1UZ-FE- ktoś ogarnia?

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: proto »

Oj zapomniałem dopisać :mrgreen: (a edycji postów dalej niema :evil: )
Można nie stosować zewnętrznego sterownika skrzyni automatycznej a skorzystać z opcji "full manual" czyli sterować skrzynią tylko z wybieraka P-R-N-4(OD)-3(D)-2-1(L) i samemu wybierać potrzebny bieg :wink:

Dzięki kompatybilności elementów możemy praktycznie dowolnie łączyć silniki benzynowe i diesle ze skrzynią a potem z kilkoma reduktorami 8)

Awatar użytkownika
PanBestia
Posty: 81
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:49
Auto: LJ70, Y61, YJ, Golf 2 ;)
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: PanBestia »

Odkopię temat bo się grubo zastanawiam (żona jeszcze nie wie) ;)

Czy ma ktoś namiary na konwersję skrzyni r151F do 1UZ-FE ?
w poście z 2011 Rokfor pisał że na ebay da się je dostać z 1000 zielonych, niestety to co znalazłem

http://www.ebay.com/itm/Conversion-Kit- ... 1y&vxp=mtr

Jest 2x droższe, stąd moje pytanie czy to podrożało czy może macie jakiś kontakt na kogoś kto sprzedaje/robi to bliżej ceny 1000$

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: konus »

Ostatnio kupowałem konwersje na skrzynie z 350z i taka została z UZ sprzęgnięta. Koszt poniżej 300$.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Są normalnie. Pełny kit 1100$, sam dzwon niecałe 500$.

Awatar użytkownika
PanBestia
Posty: 81
Rejestracja: 16 wrz 2015, 10:49
Auto: LJ70, Y61, YJ, Golf 2 ;)
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: PanBestia »

Dzięki. Czy do tego swapu poza Kitem i LS400 (kupie całego angola) coś jeszcze jest potrzebne?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Powinieneś mieć wszystko, jeżeli będzie cały angol.


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

To jest adapter pod dzwon automatu - i pozwala podłączyc DOWOLNY dzwon A34x z dowolna R1xx.

Tyle, że nie rozwiązuje to tematu sprzęgła - przy tych adapterach stosuje się wysprzęgniki umieszczane na wałku sprzęgła, pod łożyskiem oporowym. Rozwiązanie takie se, bo jakakolwiek awaria tego układu powoduje konieczność zdejmowania skrzyni.

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: konus »

Tak plus kilku jeszcze przeróbek, w sumie opisanych w linku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Arturko
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2014, 00:50
Auto: Lj70, lj78
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Arturko »

No to ja zaczynam ogarniać, były inne pomysły, lecz jak się brudzić to po to, co by efekt był. Wizja projektu jest taka, Stoi w garażu lj78, już bez silnika z automatem w trakcie przekładki, na placu czeka lex ls400 97 rok z podobną skrzynką. Jak ogarnę przekładkę to biorę się za motor. A tak mi się to wydaje:)
1uz wyląduje razem ze swoją skrzynką i reduktorem od lj78 w Toyocie, ale chciałbym żeby dźwignia zmiany biegów została ori lj78, w lexie wybierak jest z prawej a w j78 z lewej strony, ale to raczej nie problem przełożyć tą ośkę na "swoją stronę" problem że w lexsie jest L,2,3,D,N,R,P a w Toyocie nie ma "3" Czy da się ominąć tą trójkę? Wydaje mi się, że ta trójka jest zapinana elektrycznie przez wybierak w lexsie, ale wolę zapytać. Jest oczywiście opcja pozostawienia skrzynki z lj78 ale kłopotliwe połączenie elektroniki. Wolałbym nie kompromitować tysięcy Japończyków, którzy nad tym ciężko pracowali, bo się da, z myślą typu Polak potrafi:) ECU ma być czyste. Że się jakoś da to wiem bo się obczytałem na obcych forach.
Druga sprawa, to robię to, nie tylko po to żeby mieć zapas mocy, ale ma nie bić po kieszeni bo rencistą zostałem. Więc wjeżdża LPG i taka wizja:
Baniak po ON wypada, a jego miejsce zajmuje toroid lpg jakieś 70l. tam gdzie znajdował się ori tłumik będzie wyspawany baniak na benzę, jakieś 60-70l. nie ma miejsca na wydech, I tak kombinuję że pod progami (między ramą a progiem) ogarnę jakieś dwa tłumiki customowe, czy jest szansa, że bez środkowego tłumika da się znieść nojs? Nie chcę, żeby mi auto ryczało jak golf 3 z pod świateł. Ma być normalnie. Moje pytania skierowane są jak zwykle do Pana rokfora ale też do kolegów, którzy tą drogę przeszli. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam. Artur.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

Wałek nastawnika skrzyni możesz przełożyć na druga stronę, w sensie właściwy zastosować. Sa kompatybilne pomiędzy wszystkimi skrzynkami danej serii. Natomiast pozycje wybieraka - to jest związane ze sterowaniem skrzynią, i jeżeli chcesz zostawić skrzynię lexa - to tak musi zostać. Należy wtedy przerobić w wybieraku J7 "grzebień", czyli zrobić dodatkowe nacięcie dla pozycji "L", i przełożyć taśmę z oznakowaniem pozycji. Nie wiem, czy taśma z lexa spasuje - jeżeli nie, to właściwa podejdzie z HDJJ80 z pierwszych roczników, z hydraulicznie sterowana skrzynią.

Wydechy - da się dwa krótkie, ale łatwo nie będzie. W sensie, żeby wyciszyć w miarę sensownie.

Arturko
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2014, 00:50
Auto: Lj70, lj78
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Arturko »

Wielkie dzięki Rokfor za cenne informacje, już się rozglądam za wybierakiem od hdj. Zasugerowałem się tym, że w lexie z pozdycji 3 na D przełącza się wybierakiem w poprzek (3-D jest jakby na jednej pozycji) a reszta normalnie tył-przód, jak wyciągnę skrzynie to będzie wszystko jasne. Dzięki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Rokfor32 »

To oznacza (najprawdopodobniej), że fizycznie nie ma zmiany w nastawniku skrzyni, a ruch wybieraka realizuje jakiś sygnał elektryczny (czyli elektrycznie wysterowany O/D - wybierakiem zamiast klasycznego przycisku).

Odczytaj kod skrzyni z tabliczki znamionowej auta - to trochę wyjaśni w kwestii typu skrzyni. Ostatni ciąg znaków na tabliczce znamionowej na grodzi.A na dokładkę - wklej fotę wybieraka. Będzie dla potomności ... :wink:

Arturko
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2014, 00:50
Auto: Lj70, lj78
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Arturko »

Kod skrzynki to A342F
wybierak wygląda tak:

Obrazek

Arturko
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2014, 00:50
Auto: Lj70, lj78
Kontakt:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

Post autor: Arturko »

Dzień dobry;) Kto wie czy jest opcja podmiany wałka zdawczego z mojej ori skrzynki A343le z lj78 do skrzynki lexa A342F co by sztymowała z reduktorem? Jeśli tak, to czy jest to megaskomplikowana operacja? Z góry dzięki:)

ODPOWIEDZ