LC - turbina z VNT Pomocy :)
Moderator: luk4s7
LC - turbina z VNT Pomocy :)
Witam,
mam toyotke LC 120, d4d 163km z 2005 roku i problem z turbinka
kupilem ja z uszkodzona turbina tzn. zapieczona byla zmienna geometria i wyrzucalo blad
oddalem do regeneracji, bledu juz nie wyrzuca ale auto nie jedzie tak jak przed "regeneracja", tzn. wtedy zbierala sie od samego dolu a teraz ma strasznego mula do 2500rpm.
podejzewam ze nie mogą ustawic tej geometrii VNT i to jest przyczyną muła...
czy ktos juz cwiczyl ten problem na forum? macie moze jakas sprawdzoną firme gdzie dobrze to ustawią?
prosze o porade co w tej sytuacji zrobic...
pozdrawiam
mam toyotke LC 120, d4d 163km z 2005 roku i problem z turbinka
kupilem ja z uszkodzona turbina tzn. zapieczona byla zmienna geometria i wyrzucalo blad
oddalem do regeneracji, bledu juz nie wyrzuca ale auto nie jedzie tak jak przed "regeneracja", tzn. wtedy zbierala sie od samego dolu a teraz ma strasznego mula do 2500rpm.
podejzewam ze nie mogą ustawic tej geometrii VNT i to jest przyczyną muła...
czy ktos juz cwiczyl ten problem na forum? macie moze jakas sprawdzoną firme gdzie dobrze to ustawią?
prosze o porade co w tej sytuacji zrobic...
pozdrawiam
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
moja turbina identyczna jak ta z linku ponizej
http://olx.pl/oferta/turbina-sprezarka- ... 352587fc6c
http://olx.pl/oferta/turbina-sprezarka- ... 352587fc6c
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
rozumiem ze nikt nie regenerowal turbiny?????
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Po co?
Używka demontowana z kilkuletniego rozbitka kosztuje w zasadzie tyle co te "regeneracje". Celowo w cudzysłowiu, bo za kilka stówek to do regeneracji się nawet nie zbliża.
Hil i J15 to te same turbiny - różnią się w detalach, i jako cały podzespół się ich nie da zapodać - ale to nadal te same klocki - obudowę sprężarki czy siłownik sterujący zakładasz stare, ale rdzeń i rotory dostajesz praktycznie idealne.
Używka demontowana z kilkuletniego rozbitka kosztuje w zasadzie tyle co te "regeneracje". Celowo w cudzysłowiu, bo za kilka stówek to do regeneracji się nawet nie zbliża.
Hil i J15 to te same turbiny - różnią się w detalach, i jako cały podzespół się ich nie da zapodać - ale to nadal te same klocki - obudowę sprężarki czy siłownik sterujący zakładasz stare, ale rdzeń i rotory dostajesz praktycznie idealne.
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
A firma która regenerowała sprawdziła modół sterowania geometrią? Czy zapłaciłeś tylko za pomalowanie i wypiaskowanie jak w wielu przypadkach bywa.
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
no widzisz... nie stalem przy tym jak regenerowali, odebralem turbine i po zamontowaniu jej w aucie poprostu nie zbiera sie z wolnych obrotow.
czyli sugerujesz zeby kupic uzywke?? czy moze wyslac ja gdzies gdzie mi ustawia ta geometrie??
macie jakas sprawdzona mete???
czyli sugerujesz zeby kupic uzywke?? czy moze wyslac ja gdzies gdzie mi ustawia ta geometrie??
macie jakas sprawdzona mete???
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
silownik sterujacy dziala bo przed "regeneracja" turbina wstawala z dolu... tylko geometria byla zacieta i blad wyrzucalo
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
A nie możesz odesłać na reklamację tam gdzie robiłeś regenerację? Elektronika steruje geometrią czyli silniczek krokowy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Tam nie ma niczego do "regulacji". Jeżeli nie działa poprawnie od dołu - to opcje sa trzy:
- nadal ruch kierownic jest niepełny - czyli regeneracja była totalną ściemą: dźwigienka się rusza, ale nie realizuje prawidłowo ustawiania łopatek kierownicy. Przy prubie siłowego rozruszania mogli po prostu skręcić wałek dźwigienki.
- zkaszaniony jest serwosilnik (nie ma w nim regulacji żadnej) - błędnie odczytuje skrajna pozycję, i nie domyka kierownic. Acz - to z foty to system jeszcze bez potwierdzania pozycji. Sam silnik krokowy - nie mniej problem może być jak opisałem - jego niepełny zakres działania.
- turbina jest całkowicie zdechnięta - starte rotory/korpusy, i po prostu nie pompuje od dołu, mimo prawidłowej pracy sterowania.
Praktycznie nie istnieje u nas opcja prawidłowej regeneracji tych turbosprężarek - po prostu jest to temat zupełnie nieopłacalny. Koszt takiej imprezy był by na poziomie 3 - 5 tysi - i to jedynie w przypadku, gdyby producent udostępniał graty do takiej zabawy. A z tego co wiem - nie udostępnia Zatem "regeneracja" polega na wypiaskowaniu i wymalowaniu - plus wymiana uszczelnień strony zimnej, i wyważenie.
