Luźne rozmowy o J25
Moderator: luk4s7
Re: Luźne rozmowy o J25
Te "odnowienie klasyki" mocno zweryfikują w dół elektroniczne systemy bezpieczeństwa/eko, które zapewne się pojawią. W ostatnich wersjach 150 najbardziej irytującym "wynalazkiem" jest start/stop. A teraz dodatkowo dojdzie kilka systemów bezpieczeństwa, które się będą objawiać bardzo częstym upierdliwym pipczeniem. I oczywiście po wejściu w piąty poziom menu da się je wyłączyć ale tylko do następnego uruchomienia samochodu... Jak wsiadam do 14 letniego LC to się dziwię czemu w tym aucie mnie nic nie wkurza...
Re: Luźne rozmowy o J25
To fakt, aktualnie musi być asystent pasa ruchu + informacja o przekroczeniu prędkości. W lexach nie da się tego trwale wyłączyć.
Re: Luźne rozmowy o J25
kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować! bezsensowne narzekanie to się nazywa biadolenie biadolenie jak stara baba!albo i dziad ale dziad to raczej zrzędzi
Luźne rozmowy o J25
Ooo właśnie! Kwotowo wyjdzie nawet może korzystniej a nic nie wkurza!pinc6x6 pisze:kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować!
Start-stop jest faktycznie upierdliwy choć akurat u mnie w J15 z 2018 go na szczęście nie było. Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało.
W tym systemie o nic więcej niż normy nie chodzi. Realna oszczędność paliwa jest żadna. Przy badaniu homologacyjnym jednak momenty w których silnik nie pracuje dają zero emisji. W ten sposób w chwilach kiedy pracuje może emitować więcej zanieczyszczeń. Nie trzeba więc ładować dodatkowych milionów w znalezienie sposobu na obniżenie ich poziomu. Ot cała tajemnica czyli jak nie wiadomo o co chodzi to…
Re: Luźne rozmowy o J25
Podoba mi się deklaracja: :"Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało". Proszę o namiary na taką osobę. Ale nie wiem czy się dostanę na wizytę bo pewnie ma zapisy chętnych na dwa lataluk4s7 pisze: ↑08 wrz 2023, 09:50Ooo właśnie! Kwotowo wyjdzie nawet może korzystniej a nic nie wkurza!pinc6x6 pisze:kupić starą LC i ją gruntownie wyremontować!
Start-stop jest faktycznie upierdliwy choć akurat u mnie w J15 z 2018 go na szczęście nie było. Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało.
W tym systemie o nic więcej niż normy nie chodzi. Realna oszczędność paliwa jest żadna. Przy badaniu homologacyjnym jednak momenty w których silnik nie pracuje dają zero emisji. W ten sposób w chwilach kiedy pracuje może emitować więcej zanieczyszczeń. Nie trzeba więc ładować dodatkowych milionów w znalezienie sposobu na obniżenie ich poziomu. Ot cała tajemnica czyli jak nie wiadomo o co chodzi to…
Re: Luźne rozmowy o J25
Jest taki dość znany warsztat w Warszawie na Modlińskiej który nie takie wyzwania już ogarniał więc sugerowałbym tam skierować pierwsze kroki.pawel4osi pisze: Podoba mi się deklaracja: :"Da się to jednak bardzo łatwo zmodyfikować na odwrotną logikę czyli aby domyślnie był wyłączony a dopiero naciśnięcie przycisku go włączało". Proszę o namiary na taką osobę. Ale nie wiem czy się dostanę na wizytę bo pewnie ma zapisy chętnych na dwa lata
Do kilku aut widziałem moduły które się wpina miedzy kostkę a przycisk start-stop. Akurat interesował mnie wtedy Hilux bo takie auto rozważałem, a potem już nie bo mój LC nie miał tego systemu. Moduł robi dokładnie to co opisałem czyli odwraca logikę.
Jednym słowem szukajcie a znajdziecie.
Re: Luźne rozmowy o J25
A już miałem biadolić żem gołodupiec i mnie nie stać na J25, więc dalej z konieczności ładuję furmanki biletów NBP w starą J9 No i zostałem stanowczo sprowadzony na właściwą drogę - faktycznie miałbym problem z wytrzymaniem z tymi wszystkimi debilnymi systemami. Każda trasa jakąś względną nówką zaczyna się od wyłączenia wszystkiego co da się wyłączyć. Pewnie dlatego gdybym miał 4 stówki ma samochód, stanełoby ma VDJ76
Re: Luźne rozmowy o J25
Ciekawe czy na Australię takie same specyfikacje jak na Europę?
Re: Luźne rozmowy o J25
Nie. Kierownica jest po drugiej stronie
Re: Luźne rozmowy o J25
Aussies pewnie dostaną koło zapasowe na tylnych drzwiach, conajmniej w opcji. Potrzebne jest miejsce na drugi bak, ale i bez tego to jest najlepsza lokalizacja zapasu.
Im dłużej mam to auto przed oczami, tym bardziej mi się podoba
Im dłużej mam to auto przed oczami, tym bardziej mi się podoba
Re: Luźne rozmowy o J25
Tak, potrzebne :asystent pasa ruchu, start/stop czy "inteligentny" asystent predkości są może bezawaryjne ale i też niezbędne w interiorze
Re: Luźne rozmowy o J25
Re: Luźne rozmowy o J25
inteligentny tempomat - super sprawa jak się jedzie po autostradzie, asystent pasa - wyłączam, start-stop wyłączam. BSM ok, czytanie znaków OK, inteligentne światła OK - i nie widzę chyba więcej wspomagaczy. Teraz jak jeżdżę LC 150 '22 to praktycznie tylko wyłączam start/stop, jeden przycisk i po sprawie. Reszta na stałe jw.
Re: Luźne rozmowy o J25
Właśnie chodzi o ten jeden upierdliwy przycisk start/stop. Dlaczego, skoro nie jest obowiązkowy, bo możesz go wyłączyć kiedy chcesz, to nie może być zrobiony tak jak pozostałe, że włączasz kiedy ty zdecydujesz? Ale to jest jeszcze mniejsza upierdliwość niż wg mnie, będzie w modelu o którym jest wątek czyli J250. Wyłączenie upierdliwego pipczenia o przekroczeniu odczytanej przez radar prędkości będzie mozliwe z siódmego podmenu na ekranie dotykowym i restartowane do ustawień fabrycznych po każdym odpaleniu. Jeżeli będzie jak w Lexusie rx... I nie widziałem czy jest też jeszcze ten start stop pod guzikiem czy też w menu na tablecie?herrkam pisze: ↑11 wrz 2023, 08:23inteligentny tempomat - super sprawa jak się jedzie po autostradzie, asystent pasa - wyłączam, start-stop wyłączam. BSM ok, czytanie znaków OK, inteligentne światła OK - i nie widzę chyba więcej wspomagaczy. Teraz jak jeżdżę LC 150 '22 to praktycznie tylko wyłączam start/stop, jeden przycisk i po sprawie. Reszta na stałe jw.