czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Moderator: luk4s7
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
jakie fi kabla zrobiles do instalacji halogenow ,podobno hidy maja duzy pobor produ przy rozruchu topiac kable ,rozumiem ze podpioles sie bezposrednio pod aku przez dodatkowy bezpiecznik i po przekazniku do przelocznika w kabinie ?
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Pomimo tego, że zszedłem do swojego warsztaciku i obejrzałem kabel, to nie ma na nim informacji o przekroju. To, że HIDy początkowo mają wysoki amperaż jest prawdą, ale często też ludzie przesadzają i się za bardzo boją. Ważniejsza od kabla jest prawidłowa instalacja, wykonana z jednolitą starannością na całej długości.
Gdy zmieniałem u siebie oświetlenie główne na HID, to zobaczyłem, że mam podtopione niektóre wtyczki od świateł głównych. Pomyślałem sobie 'no nieźle, skoro przy halogenach się stopiły, to HIDy je spalą'. Okazało się, że kable były jakoś nadcięte czy zahaczone przy wtyczkach i po prostu tam zwierały i się grzały. Nareperowałem je i fabryczne kable śmigają na HIDach już 3 lata. Podobne opinie są o przekaźnikach, jednak u mnie fabryczne przekaźniki do świateł działają bezbłędnie.
Przy montażu wesemów kierowałem się tą samą ideą, czyli zwracaniem uwagi na wykonanie. Kabel, którego użyłem jest stosunkowo cienki. Akurat leżało luzem u mnie 30 metrów takiego kabla jak od lampek nocnych, więc jego przekrój jest malutki. Użyłem też jednego przekaźnika. Jeśli końcówki będą dobrze zarobione i przylutowane, to nie musisz się martwić o przegrzanie kabla czy jego spalenie, no chyba, że użyjesz jakiegoś super cienkiego jak ładowarki od telefonu.
Mój schemat wygląda następująco. Jako, że kabel, który miałem pod ręką był podwójny, to ja na końcach łączyłem obydwie żyły. Uzyskiwałem dzięki temu zwiększony przekrój kabla. W moim układzie musiałem tylko prowadzić jeden kabel do przetwornic (+), gdyż masę łapałem ze zderzaka. Takie rozwiązanie dwukrotnie zmniejsza ilość kabli. Ten podwójny kabel to na rysunku kolor niebieski i brązowy, bo taki kolor mają kable domowe.
Idziemy więc po kolei od lewej do prawej. Przetwornice potrzebują minusa i plusa. Minus biorę ze zderzaka, czyli masa pojazdu. Sam plus wędruje do przekaźnika. Z akumulatora pobieram prąd i instaluję po drodze bezpiecznik. prąd z akumulatora idzie do przekaźnika i przy okazji mała 'odnoga' prądowa idzie do nóżki podłączonej do elektromagnesu (to te kółka/spiralki). Następnie od przekaźnika idzie też podwójny kabel, ale druga z jego żył jest podłączona do masy. Na końcu tego kabla jest włącznik. Zwróćcie uwagę, że takie połączenie jest bezpieczne, gdyż do kabiny idzie przewód podłączony już po drugiej stronie elektromagnesu. A co to daje? Jeśli taki kabel się zewrze sam ze sobą lub z masą to po prostu włączą się wesemy (zwiera się plus z minusem). Jeśeli taki kabel się jakoś przerwie i dotknie do innego kabla czy urządzenia z plusem/prądem to nie będzie zwarcia (zwiera się plus z plusem). Urządzenia załączane masą to taki fajny 'bajer' zwiększający bezpieczeństwo i eliminujący możliwość zwarcia czy spalenia czegokolwiek.
Emu, czytaj to uważnie bo takie połączenie dotyczy też Ciebie
Gdy zmieniałem u siebie oświetlenie główne na HID, to zobaczyłem, że mam podtopione niektóre wtyczki od świateł głównych. Pomyślałem sobie 'no nieźle, skoro przy halogenach się stopiły, to HIDy je spalą'. Okazało się, że kable były jakoś nadcięte czy zahaczone przy wtyczkach i po prostu tam zwierały i się grzały. Nareperowałem je i fabryczne kable śmigają na HIDach już 3 lata. Podobne opinie są o przekaźnikach, jednak u mnie fabryczne przekaźniki do świateł działają bezbłędnie.
Przy montażu wesemów kierowałem się tą samą ideą, czyli zwracaniem uwagi na wykonanie. Kabel, którego użyłem jest stosunkowo cienki. Akurat leżało luzem u mnie 30 metrów takiego kabla jak od lampek nocnych, więc jego przekrój jest malutki. Użyłem też jednego przekaźnika. Jeśli końcówki będą dobrze zarobione i przylutowane, to nie musisz się martwić o przegrzanie kabla czy jego spalenie, no chyba, że użyjesz jakiegoś super cienkiego jak ładowarki od telefonu.
