Kompresor blokady.
Moderator: luk4s7
Kompresor blokady.
Jaki kompresor do blokady mostu arb?
Re: Kompresor blokady.
Najlepiej ARB bo z nim masz wiązkę do blokady. Chyba że chcesz się bawić w robienie swojej ale automatyka też coś kosztuje. Tudzież chińska kopia ARB ale tu już się o jakości nie wypowiem.
Re: Kompresor blokady.
Zbytnio to ten kompresor chyba się nie napracuje toyotka turystycznie a blokada nie zawsze potrzebna. Ktoś coś jeszcze?
Re: Kompresor blokady.
Co kupisz to będziesz miał.
G... kupisz, to g... będziesz miał.
Moja babcia tak mówiła i im dłużej żyję tym bardziej zgadzam się z tym zdaniem
ARB to najbardziej niezawodna i najtrwalsza opcja, stosunkowo niedroga.
Oszczędzić możesz na kompresorze, co skończy się tym, że w sytuacji w której będziesz najbardziej potrzebował blokady, to nie będzie działała.
Możesz kupić cokolwiek, plus zbiornik plus złączki i elektrozawór.
Taki zestaw możesz zrobić za:
- kompresor (np ten 480 zł, doskonały, może nawet lepszy niż ARB TWIN):
https://www.wyprawa4x4.pl/kompresor-ter ... -twin.html
Choć możesz kupić też coś tańszego, ale nie nada się wtedy do zbyt wielu zastosowań. Wszystkie te kompresory za 100 zł nadają się do krótkotrwałej pracy i 5 na 10 rozpada się w pierwszym roku.
Ludzie stosują też używane kompresory z instalacji pneumatycznego zawieszenia, dobrych marek, ale to też loteria.
- zbiornik (od 50 zł za 4 litrowy, aluminiowy, używka - zbiornik ciśnieniowy z aut grupy vag)
- złączki (100) między innymi takie:
https://allegro.pl/oferta/zlaczka-pneum ... 8058819143?
- przewód (30)
https://allegro.pl/oferta/przewod-pneum ... 7644849283?
- zawór ciśnieniowy (160)
https://www.wyprawa4x4.pl/wylacznik-cis ... a-arb.html
- elektrozawór (od 25 do 150 zł)
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 6837790108?
- włączniki (2x30)
https://allegro.pl/oferta/carling-przel ... 8817888198?
- przewody elektryczne, końcówki, bezpieczniki z gniazdem (od 50)
- robocizna, mocowania, koszty wysyłki części (?)
Razem wyjdzie tyle co kompresor ARB z gotową instalacją do blokady, chyba, że sam zrobisz, to trochę taniej. Będzie za to gotowa konstrukcja do zrobienia sobie instalacji do pompowania kół i zasilania innych pneumatycznych rzeczy. Chociaż do kompresora ARB też możesz założyć trójnik i używać do pompowania kół.
O.Radek lj73 2LT-II
G... kupisz, to g... będziesz miał.
Moja babcia tak mówiła i im dłużej żyję tym bardziej zgadzam się z tym zdaniem
ARB to najbardziej niezawodna i najtrwalsza opcja, stosunkowo niedroga.
Oszczędzić możesz na kompresorze, co skończy się tym, że w sytuacji w której będziesz najbardziej potrzebował blokady, to nie będzie działała.
Możesz kupić cokolwiek, plus zbiornik plus złączki i elektrozawór.
Taki zestaw możesz zrobić za:
- kompresor (np ten 480 zł, doskonały, może nawet lepszy niż ARB TWIN):
https://www.wyprawa4x4.pl/kompresor-ter ... -twin.html
Choć możesz kupić też coś tańszego, ale nie nada się wtedy do zbyt wielu zastosowań. Wszystkie te kompresory za 100 zł nadają się do krótkotrwałej pracy i 5 na 10 rozpada się w pierwszym roku.
Ludzie stosują też używane kompresory z instalacji pneumatycznego zawieszenia, dobrych marek, ale to też loteria.
- zbiornik (od 50 zł za 4 litrowy, aluminiowy, używka - zbiornik ciśnieniowy z aut grupy vag)
- złączki (100) między innymi takie:
https://allegro.pl/oferta/zlaczka-pneum ... 8058819143?
- przewód (30)
https://allegro.pl/oferta/przewod-pneum ... 7644849283?
- zawór ciśnieniowy (160)
https://www.wyprawa4x4.pl/wylacznik-cis ... a-arb.html
- elektrozawór (od 25 do 150 zł)
https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 6837790108?
- włączniki (2x30)
https://allegro.pl/oferta/carling-przel ... 8817888198?
- przewody elektryczne, końcówki, bezpieczniki z gniazdem (od 50)
- robocizna, mocowania, koszty wysyłki części (?)
Razem wyjdzie tyle co kompresor ARB z gotową instalacją do blokady, chyba, że sam zrobisz, to trochę taniej. Będzie za to gotowa konstrukcja do zrobienia sobie instalacji do pompowania kół i zasilania innych pneumatycznych rzeczy. Chociaż do kompresora ARB też możesz założyć trójnik i używać do pompowania kół.
O.Radek lj73 2LT-II