Dodatkowy bak i homologacja
Moderator: luk4s7
Dodatkowy bak i homologacja
Witam
Mam pytanie odnośnie dodatkowego baku, jaki planuję zaordynować mojemu śmietnikowi, by jego właściciel poczuł się jeszcze ważniejszy
Czy dodatkowy bak musi mieć jakąś homologację (np europejską), by nie byłoż z nim (i samochodem) problemów natury prawnej. W głównej mierze chodzi mi o proces przechodzenia okresowych badań technicznych, w mniejszej - o inne tego typu problemy (np z ubezpiczeniem po jakimś wypadku).
Pozdrawiam serdecznie całą Brać
Lecchu
Mam pytanie odnośnie dodatkowego baku, jaki planuję zaordynować mojemu śmietnikowi, by jego właściciel poczuł się jeszcze ważniejszy
Czy dodatkowy bak musi mieć jakąś homologację (np europejską), by nie byłoż z nim (i samochodem) problemów natury prawnej. W głównej mierze chodzi mi o proces przechodzenia okresowych badań technicznych, w mniejszej - o inne tego typu problemy (np z ubezpiczeniem po jakimś wypadku).
Pozdrawiam serdecznie całą Brać
Lecchu
Re: Dodatkowy bak i homologacja
o dobrą flachę się założę że żaden diagnosta nie kapnie się że taki dodatkowy zbiornik to nie oryginał. Oni mają inne wytyczne i szukają czego innego podczas badania. Co do wypadków to wiesz jak w kolizji od pożaru zginą jakieś osoby to oczywiście może być problem. ale chyba w takim przypadku to się do wielu rzeczy w samochodach naszych dowalić mogą. Czasem trzeba troszkę poryzykować
Re: Dodatkowy bak i homologacja
Witaj
Czyżbyś mi między wierszami odpowiedził, że homologacja jest wymagana? Dobrzem to wykumał?
Pozdrowienia
Lecchu
Czyżbyś mi między wierszami odpowiedził, że homologacja jest wymagana? Dobrzem to wykumał?
Pozdrowienia
Lecchu
Re: Dodatkowy bak i homologacja
Według mnie to montuj bak i się nie przejmuj. Byleby pojeździł sobie parę miesięcy przed przeglądem, to będzie odpowiednio brudny i 'fabryczny'. Diagnosta raczej nie ma pojęcia która wersja ma jaki bak i ile baków. Ja jeszcze będziesz miał oryginalny wlew z przełącznikiem, to w ogóle śpij spokojnie.
Re: Dodatkowy bak i homologacja
3 tygodnie temu przechodzilem przeglad okresowy. Mam zamontowany dodatkowy bak. Diagnosta siedzial pod autem z 10 minut, sprawdzal wszystko bardzo dokladnie i nawet sie zapytal czy to jest bak ? Odpowiedzialem zgodnie z prawda ze tak , a on na to : " aha ". I tyle. Dowod podbity na kolejne 2 lata : )
Montuj i nie przejmuj sie. Homologacja moze miec znaczenie w tak ekstremalnych sytuacjach jak np. spalenie auta spowodowane wadliwym montazem i przypadek jeslibys chcial skasowac nalezne AC, lub OC jesli np. ktos wjechal Ci w tyl i samochod wybuchl. Wowczas uwierz mi homologacja to podstawa. Ale to skrajne przypadki
Montuj i nie przejmuj sie. Homologacja moze miec znaczenie w tak ekstremalnych sytuacjach jak np. spalenie auta spowodowane wadliwym montazem i przypadek jeslibys chcial skasowac nalezne AC, lub OC jesli np. ktos wjechal Ci w tyl i samochod wybuchl. Wowczas uwierz mi homologacja to podstawa. Ale to skrajne przypadki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Dodatkowy bak i homologacja
Można przecie zamontować zupełnie fabryczny zbiornik. Z czegokolwiek, co będzie pasowało gabarytami. Będzie więc to oryginalny, samochodowy zbiornik na paliwo, przystosowany do montażu pod autem. A zapewniam, że żadnych znaków homologacyjnych nie uda się na nim znaleźć ...
O ile wiem, takie rzeczy jak samochody, są homologowane w całości, nie ma więc czegoś takiego, jak zylion homologacji na podzespoły w fabrycznie poskładanym aucie.
