Silnik 1HD-FT do HZJ74
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Nie jestem przekonany, czy klasyczne pompy rozdzielaczowe mają coś takiego, jak ogranicznik max ciśnienia. Jeżeli mają, to da się przestawić na dowolne. Ale normalnie, ciśnienie wtrysku nie jest regulowane pompą, tylko wtryskiwaczami. Zatem, jeżeli nawet pompa ma zawór przeciążeniowy, to nie jest on ustawiany na takie ciśnienie jak wtrysk, musi być zapas. I jeżeli wtryskiwacze w 1HD-FT są na nieco wyższym ciśnieniu (podkreślam "nieco"), to pompa się dopasuje. Boost kompensator prawdopodobnie da się spasować z 2L-T na przykład. nie sprawdzałem, ale na oko korpusy tych pomp wyglądają identycznie, a ten kompensator to po prostu inna pokrywa góry pompy.
Co do skrzyń - do silnika 1HD-FT skrzyni typu R nie polecam. (nie wiedziałem, że do silnika 1HZ ją podłączono ...) . ta skrzynka znosi jako tako 3 litrowego common raila, ale to jej kres możliwości. 1HD-FT, szczególnie bez elektroniki, ma taką charakterystykę momentu obrotowego (pomijając nawet kwestię ilości tego momentu), że skrzynka light duty zczeźnie bardzo szybko ... Dla tego silnika tylko skrzynka typu H.
ps. Do skrzynki typu R da sie podłączyć wszystkie silniki bazujące na korpusie KZ, ale też benzynowe 5VZ-FE.
Co do skrzyń - do silnika 1HD-FT skrzyni typu R nie polecam. (nie wiedziałem, że do silnika 1HZ ją podłączono ...) . ta skrzynka znosi jako tako 3 litrowego common raila, ale to jej kres możliwości. 1HD-FT, szczególnie bez elektroniki, ma taką charakterystykę momentu obrotowego (pomijając nawet kwestię ilości tego momentu), że skrzynka light duty zczeźnie bardzo szybko ... Dla tego silnika tylko skrzynka typu H.
ps. Do skrzynki typu R da sie podłączyć wszystkie silniki bazujące na korpusie KZ, ale też benzynowe 5VZ-FE.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Podobno dziura w misce, zleciał olej i się zatarło. Ale na pytanie, od której strony dziura już nie uzyskałem odpowiedzi. Jest podejrzenie, że korbowód też coś narozrabiał bo ponoć kawałek bloku gdzieś też się luzem znalazł. Trzeba poczekać, aż silnik zostanie rozebrany.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Rokfor, też pomyślałem o boost compensatorze z innego silnika TD ToyotyRokfor32 pisze:Boost kompensator prawdopodobnie da się spasować z 2L-T na przykład. nie sprawdzałem, ale na oko korpusy tych pomp wyglądają identycznie, a ten kompensator to po prostu inna pokrywa góry pompy.
Co do skrzyń - do silnika 1HD-FT skrzyni typu R nie polecam. (nie wiedziałem, że do silnika 1HZ ją podłączono ...) . ta skrzynka znosi jako tako 3 litrowego common raila, ale to jej kres możliwości. 1HD-FT, szczególnie bez elektroniki, ma taką charakterystykę momentu obrotowego (pomijając nawet kwestię ilości tego momentu), że skrzynka light duty zczeźnie bardzo szybko ... Dla tego silnika tylko skrzynka typu H.
Zakładanie innej skrzyni biegów H55,151,150 chyba jest zbyt kosztochłonne.Sama skrzynia w dobrym stanie to połowa ceny silnika 1HD-T
Mam nadzieję że sprzęgło 275mm będzie swego rodzaju ogranicznikem przed destrukcją skrzyni biegów
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Gałka , a u Ciebie nie leży 1HZ na zapas kupiony w ramach wymiany pompy wtryskowejGałka pisze:
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
O H55 możesz zapomnieć, to zupełnie inna konstrukcja niż H150 i pochodne. Ta pierwsza była montowana w do serii 60 włącznie, i współpracowała z silnikami B lub H.
Fakt, dawała sobie radę z 12H-T, i była całkiem długowieczna, jak się dbało o łożyska.
Różnica w stosunku do H155 jest poważna - po drugiej stronie rozrusznik. Ma jednak fajną zaletę, polegającą na możliwości rozdzielenia dzwonu sprzęgła i skrzyni od zewnątrz. Niesamowicie to ułatwia jej demontaż, szczególnie w polowych warunkach ...
Co do sprzęgła - jeżeli będzie za słabe, to silnik spali je w prawie natychmiast. Sprzęgło musi być dopasowane do momentu obrotowego, jaki generuje silnik.
Reszta napędu zresztą też.
Ps. bez sensu trochę jest montowanie silnika z potężnymi parametrami, i delikatna, asekuracyjna jazda, żeby się coś nie urwało. Albo przymulanie silnika (ograniczanie parametrów).
