Strona 1 z 2
turbina 1KZ-T
: 12 lut 2010, 22:12
autor: watto
mam ważne pytanie, czy turbina w 1KZ-T jest chłodzona tylko olejem czy też wodą ??
bo próbuję dojść dlaczego silnik łyka mi wodę z chłodnicy, po zdjęciu głowicy w 3 cylindrze jest mokro, jutro głowica idzie na test szczelności, ale podejrzewam turbine , bo jeśli ona jest chłodzona wodą i przepuszcza to najbliżej ma do 3 cylindra właśnie.
Re: turbina 1KZ-T
: 12 lut 2010, 22:17
autor: seburaj
obrazek nie robi
ale że co - że niby obieg chłodzenia turbiny puszcza chłodziwo do komory spalania ?
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 08:58
autor: Rokfor32
Mało prawdopodobne. Jak sie nie mylę, obieg chłodziwa w turbinie nie ma charakteru otwartego (tak jak olej, że jak puszczą uszczelnienia, to cieknie po wałku turbiny). Znaczy korpus turbiny musiałby być pęknięty, a i tak prędzej wtedy woda szła by do oleju, niż do kolektora ssącego.
Mam gdzieś szczatki takiej turbiny, to sie przyjrzę dokładniej ...
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 13:41
autor: mikaprzemek
Turbina w twoim silniku żadnym przypadku nie jest chłodzona wodą, chyba że to jest jakiś tunning
Ale nie wiem jak by to miało niby wyglądać. Jeżeli nie zauważyłeś nic dziwnego na uszczelce głowicy to raczej pierdzielnęła tobie głowica. Sprawdź szczelność głowicy i w szystko się wyjaśni.
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 15:54
autor: watto
no chyba jest chłodzona wodą !!
to z instrukcji do 1KZ-TE
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 18:00
autor: mikaprzemek
A według tej instrukcji którą posiadasz silnik 1KZ-TE też posiada takie rozwiązanie??
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 18:04
autor: mikaprzemek
Prawde mówiąc jestem zaskoczony takim rozwiązaniem, robiłem silnik w swojej LC90 i nie widziałem żadnych węży z płaszczem wodnym przy turbie, teraz nie mam auta blisko siebie i nie mam jak tego stwierdzić.
W moim przypadku okazała się strzelona głowica miałe podobny przypadek do twojego.
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 19:15
autor: Rokfor32
Słabo się przyglądałeś ...
W tym silniku turbo ma chłodzenie wodno - olejowe. Rurki wchodzą od dołu, i słabawo je widać.
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 19:55
autor: kylon
Rurki są. Ocynk biały, przykręcany kołnierz na dwie śrubki. Uszczelka metalowa z trzema otworkami. Dwa małe i jeden środkowy większy
.
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 22:07
autor: mikaprzemek
MADE IN JAPAN
oczywiście w dobrym znaczeniu
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 22:32
autor: watto
w poniedziałek ma być zrobiony test szczelności
oby tak się nie zdarzyło!! ale jeśli mam walniętą głowicę to gdzie kupić nową i jaką kupić , bo z tego co czytałem spawać się nie opłaca
Acha, mam wydruki serwisowe z serwisu Toyoty od poprzednich właścicieli że głowica już była robiona 2 razy, pierwszy to na pewno spawanie bo tak mam na wydrukach, przy drugim nie ma zaznaczonego spawania, to może była wymieniona, jeszcze w poniedziałem się dowiem jakiego typu są mostki od panewek wałka rozrządu, może to wyjaśni jak tam jest głowica.
Re: turbina 1KZ-T
: 13 lut 2010, 23:46
autor: seburaj
Rokfor32 pisze:Słabo się przyglądałeś ...
W tym silniku turbo ma chłodzenie wodno - olejowe. Rurki wchodzą od dołu, i słabawo je widać.
no
co tam jest - CT20 jeszcze, czy juz CT26 ?
chłodzona woda i olejem, to na bank... no i jeszcze olejem smarowana
Re: turbina 1KZ-T
: 15 lut 2010, 22:04
autor: mikaprzemek
witam WATTO jak tam wyszło z twoją głowicą ??
Re: turbina 1KZ-T
: 15 lut 2010, 22:21
autor: watto
Re: turbina 1KZ-T
: 15 lut 2010, 22:24
autor: mikaprzemek
nie da rady naprawić duże pęknięcie ?