2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Moderator: luk4s7
2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Witajcie,
mam prośbę o poradę:
Pacjent: GX 470, przyjechał dwa lata temu, lekko uszkodzony ale mechaniczne w dobrym stanie, kupiłem od znajomego.
Pytania:
1/ czy po płukaniu układu chłodzenia dedykowana płukanką (Prestone z wodą) opróżnię cały układ poprzez korek spustowy w chłodnicy czy też należy również odkręcać obydwa korki w bloku? Zależy mi aby maksymalnie opróżnić układ ze starego płynu.
2/ Czy zalanie układu płynem Prestone (gotowy mix) to dobry pomysł ? - przy założeniu, że opróżnię blisko 100% starego płynu i mieszkanki płukającej?
Jeśli nie Prestone to co polecacie z gamy płynów G12+ red or pink?
3/ Jak jest pojemność całego tego układu? - znalazłem info o 5,8 amerykańskich kwartach czyli niecałe 8l ale przy tej wielkości silnika wydaje mi się to mało realne.
Gdyby ktoś z forumowiczów zechciałby podzielić się swoją wiedzą czy doświadczeniem to będę wdzięczny
pozdrawiam
Piotr
mam prośbę o poradę:
Pacjent: GX 470, przyjechał dwa lata temu, lekko uszkodzony ale mechaniczne w dobrym stanie, kupiłem od znajomego.
Pytania:
1/ czy po płukaniu układu chłodzenia dedykowana płukanką (Prestone z wodą) opróżnię cały układ poprzez korek spustowy w chłodnicy czy też należy również odkręcać obydwa korki w bloku? Zależy mi aby maksymalnie opróżnić układ ze starego płynu.
2/ Czy zalanie układu płynem Prestone (gotowy mix) to dobry pomysł ? - przy założeniu, że opróżnię blisko 100% starego płynu i mieszkanki płukającej?
Jeśli nie Prestone to co polecacie z gamy płynów G12+ red or pink?
3/ Jak jest pojemność całego tego układu? - znalazłem info o 5,8 amerykańskich kwartach czyli niecałe 8l ale przy tej wielkości silnika wydaje mi się to mało realne.
Gdyby ktoś z forumowiczów zechciałby podzielić się swoją wiedzą czy doświadczeniem to będę wdzięczny
pozdrawiam
Piotr
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
pkt 1
Wystarczy jak spojrzysz na ułożenie przewodów od chłodnicy i będziesz wiedział, czy da się opróżnić cały układ z płynu poprzez chłodnice. Bez rozebrania silnika to chyba nigdy do zera tego nie zrobisz, a to co oderwało się dzięki chemii i tak zostanie w zakamarkach, bo spuszczanie jest realizowane grawitacyjnie, czyli przy małym ciśnieniu.
Aby zrobić to tak jak chcesz to pewnie trzeba by powtórzyć wymianę płynu ze 2-3 razy. Mozna pokombinować i załozyć jakis filtr aby wychwycił te brudy. Obawiam się tylko, że poza lepszym samopoczuciem właściciela i zapłaconemu rachunkowi nic nie uzyskasz.
Co do dwóch pozostałych pytań to polecam to na przykład:
https://workshop-manuals.com/toyota/lan ... page_1476/
pyt 2: Use "Toyota Long Life Coolant" or equivalent and mix it with plain water according to the manufacturer's directions.
no i jeszcze zachęta abyś pojechał do ASO: Use of improper coolants may damage engine cooling system
pkt 3 odpowiedz w linku.
A czy czyszcząc układ włączyłeś mały obieg? Pytanie czy mała nagrzewnica się wyczyściła.
ps:
Z innej beczki. Mój hydraulik zawsze mi powtarza, aby nigdy nie czyścic chemią starych rur. Czemu? Bo to dobry powód do wymiany całej instalacji w domu. Po wymienia obserwuj stan płynu.