Jak się bawić w tunning, to tak, żeby to ręce i nogi miało. Inaczej to szkoda czasu i kasy.
Fakt, dawała sobie radę z 12H-T, i była całkiem długowieczna, jak się dbało o łożyska.
Różnica w stosunku do H155 jest poważna - po drugiej stronie rozrusznik. Ma jednak fajną zaletę, polegającą na możliwości rozdzielenia dzwonu sprzęgła i skrzyni od zewnątrz. Niesamowicie to ułatwia jej demontaż, szczególnie w polowych warunkach ...
Co do sprzęgła - jeżeli będzie za słabe, to silnik spali je w prawie natychmiast. Sprzęgło musi być dopasowane do momentu obrotowego, jaki generuje silnik.
Reszta napędu zresztą też.
Ps. bez sensu trochę jest montowanie silnika z potężnymi parametrami, i delikatna, asekuracyjna jazda, żeby się coś nie urwało. Albo przymulanie silnika (ograniczanie parametrów).
Jak się bawić w tunning, to tak, żeby to ręce i nogi miało. Inaczej to szkoda czasu i kasy.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Rokfor, np w europejskiej HZJ73 jest H55f a nie tylko w J6Rokfor32 pisze:O H55 możesz zapomnieć, to zupełnie inna konstrukcja niż H150 i pochodne. Ta pierwsza była montowana w do serii 60 włącznie, i współpracowała z silnikami B lub H.
Skoro sprzęgło 275mm i R151F jakoś dają radę w uturbionych HZJ105 to i w HZJ74 1HD-T/FT też jakiś czas to pojeździ
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Kurde, sprawdziłem, faktycznie po '00 roku silnik 1HZ zaczęli łączyć ze skrzynką R.
Tyle, że ten silnik ma nawet niższe osiągi jak 1KZ-TE, czyli niecałe 300 Nm i ok. 130 HP. Ma jednak większą masę (elementów w ruchu), a przez to większą bezwładność. Nie jest to bez znaczenia dla skrzyni w przypadku gwałtownych zmian przyczepności podłoża.
Natomiast 1HD-FT ma ok. 100 Nm więcej, ale osiąga je już przy 1400 rpm. To właśnie powoduje, że wymaga on solidnej skrzyni. Chodzi o tempo narastania momentu obrotowego.
Nie tak dawno oglądałem LJ70 (i rozmawiałem z właścicielem), w którym zrobiono upgrade napędu na 12H-T (czyli parametrowo na kartce zbliżony do 1HZ) wraz ze skrzynią H55 (komplet z HJ61). Jak sie okazało, gość musiał również wymienić tylną oś, bo ten silnik ... urywał półośki. Dokładniej, obcinało je tuz przy łożysku piasty koła, i kółko odpadało.
Fakt, że auto było na sporych kołach (38"), przez co ich przyczepność, a więc i obciążenie półosi było sporo większe niż w oryginale. Ale gość nie żaden ciśnieniowiec, po prostu te silniki tak mają, że pyrkając na ledwie co wyższych obrotach, jak naciśniesz pedał gazu, to tak jakbyś zrobił w benzyniaku strzał ze sprzęgła.
Tyle, że ten silnik ma nawet niższe osiągi jak 1KZ-TE, czyli niecałe 300 Nm i ok. 130 HP. Ma jednak większą masę (elementów w ruchu), a przez to większą bezwładność. Nie jest to bez znaczenia dla skrzyni w przypadku gwałtownych zmian przyczepności podłoża.
Natomiast 1HD-FT ma ok. 100 Nm więcej, ale osiąga je już przy 1400 rpm. To właśnie powoduje, że wymaga on solidnej skrzyni. Chodzi o tempo narastania momentu obrotowego.
Nie tak dawno oglądałem LJ70 (i rozmawiałem z właścicielem), w którym zrobiono upgrade napędu na 12H-T (czyli parametrowo na kartce zbliżony do 1HZ) wraz ze skrzynią H55 (komplet z HJ61). Jak sie okazało, gość musiał również wymienić tylną oś, bo ten silnik ... urywał półośki. Dokładniej, obcinało je tuz przy łożysku piasty koła, i kółko odpadało.
Fakt, że auto było na sporych kołach (38"), przez co ich przyczepność, a więc i obciążenie półosi było sporo większe niż w oryginale. Ale gość nie żaden ciśnieniowiec, po prostu te silniki tak mają, że pyrkając na ledwie co wyższych obrotach, jak naciśniesz pedał gazu, to tak jakbyś zrobił w benzyniaku strzał ze sprzęgła.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Tempo narastania momentu obrotowego w 1HD-FT ma być łagodniejsze niż w 1HD-T.Rokfor32 pisze:Kurde, sprawdziłem, faktycznie po '00 roku silnik 1HZ zaczęli łączyć ze skrzynką R.Ten silnik ma nawet niższe osiągi jak 1KZ-TE, czyli niecałe 300 Nm i ok. 130 HP.