Mój schemat wygląda następująco. Jako, że kabel, który miałem pod ręką był podwójny, to ja na końcach łączyłem obydwie żyły. Uzyskiwałem dzięki temu zwiększony przekrój kabla. W moim układzie musiałem tylko prowadzić jeden kabel do przetwornic (+), gdyż masę łapałem ze zderzaka. Takie rozwiązanie dwukrotnie zmniejsza ilość kabli. Ten podwójny kabel to na rysunku kolor niebieski i brązowy, bo taki kolor mają kable domowe.
Idziemy więc po kolei od lewej do prawej. Przetwornice potrzebują minusa i plusa. Minus biorę ze zderzaka, czyli masa pojazdu. Sam plus wędruje do przekaźnika. Z akumulatora pobieram prąd i instaluję po drodze bezpiecznik. prąd z akumulatora idzie do przekaźnika i przy okazji mała 'odnoga' prądowa idzie do nóżki podłączonej do elektromagnesu (to te kółka/spiralki). Następnie od przekaźnika idzie też podwójny kabel, ale druga z jego żył jest podłączona do masy. Na końcu tego kabla jest włącznik. Zwróćcie uwagę, że takie połączenie jest bezpieczne, gdyż do kabiny idzie przewód podłączony już po drugiej stronie elektromagnesu. A co to daje? Jeśli taki kabel się zewrze sam ze sobą lub z masą to po prostu włączą się wesemy (zwiera się plus z minusem). Jeśeli taki kabel się jakoś przerwie i dotknie do innego kabla czy urządzenia z plusem/prądem to nie będzie zwarcia (zwiera się plus z plusem). Urządzenia załączane masą to taki fajny 'bajer' zwiększający bezpieczeństwo i eliminujący możliwość zwarcia czy spalenia czegokolwiek.
Emu, czytaj to uważnie bo takie połączenie dotyczy też Ciebie
- Załączniki
-
- halogeny-schemat.jpg
- (58,83 KiB) Pobrany 393 razy
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Piękna instalacja. Pokaż zdjęcia przodu auta. Czy przetwornice są wodoodporne ?
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Ja nawiercam tylną część obudowy [ważne, żeby serce przy tym nie bolało czyli żeby lampa była niedroga] i wkładam tam dławik do kabli bez wyciętego otworu, czyli taki kapturek z przewężeniem które klinuje się w otworze , chyba prostsze niż skracanie palnika, zwiększa nieco całkowitą długość lampy więc czasem może nie być wyjścia
przetwornice w zasadzie są wodoszczelne [środek zalany masą uszczelniającą z tym, że czasem im się niedokładnie zaleje, nie wszystko, można dla pewności poprawić albo zabezpieczać dodatkowo po obwodzie obudowy
Zakłóca CB i Radio (CB wystarczy nieco skręcić, nie upośledza to funkcjonalności) , radio nieco szumi ale u mnie wysokoprądowy kabel między przetwornicą a reflektorem idzie blisko anteny radia i to jest raczej powodem zakłóceń
próbowałem przedłużyć kable wysokoprądowe i HIDy nie świeciły, przy powrocie do oryginalnej długości kabla , pomimo przecięcia i złączenia na powrót wsuwkami, działają
przetwornice w zasadzie są wodoszczelne [środek zalany masą uszczelniającą z tym, że czasem im się niedokładnie zaleje, nie wszystko, można dla pewności poprawić albo zabezpieczać dodatkowo po obwodzie obudowy
Zakłóca CB i Radio (CB wystarczy nieco skręcić, nie upośledza to funkcjonalności) , radio nieco szumi ale u mnie wysokoprądowy kabel między przetwornicą a reflektorem idzie blisko anteny radia i to jest raczej powodem zakłóceń
próbowałem przedłużyć kable wysokoprądowe i HIDy nie świeciły, przy powrocie do oryginalnej długości kabla , pomimo przecięcia i złączenia na powrót wsuwkami, działają
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Drobny update:
Faktycznie wsadzenie gumowego kapturka aby powiększyć lampę to niezły pomysł, ale wtedy lampa traci swoją wartość, ryzykuje się tym,ze może też być mniej sczelna no i jest to metoda łatwa, a ja nie lubię jak jest łatwo. Dlatego w mojej wersji wesemy są nietknięte a palniki są przerabiane.
