Przeniesienei napędu w Sequoia 1gen 05-07
: 01 lis 2020, 15:36
Byłbym wdzięczny za zweryfikowanie mojej wiedzy w zakresie przeniesienia napędów w Toyota Sequoia 1gen 05-07 (model po lifcie).
Według informacji, które znalazłem za rozdzielanie napędu odpowiedzialna jest skrzynia rozdzielcza VF4AM typu Torsen, która umożliwia następujące tryby jazdy:
2WD - standardowy tryb jazdy, bardziej oszczędny i cichy niż 4HI, woniej zużywający układ napędowy.
4Hi - Full-Time 4WD umożliwiający jazdę po twardych i suchych nawierzchniach bez limitu prędkości (możliwość przełączenia z 2WD na 4Hi do prędkości 100km/h) oraz po wszystkich luźniejszych i bardziej śliskich nawierzchniach. Standardowy rozdział napędu w tym trybie to 40% przód / 60% tył, który w zależności od warunków może przenieść do 53% na przód i 71% na tył.
4Hi Lock - Zapięcie blokady międzyosiowej rozdziela stale napęd 50%/50%. Stosowany przy szybszej jeździe na luźnych i śliskich nawierzchniach kiedy koła w trybie 4Hi zrywają przyczepność. Wyłącza VSC.
4Lo - przełożenie zredukowane, poruszanie się w piasku, błocie, na śliskie podjazdy. Nie wyłącza VSC.
4Lo Lock - Użyteczne w przypadku utknięcia w błocie, piasku, śniegu oraz na stromych i śliskich zjazdach i podjazdach. Rozłącza VSC.
Według informacji, które znalazłem za rozdzielanie napędu odpowiedzialna jest skrzynia rozdzielcza VF4AM typu Torsen, która umożliwia następujące tryby jazdy:
2WD - standardowy tryb jazdy, bardziej oszczędny i cichy niż 4HI, woniej zużywający układ napędowy.
4Hi - Full-Time 4WD umożliwiający jazdę po twardych i suchych nawierzchniach bez limitu prędkości (możliwość przełączenia z 2WD na 4Hi do prędkości 100km/h) oraz po wszystkich luźniejszych i bardziej śliskich nawierzchniach. Standardowy rozdział napędu w tym trybie to 40% przód / 60% tył, który w zależności od warunków może przenieść do 53% na przód i 71% na tył.
4Hi Lock - Zapięcie blokady międzyosiowej rozdziela stale napęd 50%/50%. Stosowany przy szybszej jeździe na luźnych i śliskich nawierzchniach kiedy koła w trybie 4Hi zrywają przyczepność. Wyłącza VSC.
4Lo - przełożenie zredukowane, poruszanie się w piasku, błocie, na śliskie podjazdy. Nie wyłącza VSC.
4Lo Lock - Użyteczne w przypadku utknięcia w błocie, piasku, śniegu oraz na stromych i śliskich zjazdach i podjazdach. Rozłącza VSC.