Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Zna ktoś może firmę lub zakład który potrafi przerobić konwerter ( obniżyć tzw "stall speed" ) ?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LEX »

Nie wiem kto takie coś przerabia, ale jak patrzę na konstrukcję konwertera, to obawiam się, że taniej będzie sobie sprowadzić z USA.

No i pytanie dlaczego chcesz obniżyć stall speed? Pamiętaj, że optymalnie powinna być ona jakieś 500-700RPM poniżej obrotów, na których silnik ma maksymalny moment. Dzięki temu masz pewność, że wyciskasz z silnika ile się da. Zbyt mała SS (stall speed) i silnik będzie zamulał się zanim osiągnie maksymalną wydajność. Zbyt wysoka SS i silnik będzie się wkręcał na obroty i po prostu miał właściwą moc za późno.

Nie wiem do jakiego silnika chcesz coś zmieniać, ale widzę, że w podpisie masz dwa diesle, więc SS powinna być dość niska. Pytanie tylko, czy Toyota dawała różne konwertery dla benzyny i diesla. Bo jeśli nie to faktycznie współczuję silnikom diesla, które osiągają maksymalny moment gdzieś w okolicach 2000RPM i mają SS konwertera przy tych samych obrotach. Wiem, że dla benzyny jest to właśnie około 1900RPM o ile pamiętam

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LEX »

Aha i zmniejszasz SS poprzez frezowanie czy toczenie powierzchni konwertera tak, aby zmniejszał się odstęp pomiędzy łopatkami turbiny na wejściu i na wyjściu (dwie turbiny przeciwstawne względem siebie). Często też naspawuje się lub lutuje miejsca łączenia łopatek z obudową, aby zapewnić większą sztywność podczas pracy, co przekłada się na większą skuteczność.

Jeśli masz skrzynię A343 to możesz też sterować w miarę łatwy sposób blokadą konwertera oraz (wg mnie lepsze rozwiązanie) bazowym ciśnieniem na którym pracuje cała skrzynia. Robię takie coś w parę godzin i daje to zauważalną zmianę, ale za to wadą jest to, że czujesz jak się biegi przerzucają, czyli podobnie jak w manualu czujesz lekkie pchnięcie w tyłek po puszczeniu sprzęgła, a nie tak, że zmianę biegów jedynie słyszysz...

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: proto »

Maciek, zapytaj tu :http://www.auto-mat.com.pl/
"Szwagier" naprawia u nich konwertery, lepszej rekomendacji nie trzeba...
Lex, a może MikePL :mrgreen: , ani w J6 ,ani diesel w J100 nie miały A343F wiec knify zza oceanu się nie przydadzą :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LEX »

Kurde, ciągle zapominam, że nie wkładali 343... Już któryś raz się na tym łapię. Wiesz, jak widzę J100 to od razu myślę A343 i A750... A co to są knify?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Do 343 fabrycznie były konwertery o różnych SS - zależnie w czym to szło :wink:

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MaxLux »

Knif to tako snonzko gadko - inaczej myk :)

Hasiok - smietnik
bala - pilka
tycok - zegar
......

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Chodzi mi o HDJ 100 z silnikiem diesla i skrzynią A442F. Stall speed mam w okolicy 2500RPM - według mnie za dużo. USA odpada, bo tam tylko benzyniaki. Oni przerabiają sobie konwertery, ale w drugą stronę, czyli zwiększają stall speed do wyścigów np na 1/4 mili - silnik kręci jak głupi, ale lepiej przyspiesza. Jest firma w Australii, gdzie się dobrze na tym znają - http://automatictransmission.com.au/" onclick="window.open(this.href);return false; i nawet kiedyś mi napisali żebym im wysłał swój konwerter, ale szukam czegoś trochę bliżej. A czy skrzynię A442 F można wyregulować tak, żeby dawała większe ciśnienie? U mnie nie ma żadnej linki i całe sterowanie jest elektroniką ( model 2003r.)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kylon »

A może kup na Ebayu tam używkę albo niech sprzedadzą Ci po przeróbce. To chyba taniej niż słać stary.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Maciek pisze:[...] A czy skrzynię A442 F można wyregulować tak, żeby dawała większe ciśnienie? U mnie nie ma żadnej linki i całe sterowanie jest elektroniką ( model 2003r.)
Można. Ciśnienie głównej magistrali olejowej ustala zawór upustowy w płycie sterującej.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: LEX »

Rokfor, wyedukuj mnie trochę... Skrzynia A442 jest sterowana w pełni manualnie no i dlatego montowana była tak chętnie do diesli, które po prostu nie miały ECU. Co zmienili w setce, że nagle A442 jest w pełni elektroniczna? Nawet bez linki idącej do pedału gazu?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

Płytę zaworową.

Generalnie - to właściwie jedyna różnica pomiędzy skrzynkami w różnych aplikacjach, bo strona mechaniczna właściwie pozostaje taka sama. Zwykle różnia się też korpusy - w takim sensie, że w niektórych są powiercone kanaliki olejowe czy gniazda na czujniki impulsów - a w innych sa tylko miejsca do tego przygotowane.

To zresztą była chyba idea tego rozwiązania - taka A343 jest stosowana chyba w 50 modelach (nie tylko w toyotach), i obsługuje naprawdę mocno różniące się modele. Bez sensu więc było konstruować za każdym razem inną skrzynię - więc zrobiono uniwersalną - a dopasowanie do modelu (charakterystyki skrzyni) jest przez jej sterowanie. A że elektronicznie skrzynką steruje sie precyzyjniej - to jak sie tylko tak dało - to tak robiono :wink:

Maciek
Posty: 172
Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Auto: HJ61, UZJ100, wcześniej HDJ100
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Maciek »

Tak, tylko jak, albo kto mi to zrobi?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18053
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kylon »

Jeśli odpisujesz na moje pytanie to ich poproś. Przecież zajmują się regeneracją zatem powinni mieć dostęp do takowych.
LEX- w HDJ80 po 96 roku też jest ECU.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8470
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Przeróbka konwertera do automatycznej skrzyni biegów

Post autor: Rokfor32 »

TCM. Osobny moduł tylko do skrzyni :wink: Modele, które maja elektronicznie sterowany silnik - sterowanie skrzynią automatyczną mają zintegrowane z modułem silnika. Acz - są wyjątki. Np. 2L-TE z LJ78 - ma rozdzielony moduł silnika i skrzyni :wink:

ODPOWIEDZ