Co innego aftermarketowe wyposażenie dodatkowe.
O ile wiem, takie rzeczy jak samochody, są homologowane w całości, nie ma więc czegoś takiego, jak zylion homologacji na podzespoły w fabrycznie poskładanym aucie.
Co innego aftermarketowe wyposażenie dodatkowe.
Re: Dodatkowy bak i homologacja
lecchu a jaka wersje HZJ80 posiadasz, ze chcesz montowac dodatkowy bak? W mojej 80-tce byl dodatkowy bak fabrycznie.
Moze najprosciej kupic gdzies wlasnie oryginalny dodatkowy bak i zamontowac go tak jak jest w wersjach z podwojnym zbiornikiem. Dodatkowy bak jest okolo 50% mniejszy niz zbiornik glowny.
Moze najprosciej kupic gdzies wlasnie oryginalny dodatkowy bak i zamontowac go tak jak jest w wersjach z podwojnym zbiornikiem. Dodatkowy bak jest okolo 50% mniejszy niz zbiornik glowny.
Re: Dodatkowy bak i homologacja
Jest kilka rozwiązań:
- oryginalny bak plus oryginalne połączenia (cena zbiornika jest znośna ale komplet rurek mega drogi)
- zbiornik LRA lub Long Ranger (pozostaje problem podłączenia gdyż w zestawie nie ma wspomnianych wyżej rurek)
- można sobie samemu robić wszelkie podłączenia
- można kupić gotowy zbiornik z podłączeniami (cena nie mała ale wszystko jest i wychodzi połowę ceny LRA czy Longa z zestawem montażowym)
- Można też kupić część rurek oryginalnych, a to co jest proste w zakupie poza ASO zawsze obniża koszty.
- oryginalny bak plus oryginalne połączenia (cena zbiornika jest znośna ale komplet rurek mega drogi)
- zbiornik LRA lub Long Ranger (pozostaje problem podłączenia gdyż w zestawie nie ma wspomnianych wyżej rurek)
- można sobie samemu robić wszelkie podłączenia
- można kupić gotowy zbiornik z podłączeniami (cena nie mała ale wszystko jest i wychodzi połowę ceny LRA czy Longa z zestawem montażowym)
- Można też kupić część rurek oryginalnych, a to co jest proste w zakupie poza ASO zawsze obniża koszty.
Re: Dodatkowy bak i homologacja
@Jerzy23
A ja wiem jaka to wersja tego HZJ-ta? No szara
Na poważnie - nie wiem, może Mopar będzie wiedział, bo wcześniej to był jego samochód, a on się zna wszak zdecydowanie lepiej ode mnie. Mopar miał w niej dodatkowy bak - ale nieoryginalny (jakiś FR 160l od Kylona), ale zdjął go przed sprzedażą. Myślę, że oryginalnie w tym egzemplarzu po prostu pod dupą było koło zapasaowe. Teraz koło powędrowało na dach, a pod bagażnikiem chciałbym zamieścić dodatkowy bak.
W zasadzie Kylon wypunktował wszystkie możliwe warianty dodatkowego baku, które i mnie przyszły do głowy, jedynie co - to zaprzątała mnie myśl o ewentualnej konieczności posiadania nań homologacji. Widzę jednak, iż nikogo ten problem specjalnie nie napina, mnie też już zatem przestał
Lecchu
A ja wiem jaka to wersja tego HZJ-ta? No szara
Na poważnie - nie wiem, może Mopar będzie wiedział, bo wcześniej to był jego samochód, a on się zna wszak zdecydowanie lepiej ode mnie. Mopar miał w niej dodatkowy bak - ale nieoryginalny (jakiś FR 160l od Kylona), ale zdjął go przed sprzedażą. Myślę, że oryginalnie w tym egzemplarzu po prostu pod dupą było koło zapasaowe. Teraz koło powędrowało na dach, a pod bagażnikiem chciałbym zamieścić dodatkowy bak.
W zasadzie Kylon wypunktował wszystkie możliwe warianty dodatkowego baku, które i mnie przyszły do głowy, jedynie co - to zaprzątała mnie myśl o ewentualnej konieczności posiadania nań homologacji. Widzę jednak, iż nikogo ten problem specjalnie nie napina, mnie też już zatem przestał
Lecchu