Silnik 1HD-FT do HZJ74

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Boryś »

Kameleon pisze:
Boryś pisze:a to tak z ciekawości zapytam czy jakbym chciał zamienić mój silnik 1HZ w 80tce przy skrzyni H151F lepiej będzie dać 1HD-T czy FT?
HZJ80 ma skrzynię H150F a HDJ H151F.Inne są wałki sprzęgłowe i inne sprzęgła.
Nie ważne czy 1HD-T czy FT 24V ważne żeby sprawny i nie zajechany :mrgreen:
Ja bym szukał 1 HD-FT 24v bo nowszy i wiekszym potencjałem ale droższy w zakupie i częściach :oops:
No czekaj to niby wystarczy kupić niezajechany silnik, wałki i sprzęgło i koniec?
można to razem tak po prostu połączyć? z tą skrzynią H150F?

Kameleon

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Kameleon »

Zakładasz silnik 1HD-T/FT z kołem zamachowym od swojego 1HZ i sprzęgłem 275mm lub szukasz tarczy sprzęgła 300mm i wieloklinem 21 i zakładasz z ori dociskiem 300mm i ori kołem zamachowym od silnika turbo :mrgreen:
Zostawiając sobie skrzynię H150F masz w bonusie krótsze przełożenia biegów 1 i 2 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Boryś »

no dobra - a to sprzęgło 275mm to z czego to? bo jak rozumiem to nie jest to ori z HZJty?

Kameleon

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Kameleon »

Boryś pisze:no dobra - a to sprzęgło 275mm to z czego to? bo jak rozumiem to nie jest to ori z HZJty?
275 to ori HZJ80 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Boryś »

Kurde - czyli to tak po prostu wyjął-wjął? taki plug & play? nie ma nigdzie haczyków?

Kameleon

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Kameleon »

Boryś pisze:Kurde - czyli to tak po prostu wyjął-wjął? taki plug & play? nie ma nigdzie haczyków?
Haki są dwa :mrgreen:
Przekładka koła zamachowego 1HZ--->1HD-T/FT lub kupienie tarczy sprzęgłowej 300mm 21 wieloklin :mrgreen:
Reszta p&p 8)
Hip,hip,hura to mój setny post na TLC :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 19:13 przez Kameleon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Boryś »

dobra - zrozumiałem

a na czym ten hak polega z przekładką koła zamachowego z 1HZ do 1HDT - są jakieś z tym trudności?

Kameleon

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Kameleon »

Boryś pisze:a na czym ten hak polega z przekładką koła zamachowego z 1HZ do 1HDT - są jakieś z tym trudności?
Trudności w tym nie ma, musisz je tylko równo przykręcić zgodnie z manualem.Opcja taka jest wskazana gdy masz silnik 1HD-T/FT który pracował wcześniej z automatyczną skrzynią biegów :mrgreen:
Robiąc taki swap 1HZ--->1HD-T/FT i tak wymieniasz sprzegło na nowe więc wybrał bym łatwiejszą opcję z tarczą 300mm 21 wieloklin (mocniejszym sprzęgłem) do silnika turbo jeśli silnik był od auta z manualną skrzynią biegów i ma koło zamachowe do docisku 300mm

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: piter69A »

Kameleon pisze: To Rafał Ciepły robi takie mixy z HZJ :?:
Tak, Rafał to robił ale na 2szt. LJ73 znane jako "Land-Krowy"
Jedną HZJ73 robił na springi i silnik też miał chyba być tam 1HDT.
Była/jest jeszcze biała LJ70 z 1HDT robiona przez Ryśka W.

Kameleon

Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74

Post autor: Kameleon »

Ostatecznie włożony będzie 1HD-T pochodzący od automatu,wiec bierzemy koło zamachowe od 1HZ wraz z ori sprzęgłem Aisin 275mm od HZJ74,zgrabnie łączymy to do skrzyni R151F i tak oto powstaje HDJ74- Toyka HD na 2 sztywnych mostach i sprężynach z przodu z mocnym prostym 165 konnym silnikiem co przy mostach z przełożeniem 4,3 i kołach 265/75r16 powinno dać auto marzeń 8)
Dzięki pomocy przy tym projekcie sam nabrałem ochoty takie coś:
BJ73-przedni i tylny most HD 9,5" na resorach z silnikiem 1HD-FT z intercoolerem i skrzynią H151F wraz z HF2AV FullTime 4WD 8)

ODPOWIEDZ