A mając do dyspozycji sensowne używki, bo te sprężarki są stosowane cały czas - to taka "regeneracja" to jedynie strata kasy.
- nadal ruch kierownic jest niepełny - czyli regeneracja była totalną ściemą: dźwigienka się rusza, ale nie realizuje prawidłowo ustawiania łopatek kierownicy. Przy prubie siłowego rozruszania mogli po prostu skręcić wałek dźwigienki.
- zkaszaniony jest serwosilnik (nie ma w nim regulacji żadnej) - błędnie odczytuje skrajna pozycję, i nie domyka kierownic. Acz - to z foty to system jeszcze bez potwierdzania pozycji. Sam silnik krokowy - nie mniej problem może być jak opisałem - jego niepełny zakres działania.
- turbina jest całkowicie zdechnięta - starte rotory/korpusy, i po prostu nie pompuje od dołu, mimo prawidłowej pracy sterowania.
Praktycznie nie istnieje u nas opcja prawidłowej regeneracji tych turbosprężarek - po prostu jest to temat zupełnie nieopłacalny. Koszt takiej imprezy był by na poziomie 3 - 5 tysi - i to jedynie w przypadku, gdyby producent udostępniał graty do takiej zabawy. A z tego co wiem - nie udostępnia Zatem "regeneracja" polega na wypiaskowaniu i wymalowaniu - plus wymiana uszczelnień strony zimnej, i wyważenie.
A mając do dyspozycji sensowne używki, bo te sprężarki są stosowane cały czas - to taka "regeneracja" to jedynie strata kasy.
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Rokforku
Są firmy co regenerują porządnie. Z wymianą modułu sterującego (jest z zamiennika) koszt to około 2600 PLN brutto. Dostajesz turbo z zamontowanymi zaślepkami we wszystkie otwory, zamkniętą gwarancyjnie w torbie foliowej i z wykresem z wyważania. Świat idzie do przodu. Niestety wiele osób wybiera regeneracje za 300-500 pln i jak to mówią ma to za co płaci.
Są firmy co regenerują porządnie. Z wymianą modułu sterującego (jest z zamiennika) koszt to około 2600 PLN brutto. Dostajesz turbo z zamontowanymi zaślepkami we wszystkie otwory, zamkniętą gwarancyjnie w torbie foliowej i z wykresem z wyważania. Świat idzie do przodu. Niestety wiele osób wybiera regeneracje za 300-500 pln i jak to mówią ma to za co płaci.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Może i są takie firmy - ale tak jakoś się nie spotkałem z ich robotą. Bo nawet jeżeli przyjęć te 2,5 tysia za taką robotę - to i tak nadal nie wychodzi to konkurencyjnie do sprężarki z trzylatka rozbitego, za 1,5 - 2 tysie Tak czy siak - na moje doświadczenie z tematem jeszcze się ZADNA turbina regenerowana nie trafiła dobra
Ja się kiedyś zapytałem w przedstawicielstwie Garretta ile kosztuje to u nich - bo to co oferują to nawet trudno regeneracją nazwać - dostaje się właściwie nówke turbinę, najprawdopodobniej złożoną na starym (czyimś) rdzeniu (dokładniej - samym korpusie). Warunkiem jest oddanie starej - i taka impreza dla turbiny z audi A4 kosztowała (z 5 lat wstecz) niecałe 4 tysie. I jest to stary korpus (bo się nijak nie zużywa) - i wszystko pozostałe nowe, poskładane ponownie w Japonii w fabryce garretta.
W przypadku toyek mamy turbiny Hitachi. I na ile wiem - nie istnieje opcja remanufactured - więc regeneracja musi być oparta na zamienniku - ino co ma być zamiennikiem?
Bo do wymiany są: wirnik z oboma rotorami, łożyskowaniem i uszczelnieniem (to może być dostępne w zamienniku) - ale też i kompletny podzespół kierownic zmiennej geometrii, i - co ważne - część korpusu strony zimnej, ta dopasowana kształtem do rotoru (w hitachi jest ona wymiennym elementem korpusu strony zimnej). A uwzględniając robotę - to te wymienione części musiały by kosztować poniżej tysiaka.
Może i sie tak da - przy hurtowej ilości i zamówieniu kontenera korpusów u chińczyka. A kierownic nie wiadomo gdzie - bo ten element nawet u chińczyka to tani raczej nie będzie . Więc jakoś sceptyczny jestem.