Wystarczy jak spojrzysz na ułożenie przewodów od chłodnicy i będziesz wiedział, czy da się opróżnić cały układ z płynu poprzez chłodnice. Bez rozebrania silnika to chyba nigdy do zera tego nie zrobisz, a to co oderwało się dzięki chemii i tak zostanie w zakamarkach, bo spuszczanie jest realizowane grawitacyjnie, czyli przy małym ciśnieniu.
Aby zrobić to tak jak chcesz to pewnie trzeba by powtórzyć wymianę płynu ze 2-3 razy. Mozna pokombinować i załozyć jakis filtr aby wychwycił te brudy. Obawiam się tylko, że poza lepszym samopoczuciem właściciela i zapłaconemu rachunkowi nic nie uzyskasz.
Co do dwóch pozostałych pytań to polecam to na przykład:
https://workshop-manuals.com/toyota/lan ... page_1476/
pyt 2: Use "Toyota Long Life Coolant" or equivalent and mix it with plain water according to the manufacturer's directions.
no i jeszcze zachęta abyś pojechał do ASO: Use of improper coolants may damage engine cooling system
pkt 3 odpowiedz w linku.
A czy czyszcząc układ włączyłeś mały obieg? Pytanie czy mała nagrzewnica się wyczyściła.
ps:
Z innej beczki. Mój hydraulik zawsze mi powtarza, aby nigdy nie czyścic chemią starych rur. Czemu? Bo to dobry powód do wymiany całej instalacji w domu. Po wymienia obserwuj stan płynu.
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Dzięki plum 76,
Wszystko jasne, bardzo dzięki.
Jestem przed tym zabiegiem - wiec na spokojnie się przygotuje, niemniej jednak chyba posłucham Twojego hydraulika w zakresie rekomendacji n/t chemicznego czyszczenia.
Zakładam, że poprzedni właściciel w Alabamie dbał o to auto serwisowo i wymienił ze dwa razy płyn.
Obecnie jest różowy (był zmieniony w 2020 w Polsce przy okazji rozrządu i pompy ale mi się nie podoba - sprawdzałem go na zamarzanie i jest chyba rozrzedzony za bardzo (ok -20 stopni) - stąd chęć wymiany całości.
Do Aso chyba nie pojade - może się zdarzyć, że młody mechanik na którego trafię nie widział tego silnika a jedynym korkiem używanym jest ten pod chłodnicą. Z resztą takie rzeczy, w nietypowym aucie trzeba zrobić samemu - jeszcze jak się lubi i jest potem satysfakcja
Pytałem o Prestone bo używałem w innych samochodach (plus inne produkty typu olej do maglowicy z uczelniaczem); wychodząc z założenia, że może być lepszy nic petryga/boryga nie mówiąc już on tych innych "no name"
A jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć, który płyn stosować zamiennie (i bezpiecznie) wobec OEM Toyoty to będzie super
pozdrawiam
Piotr
Wszystko jasne, bardzo dzięki.
Jestem przed tym zabiegiem - wiec na spokojnie się przygotuje, niemniej jednak chyba posłucham Twojego hydraulika w zakresie rekomendacji n/t chemicznego czyszczenia.
Zakładam, że poprzedni właściciel w Alabamie dbał o to auto serwisowo i wymienił ze dwa razy płyn.
Obecnie jest różowy (był zmieniony w 2020 w Polsce przy okazji rozrządu i pompy ale mi się nie podoba - sprawdzałem go na zamarzanie i jest chyba rozrzedzony za bardzo (ok -20 stopni) - stąd chęć wymiany całości.
