Tak bardziej ogólnie, celem wyjaśnienia o co biega.
Otóż - wtrysk benzyny jest realizowany na zupełnie innej zasadzie, niż wtrysk ON dla klekota. W przypadku klekota wtryskuje sie określoną dawkę. Czas trwania wtrysku jest nieistotny - zniana obrotów silnika znienia ten czas, ale sprzęg mechaniczny powoduje, że dawka nadal jest stała (zależna od obciążenia, a nie obrotów). Nie dotyczy to systemów CR - bo one działają na zasadach takich, jak bena.
A w benzynie liczy się właśnie cas. Ciśnienie wtrysku jest w zasadzie stałe, i ilość paliwa jest pochodna czasu otwarcia sie wtryskiwacza. Ale - nie da sie tego rozciągać w nieskończoność - bo obroty silnika limitują max czas dla cylku pracy danego cylindra. Z prostego przeliczenia wynika, że ten max czas to 20 ms, przy 6 tysiach obrotów. Nie da się na dłużej otworzyć wtryskiwacza - bo wchodzi w następny cykl pracy - czyli powyżej tej wartości jest po prostu stalke otwarty - i jego wydajność się kończy.
Ale - to dotyczy pełnej sekwencji, czyli każdy wtryskiwacz sterowany niezależnie. W silnikach starszej generacji stosowało się tzw półgrupę - a w najstarszych również fullgrupę. Czyli wtryskiwacze spięte parami - albo wszystkie razem. Przekłada się to na max czasy wtrysku - czyli dla czterech cylindrów i półgrupy wychodzi max 10ms, przy fullgrupie max 5ms (są wtedy stosowane ultraszybkie wtryskiwacze, wymagające zmiany zasilania na niższe napiecie, czyli dodatkowe rezystory wtryskowe).
22R-E miały system fullgrupy dla 4runnerów mk1, później z tego zrezygnowano. RJ70 miało od początku półgrupę.
Powyższe przekłada się na tunning tego silnika. Seryjne wtryskiwacze 200 ccm nie obsłużą większej mocy - bo nie da się ich otworzyć na dłużej - znaczy się nic to nie da. W każdym razie nic nie da pod koniec obrotów. Poniżej - efekt będzie. Ale taka zabawa ma krótkie nogi (niedowymiarowane wtryskiwacze), bo zejście ze składem mieszanki w ubogi zakres gwałtownie winduje EGT, a przy okazji pojawia się spalanie stukowe. Szczerze odradzam taką zabawę, bo potrafi zniszczyć to silnik już w fazie testów i ustawiania. Przekroczenie 1200 stopni powoduje, że rotor turbiny robi sie jak z plasteliny ...
Tak dla porównania - silnik 7M-GTE supry (6 cyl. i 3,0L - czyli tak jak dla czterech cylindrów 2,0L) ma seryjne wtryskiwacze o wydajności ... 430ccm. Owszem, są "ciut" przewymiarowane. Ale wcale nie aż tak wiele ...