Strona 1 z 1

Wypadajacy 2 bieg

: 02 sie 2017, 20:21
autor: Jastrząb
Cześć
W mojej lj70 wypada drugi bieg. Robie redukcję, wrzucam dwójkę i jak nie przytrzymam nim dodam gazu bieg wypada na luz. Czego to moze być wina? Jakis wodzik w skrzyni? I najwazniejsze. Ile mozna jeszcze pojeździć ze skrzynia w takim stanie :roll:

Re: Wypadajacy 2 bieg

: 02 sie 2017, 21:36
autor: Luksky
W niemieckiej skrzyni to byłaby ewidentnie wina kamienia blokującego wodzik. Można z tym było żyć aż do śmierci tu podejrzewam jest podobnie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Wypadajacy 2 bieg

: 02 sie 2017, 23:17
autor: Rokfor32
Nie jest ... :wink:

Taki efekt to wywalone kły sprzęgające. Ogólnie - efekt przebiegu godnego transatlantyka, a nie samochodu ... :wink:

A poważniej - skrzynka do wymiany. Sypnięte kły sprzęgające generują drobiny hartowanej stali krążące w oleju skrzyni. Tam za chwile wywali się synchronizacja kolejnych biegów - a nawet jeżeli reszta skrzyni jest do uratowania - to naprawa obejmuje - poza układem synchronizacji dwójki (czyli synchronizator, koło dwójkii przesówka)i - komplet synchronizatorów, plus wszystkie łożyska. Lekko licząc około ... 3 tysiaki, w częściach ... :wink: I to w dobrej promocji ... :mrgreen:

Skrzynka na glebę, i ocena stanu choinki. Jeżeli jest OK - czyli bieżnia tylnego łożyska (jest bezpośrednio na choince) rokuje - to kupujesz dowolna skrzynkę z świeżego hila rocznik współczesny (pięciobiegową, oczywiście) - przekładasz choinkę do karteru owego hila (wraz z resztą piątego biegu - jest to niestety niezbędne zeby młodą skrzynkę R151F połączyć z reduktorem J7 starego typu, czyli przed '00), i składasz całość.

Chodzi o przeszczepienie wałka głównego (sprzęgłowego też, ale nie ma musu, jeżeli niezużyte zęby) wraz z CAŁYM systemem synchronizacji biegów 1-4. No i łożyskami, oczywista. Nie da się niestety przełożyć bolt on całej skrzynki, bo toyota przekonstruowała w okolicach rocznika '00 mechanizm piątki - i się on po prostu nie mieści w adapterze reduktora J7 (ten kawałek skrzyni pomiędzy plastrem centralnym - a reduktorem, ten element, na którym siedzi wybierak biegów).

Zysk - poza młodszym i mniej zużytym mechanizmem: od mniej więcej rocznika '00 toyota wprowadziła zmodyfikowany system synchronizacji biegów 1,2 i 3. Nie pojedynczy synchronizator, a układ tzw "triple cone", czyli potrójny stożek. Rozwiązanie zaczerpnięte z modeli J8, i skrzynek H151F. Efekt - jedynkę można zapodać przy prędkości mniej więcej 60 km/h, bez specjalnego wysiłku. Normalnie nikt tak nie robi - niemniej taki stan oznacza, że w "normalnym" używaniu biegi zmienia się bez napierania na lewarek, nawet zimą. lub zmienia się po prostu szybciej, i to znacznie :wink:

Re: Wypadajacy 2 bieg

: 03 sie 2017, 10:07
autor: Jastrząb
Czyli reasumujac skrzynia tak czy siak do wymiany. A jest ktos w stanie okreslic jaki przebieg bede w stanie zrobić jeszcze na tej skrzyni? Chwilowo nie ma kasy na wymiane... skrzynia od nowego hila wyjdzie drozej jak kupic kompletna uzywana od lj70. Fakt od hilla dużo nowsza, ale obawiam sie ceny i poskladania tego dobrze

Re: Wypadajacy 2 bieg

: 03 sie 2017, 21:38
autor: Rokfor32
Używki w sensownym stanie do J7 to już w zasadzie historia. Więc się bym nie napalał. Natomiast ceny skrzynek hilowych - sprawdź, zanim coś napiszesz ... :wink: Najwięcej zapłaciłem 3,5 tysiaka - za skrzynię z zerowym przebiegiem. :wink:

Re: Wypadajacy 2 bieg

: 03 sie 2017, 23:39
autor: Luksky
Wyjątkowa skifa jak na manualną skrzynię. Naprawa automatu wyjdzie taniej

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka