Strona 1 z 15

1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 00:02
autor: Addams
Ponieważ trochę zmieniły się plany dotyczące mojej zmoty- konkretnie chciałbym zamienić zamontowany w niej gaźnikowy silnik smallblock chevy na coś nowszego, lżejszego i mocniejszego, pomyślałem o lexusowym wynalazku. Modną obecnie alternatywą jest oczywiście V8 BMW (Patry ma takie rozwiązanie, zapitala że hej :!: ), jednak wolałbym coś toyotowego. Podaż tych silników jest zaskakująco duża, ceny rozsądne (tzn porównywalne z BMW), no i jest to silnik japoński.
Czy ktoś ogarnia elektronikę tego silnika? W którymś wątku Rokfor pisał że da się ją w łatwy sposób uprościć- plątanina kabli jest przerażająca. Co do BMW to jest kilku speców którzy sprawnie ogołacają motorek z tych wszystkich lambd srambd itd
Kolejne pytanie dotyczy skrzyni biegów- z jakimi skrzyniami da się ten silnik połączyć? U mnie jest TH350, niezniszczalna skrzynia ale zabierająca dośc dużo mocy i przerabiająca ją na ciepełko :?, wolałbym jakieś nowocześniejsze wyjście.
Czy skrzynia orginalnie z 1UZ-FE występująca (automatyczna) jest sterowana elektronicznie? U siebie mam przerobiony, "odłączony" od skrzyni toyotowej reduktor z pto, chciałbym pozostać przy tym rozwiązaniu pod warunkiem że lexusowy automat nie jest sterowany jakimś wymyslnym komputerem.
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Z góry dzięki za radę

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 10:06
autor: Boryś
chyba Kameleon coś rzeźbi lub rzeźbił z 1UZ - warto go zapytać.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 19:25
autor: Kameleon
Addams, napisz coś więcej- jakie masz mosty (po której stronie są główki), reduktor z PTO od czego, mechanik z przodu czy z tyłu....
Automat łączony z 1UZ-FE jest sterowany elektronicznie, ale jeśli ktoś ma fantazję i odpowiednią kasę można ten silnik połączyć P&P z automatyczną lub manualną skrzynią z LC przy pomocy części Genuine Toyota 8)
Jeden projekt to LC150 V8 napędzany 1UZ-FE, a drugi to Nissan Patrol z 1UZ-FE i automatem w trakcie realizacji :mrgreen:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:15
autor: Rokfor32
potwierdzam - można go łączyć w kilku konfiguracjach. Jeżeli Ci zależy na automacie, to może być oryginalna skrzynka z J100 (2UZ-FE, wymiary montażowe bloku są identyczne) - ale jest dosyć ciężka. Można chyba też połączyć go z automatem z J8 - jak się nie mylę tam była czysto hydraulicznie sterowana. Reduktor będzie wtedy 4x4 full time, można też zapodać wersję reduktora z J8 - z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra (oprócz zwykłej 100%).
Z manualami - skrzynie typu R150F, (lub 151, 154 - różnią się zestopniowaniem), czyli napęd od J7. Nie jest tak wytrzymały jak ten z J100, ale do lekkiej zmoty wystarcza w zupełności (ten typ skrzynki był fabrycznie montowany w suprach 3,0 turbo). To jeżeli wyjście przedniego i tylnego napędy po prawej. Jeżeli wyjście napędu przedniego po lewej a tył na środku - reduktor z J12, 4x4 full time, centralny dyfer w układzie torsena. Wystarczający dla silnika 1KD-FTE i ponad 350 Nm momentu, 1UZ-FE też go nie zarżnie, przynajmniej nie za szybko ... :wink:

Dzwony sprzęgła 1UZ-FE <-> R151F są na ebayu, wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem, wysprzęgnikiem - koszt ok. 1000$, goły połowę tej sumy.

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:16
autor: Addams
mosty patrolowe, reduktor z pto- toyota 7, odłączony od skrzyni, zakończony dodatkową płytą, mechanik starowski z tyłu. Ten układ najchętniej bym zachował chyba żeby zastosowac cały zespół skrzynia-reduktor od toyoty.
Z którą skrzynią automatyczną (rozumiem że sterowaną bez elektroniki) LC da się 1UZ-FE połączyć? I jakie to koszty?
Możesz coś zdradzić odnośnie realizowanego projektu (patrol)? Moje auto jest do typowej przeprawy, stąd konieczność wyeliminowania większości elektroniki wrażliwej na wodę. Czy silnik u Ciebie będzie sterowany zewnętrznym komputerem czy oryginalnym?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:18
autor: Addams
Rokfor a jak z elektroniką silnika?

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:20
autor: Addams
Rokfor dzieki za specyfikację skrzyń

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:22
autor: estewes
Addams pisze:
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Nie mam jak,silniki już dawno w Polsce :wink: .

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:24
autor: estewes
Taniej i lepiej będzie Ci kupić całą toyote z tym silnikiem,i będziesz miał wszystko co potrzebne :wink:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:25
autor: Addams
estewes pisze:
Addams pisze:
Mam jeszcze jedną prośbę- estewes masz ten silnik ze skrzynią w garażu- zmierz go proszę od początku silnika do końca skrzyni, zna ktoś może wagę takiego zestawu?
Nie mam jak,silniki już dawno w Polsce :wink: .

aaa, na Śląsku pewnie :wink: ...

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:26
autor: estewes
Też :)

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:27
autor: Patry
Rokfor32 pisze:potwierdzam - można go łączyć w kilku konfiguracjach. Jeżeli Ci zależy na automacie, to może być oryginalna skrzynka z J100 (2UZ-FE, wymiary montażowe bloku są identyczne) - ale jest dosyć ciężka. Można chyba też połączyć go z automatem z J8 - jak się nie mylę tam była czysto hydraulicznie sterowana. Reduktor będzie wtedy 4x4 full time, można też zapodać wersję reduktora z J8 - z wiskotyczną blokadą centralnego dyfra (oprócz zwykłej 100%).
Z manualami - skrzynie typu R150F, (lub 151, 154 - różnią się zestopniowaniem), czyli napęd od J7. Nie jest tak wytrzymały jak ten z J100, ale do lekkiej zmoty wystarcza w zupełności (ten typ skrzynki był fabrycznie montowany w suprach 3,0 turbo). To jeżeli wyjście przedniego i tylnego napędy po prawej. Jeżeli wyjście napędu przedniego po lewej a tył na środku - reduktor z J12, 4x4 full time, centralny dyfer w układzie torsena. Wystarczający dla silnika 1KD-FTE i ponad 350 Nm momentu, 1UZ-FE też go nie zarżnie, przynajmniej nie za szybko ... :wink:

Dzwony sprzęgła 1UZ-FE <-> R151F są na ebayu, wraz z kołem zamachowym, sprzęgłem, wysprzęgnikiem - koszt ok. 1000$, goły połowę tej sumy.

ta sterowana w pełni hydraulicznie to A440F, występowała w całej serii J6, i na początku serii J8 z silnikiem 1HZ/HD-T, później zamieniono ją na elektronicznie sterowaną A442F nie wiem jak było z benzyną od początku produkcji, wiem że ostatnie modele J8 z silnikiem 1FZ-FE miały skrzynie A343F

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 20:33
autor: Addams
a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 21:34
autor: Kameleon
Addams pisze:a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?
Też to jest wykonalne 8, ale rarytasem są reduktory z J8 z klapką na PTO, wiem tylko o 2 sztukach :roll:
Popatrze jakie części są dostępne w Toyocie i ile kosztują :? żeby zrobić A440 1UZ-FE...

Super można połączyć w jedną całość 1UZ-FE +automat+reduktor z J7+PTO- jak z fabryki, wszystko oryginał :!:
Prace nad Patrolem właśnie trwają, złożony jest już silnik+automatyczna skrzynie + reduktor i montowany jest ten zespół do auta. Potem będzie trochę walki z elektryką, ale fachowiec jest dobry i na pewno uda się to ogarnąć. Elektronika silnika i skrzyni pozostaje seryjna z Toyoty .Na koniec testy w terenie :mrgreen:

Re: 1UZ-FE- ktoś ogarnia?

: 01 lut 2011, 22:03
autor: Patry
Kameleon pisze:
Addams pisze:a jak z połączeniem A440F z 1UF+FE?
Też to jest wykonalne 8, ale rarytasem są reduktory z J8 z klapką na PTO, wiem tylko o 2 sztukach :roll:
Popatrze jakie części są dostępne w Toyocie i ile kosztują :? żeby zrobić A440 1UZ-FE...

Super można połączyć w jedną całość 1UZ-FE +automat+reduktor z J7+PTO- jak z fabryki, wszystko oryginał :!:
Prace nad Patrolem właśnie trwają, złożony jest już silnik+automatyczna skrzynie + reduktor i montowany jest ten zespół do auta. Potem będzie trochę walki z elektryką, ale fachowiec jest dobry i na pewno uda się to ogarnąć. Elektronika silnika i skrzyni pozostaje seryjna z Toyoty .Na koniec testy w terenie :mrgreen:
dwa reduktory od J8 z klapką to są tylko u mnie, jeden w samochodzie, drugi w garażu