1UZ-FE- ktoś ogarnia?
: 01 lut 2011, 00:02
Ponieważ trochę zmieniły się plany dotyczące mojej zmoty- konkretnie chciałbym zamienić zamontowany w niej gaźnikowy silnik smallblock chevy na coś nowszego, lżejszego i mocniejszego, pomyślałem o lexusowym wynalazku. Modną obecnie alternatywą jest oczywiście V8 BMW (Patry ma takie rozwiązanie, zapitala że hej ), jednak wolałbym coś toyotowego. Podaż tych silników jest zaskakująco duża, ceny rozsądne (tzn porównywalne z BMW), no i jest to silnik japoński.
Czy ktoś ogarnia elektronikę tego silnika? W którymś wątku Rokfor pisał że da się ją w łatwy sposób uprościć- plątanina kabli jest przerażająca. Co do BMW to jest kilku speców którzy sprawnie ogołacają motorek z tych wszystkich lambd srambd itd
Kolejne pytanie dotyczy skrzyni biegów- z jakimi skrzyniami da się ten silnik połączyć? U mnie jest TH350, niezniszczalna skrzynia ale zabierająca dośc dużo mocy i przerabiająca ją na ciepełko , wolałbym jakieś nowocześniejsze wyjście.
Czy skrzynia orginalnie z 1UZ-FE występująca (automatyczna) jest sterowana elektronicznie? U siebie mam przerobiony, "odłączony" od skrzyni toyotowej reduktor z pto, chciałbym pozostać przy tym rozwiązaniu pod warunkiem że lexusowy automat nie jest sterowany jakimś wymyslnym komputerem.
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Z góry dzięki za radę
Czy ktoś ogarnia elektronikę tego silnika? W którymś wątku Rokfor pisał że da się ją w łatwy sposób uprościć- plątanina kabli jest przerażająca. Co do BMW to jest kilku speców którzy sprawnie ogołacają motorek z tych wszystkich lambd srambd itd
Kolejne pytanie dotyczy skrzyni biegów- z jakimi skrzyniami da się ten silnik połączyć? U mnie jest TH350, niezniszczalna skrzynia ale zabierająca dośc dużo mocy i przerabiająca ją na ciepełko , wolałbym jakieś nowocześniejsze wyjście.
Czy skrzynia orginalnie z 1UZ-FE występująca (automatyczna) jest sterowana elektronicznie? U siebie mam przerobiony, "odłączony" od skrzyni toyotowej reduktor z pto, chciałbym pozostać przy tym rozwiązaniu pod warunkiem że lexusowy automat nie jest sterowany jakimś wymyslnym komputerem.
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Z góry dzięki za radę