jeśli możesz to podaj jaki siłownik , jak to spiąć itd.Co do pompy to w jakim modelu LC była taka sama bo 70 i 80 ma nie na pasku tylko przez koło zębate od rozrządu napęd?Rokfor32 pisze:Pompa wspomagania jest tego samego typu co w LC. Co najwyżej ma inaczej nastawiony ogranicznik ciśnienia. Ale - przy tak dużych kapciach może to wymiękać - w Isla stosowało się wtedy zamiast amora skrętu dodatkowy siłownik, spięty hydraulicznie z przekładnią kiery.
1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Moderator: luk4s7
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Co do pomp - miałem na myśli bebechy. Obudowy są oczywiście inne, natomiast wewnętrznie wszystkie są to pompy łopatkowe. Nie mam niestety danych do żadnego modelu z listwą - w przypadku klasycznej kolumny ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego jest na poziomie ok. 100 bar. Da się je oczywiście regulować. Ori pompa lexa też ma regulację.
Co do dodatkowego siłownika - powinno się zastosować taki z obustronnym tloczyskiem, żeby siła była taka sama w obie strony, ale w Isla często stosowano zwykłe - o średnicy 25 lub 32 mm (tłoka). Wpina się go w obszary przekładni w których pojawia się ciśnienie podczas pracy wspomagania - nie mam niestety żadnej foty takiej przekładni. Trza ją po prostu rozebrać (i tak trzeba do wykonania otworów), i znaleźć odpowiednie obszary w obudowie.
Co do dodatkowego siłownika - powinno się zastosować taki z obustronnym tloczyskiem, żeby siła była taka sama w obie strony, ale w Isla często stosowano zwykłe - o średnicy 25 lub 32 mm (tłoka). Wpina się go w obszary przekładni w których pojawia się ciśnienie podczas pracy wspomagania - nie mam niestety żadnej foty takiej przekładni. Trza ją po prostu rozebrać (i tak trzeba do wykonania otworów), i znaleźć odpowiednie obszary w obudowie.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
szukam chlodnicy wody ktora ogranie ten silnik . wymiary ok 700x650x50 (rdzen)
od czego przypasuje ?
od czego przypasuje ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
A widziałeś ori chłodnicę lexa od tego silnika? Nic nadzwyczajnego. Długawa - ale wąska, i rdzeń jednorzędowy chyba nawet ...
Jestem sie gotów o flachę założyć, że standardowa z J12 czy hila (od diesla) spokojnie wystarczy. I nawet krućce są po dobrej stronie
Jeżeli jednak nie wystarczy (ze względu na rodzaj użytkowania auta) - to chyba tylko dorobienie pod zamówienie. Polecam Chłodnicpol z Gliwic. Siermiężne wykonanie - ale jakość dobra.
Jestem sie gotów o flachę założyć, że standardowa z J12 czy hila (od diesla) spokojnie wystarczy. I nawet krućce są po dobrej stronie
Jeżeli jednak nie wystarczy (ze względu na rodzaj użytkowania auta) - to chyba tylko dorobienie pod zamówienie. Polecam Chłodnicpol z Gliwic. Siermiężne wykonanie - ale jakość dobra.
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
chlodnicpol czas oczekiwania 3 tygodnie i cena spora ale wiem ze dzialaja dobrze.
jak mowisz ze z hila wystarczy to chyba zaloze z LC100 4.7 . Grubosc rdzenia tam jest 50mm i wymiary spore wiec powinna spokojnie wystarczyc tak mysle .
jak mowisz ze z hila wystarczy to chyba zaloze z LC100 4.7 . Grubosc rdzenia tam jest 50mm i wymiary spore wiec powinna spokojnie wystarczyc tak mysle .
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Zobacz tego rodzaju produkty zagraniczne i od razu zmieni ci się punkt widzenia. Mam zbędną chłodnicę chłodnicpolu z osiemdzisiątki. Chętnie sprzedam a właściciel odzyska parę złoty
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
jakie wymiary i cena ? nie moge ci wyslac PW
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
PW mam wyłączone
kylon@wyprawa4x4.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
kylon@wyprawa4x4.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ems!
- Posty: 175
- Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
- Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
A ja odświeżę ten wątek. W Kronosie ten silnik już śmiga. Był zamontowany ze skrzynią automatyczną.
Teraz następuje swap na manuala z LC100, wszystko na oryginalnych częściach. Klocki a la lego pasują. Wkrótce powinien wyjechać - damy znać.
Pozdrawiam emsi
Teraz następuje swap na manuala z LC100, wszystko na oryginalnych częściach. Klocki a la lego pasują. Wkrótce powinien wyjechać - damy znać.
Pozdrawiam emsi
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Swap na manuala jest wymuszony brakiem wyczucia kierowcy czy innymi względami?
- ems!
- Posty: 175
- Rejestracja: 07 paź 2013, 11:12
- Auto: Godzilla HZJ78, Fenix HDJ100, Kronos V8
- Kontakt:
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Swap zamówiony przez Adama Małysza. A to czy brakiem wyczucia czy innymi względami, to się trzeba jego zapytać. Ja tam wolałem automat.