Do Aso chyba nie pojade - może się zdarzyć, że młody mechanik na którego trafię nie widział tego silnika a jedynym korkiem używanym jest ten pod chłodnicą. Z resztą takie rzeczy, w nietypowym aucie trzeba zrobić samemu - jeszcze jak się lubi i jest potem satysfakcja
Pytałem o Prestone bo używałem w innych samochodach (plus inne produkty typu olej do maglowicy z uczelniaczem); wychodząc z założenia, że może być lepszy nic petryga/boryga nie mówiąc już on tych innych "no name"
A jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć, który płyn stosować zamiennie (i bezpiecznie) wobec OEM Toyoty to będzie super
pozdrawiam
Piotr
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Use of the coolant which includes more than 50% [freezing protection down to -35°C (-31°F)] or 60% [freezing protection down to -50°C
(-58°F)] of ethylene glycol is recommended, but not more than 70%
według mnie to to samo: https://www.boryszewerg.com.pl/produkty ... rygo-nowy/
tylko ja bym nie mieszał z wodą bo to nie koncentrat.
(-58°F)] of ethylene glycol is recommended, but not more than 70%
według mnie to to samo: https://www.boryszewerg.com.pl/produkty ... rygo-nowy/
tylko ja bym nie mieszał z wodą bo to nie koncentrat.
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Mam przekonanie do już gotowych płynów, nigdy nie wiadomo czy woda destylowana taką jest faktycznie.
Zakładam, że auto i silnik prawie "na dożywocie" u mnie - szkoda by było zepsuć nieodpowiednim płynem.
Trochę obawiałem się używać w ostatnich latach Borygo z uwagi na bardzo już starą opinie (z pierwszych lat jego produkcji) o właściwościach utleniających aluminium. Ale obecnie to już chyba zabobony z ubiegłego wieku ....
Zakładam, że auto i silnik prawie "na dożywocie" u mnie - szkoda by było zepsuć nieodpowiednim płynem.
Trochę obawiałem się używać w ostatnich latach Borygo z uwagi na bardzo już starą opinie (z pierwszych lat jego produkcji) o właściwościach utleniających aluminium. Ale obecnie to już chyba zabobony z ubiegłego wieku ....
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Ćwiczyłem w 2013 Prestone na LJ70. Najpierw "Prestone płukanie" później koncentrat z wodą demineralizowaną.
Czy płukanie zaszkodziło? Nie zauważyłem.
Czy pomogło? Wierzę, że tak bo zrobiłem co mogłem.
Czy płukanie zaszkodziło? Nie zauważyłem.
Czy pomogło? Wierzę, że tak bo zrobiłem co mogłem.
- Załączniki
-
- Po plukaniu_xx.jpg (50,47 KiB) Przejrzano 2236 razy
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
2UZ- to chyba kowadło żeliwne.
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
tak jest - blok zwiększa energie kinetyczne tego auta:)
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Prestone to dobry płyn chłodniczy. Kilka lat doświadczeń już mają
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Krzysztof, to mnie uspokoiłeś. Mam też nadzieję, że te żółte bańki, sprzedawane u nas w hurtowniach i firmowane przez dystrybutora z Lublina to te z historią od jeepów i studebackerów a nie z kraju prawdziwych misek ryżu:)
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
z płukaniem jest jeden problem z którym ja sie styknąłem - zabija nagrzewnicę
wiec chyba przy płukaniu bym ja odciął
wiec chyba przy płukaniu bym ja odciął
- Jake
- Moderator
- Posty: 2348
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
Ale nagrzewnica zwykle gromadzi znaczna czesc syfu i kamienia. W wielu przypadkach zblokowana niegrzejaca nagrzewnica jest pierwotnym powodem plukania ukladu.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
tak ale chyba lepiej ja płukac oddzielnie szczególnie że dostęp do rurek jest w komorze silnika
Re: 2UZ-FE w GX 470 płukanie układu chlodzenia i zalanie Prestone
faktycznie oddzielne płukanie nagrzewnicy byłoby dobrym pomysłem, tylko czy samo spuszczenie płynu z układu ogrzewania, odseparowanie tego układu na czas płukania coś da jak ten mix płuczący nie będzie krążył i nie będzie podgrzany?