Natomiast 1HD-FT ma ok. 100 Nm więcej, ale osiąga je już przy 1400 rpm. To właśnie powoduje, że wymaga on solidnej skrzyni. Chodzi o tempo narastania momentu obrotowego.
Katalogowo silnik 1HD-FT osiaga około 380Nm przy 2500 rpm, a 1HD-T przy 2000 rpm
Realnie tylko 340Nm
http://www.diesel-tec.com.au/pdf/Stage% ... torque.pdf
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Te parametry, które podaje fabryka, są na kole zamachowym silnika. To, co się mierzy na hamowni podwoziowej, jest już nieco niższe.
Natomiast co do kwestii natrastania momentu obrotowego - prawdopodobnie 1HD-FTE tak ma, jak piszesz. Elektronika łagodzi nieco temperament tego silnika - przynajmniej w wersji oryginalnej, bo komputerkiem zawsze sie można pobawić.
Natomiast przy zwykłym, klasycznym sterowaniu, ten silnik ... cóż, chwila nieuwagi, i przedni dyfer w J8 odlatuje w kosmos ...
To wogóle bardzo dziwacznie działa, jak się jedzie autem z tego typu silnikiem (jechałem HJ61). Jak się go przytrzyma (bez obciążenia) na poziomie 1600 - 2000 rpm (żeby turbo się rozkręciło), a potem depnie do końca na pedał gazu, to odczucie przyspieszenia w środku jest takie, jakby auto było pociągnięte kinetykiem. Gwałtowny skok do przodu, a potem tempo przyspieszania słabnie.
Osobiście nie lubię tego typu charakterystyki.
Natomiast co do kwestii natrastania momentu obrotowego - prawdopodobnie 1HD-FTE tak ma, jak piszesz. Elektronika łagodzi nieco temperament tego silnika - przynajmniej w wersji oryginalnej, bo komputerkiem zawsze sie można pobawić.
Natomiast przy zwykłym, klasycznym sterowaniu, ten silnik ... cóż, chwila nieuwagi, i przedni dyfer w J8 odlatuje w kosmos ...
To wogóle bardzo dziwacznie działa, jak się jedzie autem z tego typu silnikiem (jechałem HJ61). Jak się go przytrzyma (bez obciążenia) na poziomie 1600 - 2000 rpm (żeby turbo się rozkręciło), a potem depnie do końca na pedał gazu, to odczucie przyspieszenia w środku jest takie, jakby auto było pociągnięte kinetykiem. Gwałtowny skok do przodu, a potem tempo przyspieszania słabnie.
Osobiście nie lubię tego typu charakterystyki.
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
Może ktoś wie czy długość układu napedowego (silnik+skrzynia biegów+reduktor) dla 1HD-FT+H151F jest taka sama jak dla 1HZ+R151F Gdzieś czytałem że tak ale głowy za to nie dam Przy odpowiedzi twierdzącej powstać może HDJ74 FullTime 4WD
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
jest taka samaKameleon pisze:Może ktoś wie czy długość układu napedowego (silnik+skrzynia biegów+reduktor) dla 1HD-FT+H151F jest taka sama jak dla 1HZ+R151F Gdzieś czytałem że tak ale głowy za to nie dam Przy odpowiedzi twierdzącej powstać może HDJ74 FullTime 4WD
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
potwierdzam, mozna wstawic taki zestaw. Były w Gliwicach 3szt. J73 z takim zestawem, jedna nawet z automatem
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
a to tak z ciekawości zapytam czy jakbym chciał zamienić mój silnik 1HZ w 80tce przy skrzyni H151F lepiej będzie dać 1HD-T czy FT?
bo już się trochę pogubiłem w tych waszych dywagacjach na temat wytrzymałości pozostałych podelementów
bo już się trochę pogubiłem w tych waszych dywagacjach na temat wytrzymałości pozostałych podelementów
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
HZJ80 ma skrzynię H150F a HDJ H151F.Inne są wałki sprzęgłowe i inne sprzęgła.Boryś pisze:a to tak z ciekawości zapytam czy jakbym chciał zamienić mój silnik 1HZ w 80tce przy skrzyni H151F lepiej będzie dać 1HD-T czy FT?
Nie ważne czy 1HD-T czy FT 24V ważne żeby sprawny i nie zajechany
Ja bym szukał 1 HD-FT 24v bo nowszy i wiekszym potencjałem ale droższy w zakupie i częściach
Re: Silnik 1HD-FT do HZJ74
HZJ73 ma inną skrzynię niż HZJ74 ale skoro mówicie że są tej samej długości to superpiter69A pisze:potwierdzam, mozna wstawic taki zestaw. Były w Gliwicach 3szt. J73 z takim zestawem, jedna nawet z automatem
To Rafał Ciepły robi takie mixy z HZJ