Pozdrawiam emsi
Pozdrawiam emsi
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Jako krajowy konsultant ds. przeszczepów silników UZ poproszony zostałem o przybliżenie aspektów technicznych przekładki automatu na manual w "Kronosie"
Efektem połączenia sił Coyot Racing i 4Raid jest sukces
Z gamy dostępnych rozwiązań technicznych wybrane zostało parę dzięki którym 'Kronos" będzie jeszcze lepszy
Została zamontowana tylna miska olejowa silnika z SC400 dzięki której zwiększył się skok zawieszenia na dobiciu.
Wymienione zostały kolektory wydechowe na rurowe z silnika vvti- lepsze odprowadzenie spalin i łatwiejsze w modyfikacjach.
No i najważniejsze- manualna skrzynia biegów H151F wraz z reduktorem HF2A Full Time 4WD
Skrzynia ta pozwala na połączenie jej z silnikiem V8 1UZ-FE za pomocą oryginalnych części "Genuine Parts "dostępnych w każdym ASO Toyoty. Części dostarczyła TMPL za co serdecznie dziękujemy.
Lista części jest długa i kosztowna ale dzięki nim mamy doskonałe połączenie świetnego silnika V8 z bardzo mocną i niezawodną skrzynią biegów i stałym napędem na 4 koła
Lista obejmuje między innymi: wałek sprzęgłowy i jego obudowę, łapę, wysprzeglik i łożysko wyciskowe, 2 obudowy sprzęgła, koło zamachowe wraz z tarczą i dociskiem i wiele innych drobnych części.
W linkach jest parę zdjęć które pokazują potrzebne części i połączenie 1UZ V8 z manualem:
http://zapodaj.net/2d3afa20140bb.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/d40b623485227.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/a338da364b544.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/db63d3564327c.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/dbad8923dabfc.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Efektem połączenia sił Coyot Racing i 4Raid jest sukces
Z gamy dostępnych rozwiązań technicznych wybrane zostało parę dzięki którym 'Kronos" będzie jeszcze lepszy
Została zamontowana tylna miska olejowa silnika z SC400 dzięki której zwiększył się skok zawieszenia na dobiciu.
Wymienione zostały kolektory wydechowe na rurowe z silnika vvti- lepsze odprowadzenie spalin i łatwiejsze w modyfikacjach.
No i najważniejsze- manualna skrzynia biegów H151F wraz z reduktorem HF2A Full Time 4WD
Skrzynia ta pozwala na połączenie jej z silnikiem V8 1UZ-FE za pomocą oryginalnych części "Genuine Parts "dostępnych w każdym ASO Toyoty. Części dostarczyła TMPL za co serdecznie dziękujemy.
Lista części jest długa i kosztowna ale dzięki nim mamy doskonałe połączenie świetnego silnika V8 z bardzo mocną i niezawodną skrzynią biegów i stałym napędem na 4 koła
Lista obejmuje między innymi: wałek sprzęgłowy i jego obudowę, łapę, wysprzeglik i łożysko wyciskowe, 2 obudowy sprzęgła, koło zamachowe wraz z tarczą i dociskiem i wiele innych drobnych części.
W linkach jest parę zdjęć które pokazują potrzebne części i połączenie 1UZ V8 z manualem:
http://zapodaj.net/2d3afa20140bb.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/d40b623485227.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/a338da364b544.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/db63d3564327c.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://zapodaj.net/dbad8923dabfc.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
hej
a napiszecie co nieco o tej automatycznej skrzyni?
- co to za model
- jak połączony z 1uz
pawel
a napiszecie co nieco o tej automatycznej skrzyni?
- co to za model
- jak połączony z 1uz
pawel
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Paweł to oryginalna skrzynia z lexusa, gdzieś już o tym było
Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?
Standardowo wczesne 1UZ-FE bez vvti łączone były z 4 biegowymi skrzyniami A341E. Jest to ta sama grupa skrzyń co wykorzystywane w Hiluxach, Land Cruiserach czy 4Runnerach A343F.
Opcje 4x4 są dwie:
-dołożyć reduktor do A341E i korzystać z oryginalnego sterowania skrzynią ze wspólnego sterownika z silnikiem- Tak jest zrobione w HiLexie Proto V8 Marcina
-połączyć silnik UZ za pomocą elementów z A341E do skrzyni A343Fktóra już jest wyposażona w reduktor ale wtedy trzeba korzystać z zewnętrznego sterownika skrzyni biegów- tak było w "Kronosie" V8 z Coyot Racing
Opcje 4x4 są dwie:
-dołożyć reduktor do A341E i korzystać z oryginalnego sterowania skrzynią ze wspólnego sterownika z silnikiem- Tak jest zrobione w HiLexie Proto V8 Marcina
-połączyć silnik UZ za pomocą elementów z A341E do skrzyni A343Fktóra już jest wyposażona w reduktor ale wtedy trzeba korzystać z zewnętrznego sterownika skrzyni biegów- tak było w "Kronosie" V8 z Coyot Racing