Strona 1 z 2

turbina 1KZ-T

: 12 lut 2010, 22:12
autor: watto
mam ważne pytanie, czy turbina w 1KZ-T jest chłodzona tylko olejem czy też wodą ??

bo próbuję dojść dlaczego silnik łyka mi wodę z chłodnicy, po zdjęciu głowicy w 3 cylindrze jest mokro, jutro głowica idzie na test szczelności, ale podejrzewam turbine , bo jeśli ona jest chłodzona wodą i przepuszcza to najbliżej ma do 3 cylindra właśnie.

Re: turbina 1KZ-T

: 12 lut 2010, 22:17
autor: seburaj
obrazek nie robi

ale że co - że niby obieg chłodzenia turbiny puszcza chłodziwo do komory spalania ? :shock:

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 08:58
autor: Rokfor32
Mało prawdopodobne. Jak sie nie mylę, obieg chłodziwa w turbinie nie ma charakteru otwartego (tak jak olej, że jak puszczą uszczelnienia, to cieknie po wałku turbiny). Znaczy korpus turbiny musiałby być pęknięty, a i tak prędzej wtedy woda szła by do oleju, niż do kolektora ssącego.

Mam gdzieś szczatki takiej turbiny, to sie przyjrzę dokładniej ... :roll:

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 13:41
autor: mikaprzemek
Turbina w twoim silniku żadnym przypadku nie jest chłodzona wodą, chyba że to jest jakiś tunning :)
Ale nie wiem jak by to miało niby wyglądać. Jeżeli nie zauważyłeś nic dziwnego na uszczelce głowicy to raczej pierdzielnęła tobie głowica. Sprawdź szczelność głowicy i w szystko się wyjaśni.

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 15:54
autor: watto
no chyba jest chłodzona wodą !!

to z instrukcji do 1KZ-TE
Obrazek

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 18:00
autor: mikaprzemek
A według tej instrukcji którą posiadasz silnik 1KZ-TE też posiada takie rozwiązanie??

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 18:04
autor: mikaprzemek
Prawde mówiąc jestem zaskoczony takim rozwiązaniem, robiłem silnik w swojej LC90 i nie widziałem żadnych węży z płaszczem wodnym przy turbie, teraz nie mam auta blisko siebie i nie mam jak tego stwierdzić.
W moim przypadku okazała się strzelona głowica miałe podobny przypadek do twojego.

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 19:15
autor: Rokfor32
Słabo się przyglądałeś ... :mrgreen: W tym silniku turbo ma chłodzenie wodno - olejowe. Rurki wchodzą od dołu, i słabawo je widać.

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 19:55
autor: kylon
Rurki są. Ocynk biały, przykręcany kołnierz na dwie śrubki. Uszczelka metalowa z trzema otworkami. Dwa małe i jeden środkowy większy :mrgreen:.

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 22:07
autor: mikaprzemek
MADE IN JAPAN :mrgreen: oczywiście w dobrym znaczeniu :wink:

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 22:32
autor: watto
w poniedziałek ma być zrobiony test szczelności
oby tak się nie zdarzyło!! ale jeśli mam walniętą głowicę to gdzie kupić nową i jaką kupić , bo z tego co czytałem spawać się nie opłaca
Acha, mam wydruki serwisowe z serwisu Toyoty od poprzednich właścicieli że głowica już była robiona 2 razy, pierwszy to na pewno spawanie bo tak mam na wydrukach, przy drugim nie ma zaznaczonego spawania, to może była wymieniona, jeszcze w poniedziałem się dowiem jakiego typu są mostki od panewek wałka rozrządu, może to wyjaśni jak tam jest głowica.

Re: turbina 1KZ-T

: 13 lut 2010, 23:46
autor: seburaj
Rokfor32 pisze:Słabo się przyglądałeś ... :mrgreen: W tym silniku turbo ma chłodzenie wodno - olejowe. Rurki wchodzą od dołu, i słabawo je widać.
no
co tam jest - CT20 jeszcze, czy juz CT26 ?
chłodzona woda i olejem, to na bank... no i jeszcze olejem smarowana :mrgreen:

Re: turbina 1KZ-T

: 15 lut 2010, 22:04
autor: mikaprzemek
witam WATTO jak tam wyszło z twoją głowicą ??

Re: turbina 1KZ-T

: 15 lut 2010, 22:21
autor: watto

Re: turbina 1KZ-T

: 15 lut 2010, 22:24
autor: mikaprzemek
nie da rady naprawić duże pęknięcie ?