Tak na marginesie - te turbiny sa na tyle dokładnie wykonane - że nie mają śladów wyważania na nakrętkach skręcających rotory (przynajmniej na stronie zimnej - na gorącej nie pamiętam). Są po prostu wyważane nie jako całość - a jako elementy - jak się rozkręci sprężarkę - to rotor zimny ma podcięcia wyważające - ale od tyłu. Po prostu jest to wyważane w elementach. Po tym można na przykład poznać, czy turbina była już robiona - bo pojawiają się nacięcia na nakrętkach
Ja się kiedyś zapytałem w przedstawicielstwie Garretta ile kosztuje to u nich - bo to co oferują to nawet trudno regeneracją nazwać - dostaje się właściwie nówke turbinę, najprawdopodobniej złożoną na starym (czyimś) rdzeniu (dokładniej - samym korpusie). Warunkiem jest oddanie starej - i taka impreza dla turbiny z audi A4 kosztowała (z 5 lat wstecz) niecałe 4 tysie. I jest to stary korpus (bo się nijak nie zużywa) - i wszystko pozostałe nowe, poskładane ponownie w Japonii w fabryce garretta.
W przypadku toyek mamy turbiny Hitachi. I na ile wiem - nie istnieje opcja remanufactured - więc regeneracja musi być oparta na zamienniku - ino co ma być zamiennikiem?
Bo do wymiany są: wirnik z oboma rotorami, łożyskowaniem i uszczelnieniem (to może być dostępne w zamienniku) - ale też i kompletny podzespół kierownic zmiennej geometrii, i - co ważne - część korpusu strony zimnej, ta dopasowana kształtem do rotoru (w hitachi jest ona wymiennym elementem korpusu strony zimnej). A uwzględniając robotę - to te wymienione części musiały by kosztować poniżej tysiaka.
Może i sie tak da - przy hurtowej ilości i zamówieniu kontenera korpusów u chińczyka. A kierownic nie wiadomo gdzie - bo ten element nawet u chińczyka to tani raczej nie będzie . Więc jakoś sceptyczny jestem.
Tak na marginesie - te turbiny sa na tyle dokładnie wykonane - że nie mają śladów wyważania na nakrętkach skręcających rotory (przynajmniej na stronie zimnej - na gorącej nie pamiętam). Są po prostu wyważane nie jako całość - a jako elementy - jak się rozkręci sprężarkę - to rotor zimny ma podcięcia wyważające - ale od tyłu. Po prostu jest to wyważane w elementach. Po tym można na przykład poznać, czy turbina była już robiona - bo pojawiają się nacięcia na nakrętkach
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Rozumiem.
Ja muszę wystawić fakturę. Oczekiwać gwarancji od firmy regenerującej bo tej gwarancji oczekuje klient. I dostać fakturę od sprzedawcy. Kiedyś oddając turbiny po fachowcach Warszawskich były wtopy. Teraz ich nie mam. Od conajmniej pięciu lat. Rozumiem że masz dojście do turbin z samych rozbitków do trzech lat. Ja wiem że większość handlarzy ściemnia z przebiegiem a jak poprosisz o fakturę każą dodać Vat. Do starszych aut też są z trzyletnich rozbitków?
Po zamontowaniu turbiny ze sprawdzonego źródła nie mam problemów opisanych powyżej. Dla mnie liczy się czas. Nie mogę sobie pozwolić na regenerację turbiny miesiącami bo coś się pojawi w internecie. Kto bierze odpowiedzialność za używkę.
Ja muszę wystawić fakturę. Oczekiwać gwarancji od firmy regenerującej bo tej gwarancji oczekuje klient. I dostać fakturę od sprzedawcy. Kiedyś oddając turbiny po fachowcach Warszawskich były wtopy. Teraz ich nie mam. Od conajmniej pięciu lat. Rozumiem że masz dojście do turbin z samych rozbitków do trzech lat. Ja wiem że większość handlarzy ściemnia z przebiegiem a jak poprosisz o fakturę każą dodać Vat. Do starszych aut też są z trzyletnich rozbitków?
Po zamontowaniu turbiny ze sprawdzonego źródła nie mam problemów opisanych powyżej. Dla mnie liczy się czas. Nie mogę sobie pozwolić na regenerację turbiny miesiącami bo coś się pojawi w internecie. Kto bierze odpowiedzialność za używkę.
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
Popatrzyłem sobie na turbiny na allegro. Jest kilka ładnie wyglądających. 2000-2200/2500. Jedna wśród nich ładna nawet bardzo. Wszystkie gwarantowany niski przebieg. Gdzie te auta z niskim przebiegiem? Ja w serwisie mało takich widuję. Jedna z ofert to typowa ściema czyli zdjęcie nie przedstawia konkretnej części. Miałem okazję coś kupować od tego pacjenta. Koszty wysyłki duże, faktura to plus vat a przywozi cześciowo rozebrane bo i tak przecież nie wszystko jest potrzebne.
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
ok nadal nie uzyskalem Waszej porady - co z tym fantem zrobic? bo toyka stoi u mechanika i czekamy na dalsze kroki...
-szukac uzywki
-wyslac gdzies do ponownej regeneracji?
koles ktory "regenerowal" oddal kase i umywa rece
-szukac uzywki
-wyslac gdzies do ponownej regeneracji?
koles ktory "regenerowal" oddal kase i umywa rece
Re: LC - turbina z VNT Pomocy :)
czy ktos regenerowal w Mielcu w turbo techu? podobno nie odstawiaja fuszerki... uda im sie zregenerowac ta turbinke od landcruisera?