Strona 1 z 1

Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

: 22 lut 2019, 00:44
autor: wolin
Witam, czy ktoś próbował przerobić fabryczny dogrzewacz montowany w LC120 na ogrzewanie postojowe (tzw. webasto)?
Podobno można to zrobić na sterowaniu z tel. kom. W necie wyszperałem takie coś działające w VW Sharan.
Pytanie czy ten dogrzewacz z LC też można tak przerobić?

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

: 22 lut 2019, 09:28
autor: rmaster
Da się przerobić bez większych problemów.
Jesteś pewny że masz tam dogrzewacz eberspacher?
Nie widziałem jeszcze w oryginale. (nie naprawiałem)

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

: 22 lut 2019, 09:49
autor: Mesel
Coś czuje że chodzi o gadżet który kryje się pod guzikiem "PWR Heat"


Zachęcam do lektury :)
viewtopic.php?f=14&t=2671

Re: Przeróbka dogrzewacza na ogrzewanie postojowe

: 22 lut 2019, 11:31
autor: stachu_l
Przytoczony wątek do końca nie wyjaśnia jak to działa (wbudowany dogrzewacz czyli to co uruchamiamy przez PWR Heat) ale na końcu są wskazówki czego szukać w necie.
Tak jak napisano to działa tylko przy włączonym silniku ale nie jet to dodatkowa pompa wody (płynu chłodzącego). Przy okazji może to i dodatkowo pompuje wodę ale główne zastosowanie to zamiana energii mechanicznej na cieplną przez tarcie/opory hydrodynamiczne/lepkość cieczy. Jeżeli ktoś miał jeszcze doświadczenia z fizyki w szkole to był taki przyrząd jak kalorymetr (do zabawy z ciepłem) i do niego była taka pokrywka z wirnikiem który mieszał wodę. To służyło do pokazania i wyliczenia równoważnika energii mechanicznej i cieplnej. Tak wyznaczono, że jedna kaloria to 4.19J.
Ten dogrzewacz to jest wirnik zanurzony w żelu/płynie od dość dużej lepkości który grzeje się gdy wirnik jest napędzany (z paska przez sprzęgło elektromagnetyczne). Do komory z tym żelem przylega komora z wodą i tak ciepło jest przenoszone dalej - normalnym obiegiem do nagrzewnicy w kabinie.
Uklad sterowania PWR Heat ma informacje o temperaturze wody oraz ma możliwość poinformowania sterownika silnika, że potrzebuje wyższych obrotów.

Niestety całość ma się nijak do "Webasto" i jak jest potrzeba posiadania ogrzewania postojowego to trzeba zamontować cale takie ogrzewanie.