U mnie zakłóca CB radio mniej więcej na takim samym poziomie jak włączenie ładowarki do telefonu czy włączenie nawiewu. Jest to drobny wzrost szumów zauważalny tylko jak 'gain' jest na maksa i 'squelch' na zero. Normalnie, do offroadu nie potrzeba dużego zasięgu, więc gain jest w połowie no i SQ też podkręcony odrobinę.
Już mnie nawet Izzy mailowo przyprowadził do porządku, więc wrzucam kilka zdjęć:
Faktycznie wsadzenie gumowego kapturka aby powiększyć lampę to niezły pomysł, ale wtedy lampa traci swoją wartość, ryzykuje się tym,ze może też być mniej sczelna no i jest to metoda łatwa, a ja nie lubię jak jest łatwo. Dlatego w mojej wersji wesemy są nietknięte a palniki są przerabiane.
U mnie zakłóca CB radio mniej więcej na takim samym poziomie jak włączenie ładowarki do telefonu czy włączenie nawiewu. Jest to drobny wzrost szumów zauważalny tylko jak 'gain' jest na maksa i 'squelch' na zero. Normalnie, do offroadu nie potrzeba dużego zasięgu, więc gain jest w połowie no i SQ też podkręcony odrobinę.
Już mnie nawet Izzy mailowo przyprowadził do porządku, więc wrzucam kilka zdjęć:
- Załączniki
-
- DSCF3163.jpg
- (144,66 KiB) Pobrany 324 razy
-
- DSCF3161.jpg
- (165,52 KiB) Pobrany 324 razy
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
No pieknosci . Zdjecia z testow zasiegu zrobily na mnie najwieksze wrazenie, pozazdroscic jasnosci.
Moglbym miec jedynie sugestie dotyczaca samego montazu. Mianowicie sprobowalbym osadzic halogeny troche szerzej. Chodzi oczywiscie o efekt wizualny a nie poprawe jakosci swiatla. Sprobuj poeksperymentowac najpierw w photoshopie ciekawe jak by to wygladalo.
Nieustajaco wielki szacun .
Moglbym miec jedynie sugestie dotyczaca samego montazu. Mianowicie sprobowalbym osadzic halogeny troche szerzej. Chodzi oczywiscie o efekt wizualny a nie poprawe jakosci swiatla. Sprobuj poeksperymentowac najpierw w photoshopie ciekawe jak by to wygladalo.
Nieustajaco wielki szacun .
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Pozwolę sobie odgrzać temat, co by nowego nie zakładać.
Co Panowie sądzicie na temat takiego: http://allegro.pl/zestaw-h4-digital-bix ... 96917.html" onclick="window.open(this.href);return false; zestawu oświetleniowego do 120-stki? Nie za tanio? Jak prawo na taką operacje się zapatruje?
Pozdrawiam
Co Panowie sądzicie na temat takiego: http://allegro.pl/zestaw-h4-digital-bix ... 96917.html" onclick="window.open(this.href);return false; zestawu oświetleniowego do 120-stki? Nie za tanio? Jak prawo na taką operacje się zapatruje?
Pozdrawiam
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
podejrzanie tanio, nawet jak za zwykłe ksenony to dość tanio)
sprawdź czy to prawdziwy bixenon czy może palniki firmy która nazwała się bixenon
sprawdź czy to prawdziwy bixenon czy może palniki firmy która nazwała się bixenon
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
tu są hidy
http://expedycja.pl/?section=209" onclick="window.open(this.href);return false;
http://expedycja.pl/?section=209" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: czy HIDy mozna podlączyć w domu przez prostownik ?
Gdzieś na forum jest wątek o światłach. Sporo tam informacji. Nawet niedawno ja coś wpisywałem i to tam należy zajrzeć...
O, znalazłem:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5328" onclick="window.open(this.href);return false;
W telegraficznym skrócie. Chcesz mieć HIDy, to musisz mieć minimum 800zł i umieć rzeźbić:
1. Przetwornice firmowe (Hella, Koito, Denso, Panasonic itd.) oraz palniki- 500-600zł.
2. Lampy soczewkowe bi-xenon - od 150 do 250zł
3. Sterownik do siłowników lamp bi-xenon- 60zł
4. Cięcie, gięcie, wiercenie w oryginalnych lampach- bezcenne
O, znalazłem:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=5328" onclick="window.open(this.href);return false;
W telegraficznym skrócie. Chcesz mieć HIDy, to musisz mieć minimum 800zł i umieć rzeźbić:
1. Przetwornice firmowe (Hella, Koito, Denso, Panasonic itd.) oraz palniki- 500-600zł.
2. Lampy soczewkowe bi-xenon - od 150 do 250zł
3. Sterownik do siłowników lamp bi-xenon- 60zł
4. Cięcie, gięcie, wiercenie w oryginalnych lampach- bezcenne