z dowolna R1xx.

Tyle, że nie rozwiązuje to tematu sprzęgła - przy tych adapterach stosuje się wysprzęgniki umieszczane na wałku sprzęgła, pod łożyskiem oporowym. Rozwiązanie takie se, bo jakakolwiek awaria tego układu powoduje konieczność zdejmowania skrzyni.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 18 lis 2016, 17:23
autor: konus
Tak plus kilku jeszcze przeróbek, w sumie opisanych w linku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 29 mar 2017, 00:07
autor: Arturko
No to ja zaczynam ogarniać, były inne pomysły, lecz jak się brudzić to po to, co by efekt był. Wizja projektu jest taka, Stoi w garażu lj78, już bez silnika z automatem w trakcie przekładki, na placu czeka lex ls400 97 rok z podobną skrzynką. Jak ogarnę przekładkę to biorę się za motor. A tak mi się to wydaje:)
1uz wyląduje razem ze swoją skrzynką i reduktorem od lj78 w Toyocie, ale chciałbym żeby dźwignia zmiany biegów została ori lj78, w lexie wybierak jest z prawej a w j78 z lewej strony, ale to raczej nie problem przełożyć tą ośkę na "swoją stronę" problem że w lexsie jest L,2,3,D,N,R,P a w Toyocie nie ma "3" Czy da się ominąć tą trójkę? Wydaje mi się, że ta trójka jest zapinana elektrycznie przez wybierak w lexsie, ale wolę zapytać. Jest oczywiście opcja pozostawienia skrzynki z lj78 ale kłopotliwe połączenie elektroniki. Wolałbym nie kompromitować tysięcy Japończyków, którzy nad tym ciężko pracowali, bo się da, z myślą typu Polak potrafi:) ECU ma być czyste. Że się jakoś da to wiem bo się obczytałem na obcych forach.
Druga sprawa, to robię to, nie tylko po to żeby mieć zapas mocy, ale ma nie bić po kieszeni bo rencistą zostałem. Więc wjeżdża LPG i taka wizja:
Baniak po ON wypada, a jego miejsce zajmuje toroid lpg jakieś 70l. tam gdzie znajdował się ori tłumik będzie wyspawany baniak na benzę, jakieś 60-70l. nie ma miejsca na wydech, I tak kombinuję że pod progami (między ramą a progiem) ogarnę jakieś dwa tłumiki customowe, czy jest szansa, że bez środkowego tłumika da się znieść nojs? Nie chcę, żeby mi auto ryczało jak golf 3 z pod świateł. Ma być normalnie. Moje pytania skierowane są jak zwykle do Pana rokfora ale też do kolegów, którzy tą drogę przeszli. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam. Artur.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 29 mar 2017, 07:17
autor: Rokfor32
Wałek nastawnika skrzyni możesz przełożyć na druga stronę, w sensie właściwy zastosować. Sa kompatybilne pomiędzy wszystkimi skrzynkami danej serii. Natomiast pozycje wybieraka - to jest związane ze sterowaniem skrzynią, i jeżeli chcesz zostawić skrzynię lexa - to tak musi zostać. Należy wtedy przerobić w wybieraku J7 "grzebień", czyli zrobić dodatkowe nacięcie dla pozycji "L", i przełożyć taśmę z oznakowaniem pozycji. Nie wiem, czy taśma z lexa spasuje - jeżeli nie, to właściwa podejdzie z HDJJ80 z pierwszych roczników, z hydraulicznie sterowana skrzynią.

Wydechy - da się dwa krótkie, ale łatwo nie będzie. W sensie, żeby wyciszyć w miarę sensownie.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 31 mar 2017, 19:43
autor: Arturko
Wielkie dzięki Rokfor za cenne informacje, już się rozglądam za wybierakiem od hdj. Zasugerowałem się tym, że w lexie z pozdycji 3 na D przełącza się wybierakiem w poprzek (3-D jest jakby na jednej pozycji) a reszta normalnie tył-przód, jak wyciągnę skrzynie to będzie wszystko jasne. Dzięki.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 31 mar 2017, 21:23
autor: Rokfor32
To oznacza (najprawdopodobniej), że fizycznie nie ma zmiany w nastawniku skrzyni, a ruch wybieraka realizuje jakiś sygnał elektryczny (czyli elektrycznie wysterowany O/D - wybierakiem zamiast klasycznego przycisku).

Odczytaj kod skrzyni z tabliczki znamionowej auta - to trochę wyjaśni w kwestii typu skrzyni. Ostatni ciąg znaków na tabliczce znamionowej na grodzi.A na dokładkę - wklej fotę wybieraka. Będzie dla potomności ... :wink:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 03 kwie 2017, 14:43
autor: Arturko
Kod skrzynki to A342F
wybierak wygląda tak:

Obrazek

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 12 maja 2017, 18:05
autor: Arturko
Dzień dobry;) Kto wie czy jest opcja podmiany wałka zdawczego z mojej ori skrzynki A343le z lj78 do skrzynki lexa A342F co by sztymowała z reduktorem? Jeśli tak, to czy jest to megaskomplikowana operacja? Z góry dzięki:)