Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

wolin
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2018, 02:14
Auto: LC 120
Kontakt:

Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

Post autor: wolin »

Witam, czy ktoś próbował przerobić fabryczny dogrzewacz montowany w LC120 na ogrzewanie postojowe (tzw. webasto)?
Podobno można to zrobić na sterowaniu z tel. kom. W necie wyszperałem takie coś działające w VW Sharan.
Pytanie czy ten dogrzewacz z LC też można tak przerobić?

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

Post autor: rmaster »

Da się przerobić bez większych problemów.
Jesteś pewny że masz tam dogrzewacz eberspacher?
Nie widziałem jeszcze w oryginale. (nie naprawiałem)

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

Post autor: Mesel »

Coś czuje że chodzi o gadżet który kryje się pod guzikiem "PWR Heat"


Zachęcam do lektury :)
viewtopic.php?f=14&t=2671

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

Post autor: stachu_l »

Przytoczony wątek do końca nie wyjaśnia jak to działa (wbudowany dogrzewacz czyli to co uruchamiamy przez PWR Heat) ale na końcu są wskazówki czego szukać w necie.
Tak jak napisano to działa tylko przy włączonym silniku ale nie jet to dodatkowa pompa wody (płynu chłodzącego). Przy okazji może to i dodatkowo pompuje wodę ale główne zastosowanie to zamiana energii mechanicznej na cieplną przez tarcie/opory hydrodynamiczne/lepkość cieczy. Jeżeli ktoś miał jeszcze doświadczenia z fizyki w szkole to był taki przyrząd jak kalorymetr (do zabawy z ciepłem) i do niego była taka pokrywka z wirnikiem który mieszał wodę. To służyło do pokazania i wyliczenia równoważnika energii mechanicznej i cieplnej. Tak wyznaczono, że jedna kaloria to 4.19J.
Ten dogrzewacz to jest wirnik zanurzony w żelu/płynie od dość dużej lepkości który grzeje się gdy wirnik jest napędzany (z paska przez sprzęgło elektromagnetyczne). Do komory z tym żelem przylega komora z wodą i tak ciepło jest przenoszone dalej - normalnym obiegiem do nagrzewnicy w kabinie.
Uklad sterowania PWR Heat ma informacje o temperaturze wody oraz ma możliwość poinformowania sterownika silnika, że potrzebuje wyższych obrotów.

Niestety całość ma się nijak do "Webasto" i jak jest potrzeba posiadania ogrzewania postojowego to trzeba zamontować cale takie ogrzewanie.

ODPOWIEDZ