YATO - drobne części
Moderator: luk4s7
YATO - drobne części
Mam takie teoretyczne pytanie. Co myślicie o sprzedawanych pod marką YATO drobnych częściach rożnych rozmiarów (w plastikowych pojemniczkach w marketach) typu: podkładki miedziane, opaski ślimakowe, sprężynki, opaski gumowe itp. Czy lepiej używać oryginalnych części czy YATO są spoko. Nie chodzi mi tu o cenę bo takie drobiazgi nawet OEM niewiele kosztują, ale jestem ciekawy czy macie jakieś zdanie.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: YATO - drobne części
Mam wszystkie narzedzia reczne w warsztacie od YATO i jestem bardzo zadowolony.
Ogladalem ich elektronarzedzia - i tutaj niestey zupelnie mi sie nie podobaly. Nie kupilem nic, poszedlem w ekosystem Milwaukee.
Co do pierdolek to nigdy nic od YATO nie mialem.
Zestaw podkadek miedzianych mam jakis w platikowym pudeleczku ale nie wiem jakiej marki - kupilem go w sklepie z lozyskami.
Opasek slimakowych uzywam malo ale jesli juz to tylko JCS Hi-Grip, bo mam uczulenie na tandetne przeskakujace dziadostwo a te mi sie sprawdzaja. Kupuje jest na sztuki w takim rozmiarze jaki mi trzeba w sklepie technicznym niedaleko.
Nie calkiem wiem czym sa opaski gumowe.
Ale generalnie - pierdolek typu podkladki miedziane, o-ringi itp nie kupuje oryginalnych tylko albo dobieram z pudeleczka albo jak cos nietypowego to po rozmiarze w sklepie z lozyskami/uszczelniaczami.
Ogladalem ich elektronarzedzia - i tutaj niestey zupelnie mi sie nie podobaly. Nie kupilem nic, poszedlem w ekosystem Milwaukee.
Co do pierdolek to nigdy nic od YATO nie mialem.
Zestaw podkadek miedzianych mam jakis w platikowym pudeleczku ale nie wiem jakiej marki - kupilem go w sklepie z lozyskami.
Opasek slimakowych uzywam malo ale jesli juz to tylko JCS Hi-Grip, bo mam uczulenie na tandetne przeskakujace dziadostwo a te mi sie sprawdzaja. Kupuje jest na sztuki w takim rozmiarze jaki mi trzeba w sklepie technicznym niedaleko.
Nie calkiem wiem czym sa opaski gumowe.
Ale generalnie - pierdolek typu podkladki miedziane, o-ringi itp nie kupuje oryginalnych tylko albo dobieram z pudeleczka albo jak cos nietypowego to po rozmiarze w sklepie z lozyskami/uszczelniaczami.
Re: YATO - drobne części
imbusy tylko od Wera.
Re: YATO - drobne części
Moje doświadczenie jest takie, że przy śrubach w takich rozmiarach jak w naszych autach to duże nasadki i klucze to raczej Proxxon, Stana, Jonesway, Wera, Facom, Knipex.
Yato ma np.dobre nasadki udarowe, używamy przemysłowo w firmie przy maszynach ciężkich
Mam zestaw Yato w autach jako awaryjny, kosztował w Casto koło 400zł i ma prawie wszytko co da się użyć na drodze. Są ok, ale przy dłuższym używaniu pewnie siądą.
Zależy ile robisz i co, jak mało lub przeciętnie to Yato będzie ok, jak więcej i masz kasę to kup np. Satę czy Proxxona.
Narzędzia elektryczne rónież polecam Milwaukee.
Takie pierdółki jak Yato ma w pudełkach to czasem kupuję maso na Allegro i sobie leży w garażu, pewnie wnukom jeszcze zostawię
Yato ma np.dobre nasadki udarowe, używamy przemysłowo w firmie przy maszynach ciężkich
Mam zestaw Yato w autach jako awaryjny, kosztował w Casto koło 400zł i ma prawie wszytko co da się użyć na drodze. Są ok, ale przy dłuższym używaniu pewnie siądą.
Zależy ile robisz i co, jak mało lub przeciętnie to Yato będzie ok, jak więcej i masz kasę to kup np. Satę czy Proxxona.
Narzędzia elektryczne rónież polecam Milwaukee.
Takie pierdółki jak Yato ma w pudełkach to czasem kupuję maso na Allegro i sobie leży w garażu, pewnie wnukom jeszcze zostawię
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: YATO - drobne części
Ale Synto nie pytal o narzedzia xD tylko o male akcesoria.
Natomiast choc sata czy knipex czy wera to klasa sama w sobie to na amatorskie potrzeby stanowczo za drogie. Yato ma genialny stosunek cena/jakosc i o dziwo przez 5 lat jeszcze nic nie zepsulem od nich a grzebie glownie przy terenowkach.
Natomiast choc sata czy knipex czy wera to klasa sama w sobie to na amatorskie potrzeby stanowczo za drogie. Yato ma genialny stosunek cena/jakosc i o dziwo przez 5 lat jeszcze nic nie zepsulem od nich a grzebie glownie przy terenowkach.
Re: YATO - drobne części
No dzięki Panowie, czyli tak na dwoje babka wróżyła. Chyba w takim razie zostanę przy kupowaniu firmowych pierdółek. Kasa żadna w sumie a mam po drodze jak jadę rowerem do pracy Zamawiam i na 3-ci dzień odbieram.
A co do opasek to właśnie niedawno kupiłem zestaw YATO i te poprzeczne rowki na gwint są u nich po prostu powycinane w blasze. Wydaje mi się, że to znacznie zmniejsza jej wytrzymałość. Te JCS Hi-Grip od Jake mają wgłębienia więc chyba są wytrzymalsze.
A co do opasek to właśnie niedawno kupiłem zestaw YATO i te poprzeczne rowki na gwint są u nich po prostu powycinane w blasze. Wydaje mi się, że to znacznie zmniejsza jej wytrzymałość. Te JCS Hi-Grip od Jake mają wgłębienia więc chyba są wytrzymalsze.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2369
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: YATO - drobne części
Ja ogolnie wole opaski sprezynowe - i Toyota fabrycznie uzywa glownie wlasnie takich. Wywieraja bardziej rownomierny nacisk i pozwalaja na termiczne rozszerzanie.
Natomiast pierdolki mysle ze spokojnie mozesz kupowac zwyczajne. Chociaz na przyklad ostatnio zaczalem do korka spustu oleju uzywac oryginalnych kompozytowych uszczelek Toyoty bo sa niedrogie, a fajniejsze niz zwykla miedziana podkladka.
Natomiast pierdolki mysle ze spokojnie mozesz kupowac zwyczajne. Chociaz na przyklad ostatnio zaczalem do korka spustu oleju uzywac oryginalnych kompozytowych uszczelek Toyoty bo sa niedrogie, a fajniejsze niz zwykla miedziana podkladka.