pierwszy na wodór
Moderator: luk4s7
pierwszy na wodór
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Ruszy ... omosc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaką wróżycie przyszłość......
Dlaczego inne marki ciągle wmawiają że na bateryjki auta są bardziej eko niż na wodór.....
Jaką wróżycie przyszłość......
Dlaczego inne marki ciągle wmawiają że na bateryjki auta są bardziej eko niż na wodór.....
Re: pierwszy na wodór
Mnie to nie przekonuje, choć gawiedź pewnie kupi.
Jak zaproponują mi samochód o długości 5m, ładowności 700kg, kołach 33" i 7s do setki na wodorze to wtedy będę się ślinił. Póki co pokazują jakieś takie małe pipki, które są mało praktyczne a drogie. Najczęściej samochody niby eko są albo duże i mają zasięg emerytki na hulajnodze, albo mają duży zasięg ale mieszczą dwa karzełki bez bagażu. Masakra.
Jak zaproponują mi samochód o długości 5m, ładowności 700kg, kołach 33" i 7s do setki na wodorze to wtedy będę się ślinił. Póki co pokazują jakieś takie małe pipki, które są mało praktyczne a drogie. Najczęściej samochody niby eko są albo duże i mają zasięg emerytki na hulajnodze, albo mają duży zasięg ale mieszczą dwa karzełki bez bagażu. Masakra.
Re: pierwszy na wodór
Bo eko znaczy tanio przenieść dupsko z pkt. A do pkt. B .... bez zbędnych gratów .
Znając pomysły toytoya zaraz będzie suv.
Znając pomysły toytoya zaraz będzie suv.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: pierwszy na wodór
Istotne - że jest progres. pomysły na zasilanie wodorem zwykłego silnika spalinowego już były - na szczęście ktoś przytomny to przyblokował (bo wodór w takim zastosowaniu jest kurewsko niebezpieczny, znacznie bardziej niż LPG).
Ta nowa toyka to ogniwo paliwowe, i silnik elektryczny. I o ile nawet samo w sobie to auto to oczywisty gadżet, niewart ceny - to sama idea upowszechnienia ogniw paliwowych, w sensie wyjścia poza fazy prototypu - to już spory kroczek do przodu.
Tym bardziej, że ta technologia sie ciągle rozwija - a to oznacza, że w przyszłości niekoniecznie tylko wodór będzie można używać do zasilania tego typu napędów w autach.
Ta nowa toyka to ogniwo paliwowe, i silnik elektryczny. I o ile nawet samo w sobie to auto to oczywisty gadżet, niewart ceny - to sama idea upowszechnienia ogniw paliwowych, w sensie wyjścia poza fazy prototypu - to już spory kroczek do przodu.
Tym bardziej, że ta technologia sie ciągle rozwija - a to oznacza, że w przyszłości niekoniecznie tylko wodór będzie można używać do zasilania tego typu napędów w autach.
Re: pierwszy na wodór
Panowie
z ogniwami wodorowymi jest taki kłopot, że efektem katalizy H z O jest woda
woda jak wiadomo w naszym klimacie czasem zamarza co może spowodować unieruchomienie / zniszczenie machiny. Co prawda gdzieś czytałem, że Toya opanowała już temat do -10 stopni, ale to jeszcze nie satysfakcjonuje nas chyba?
dlatego satelity z ogniwami wodorowymi mają jeszcze promiennik radioizotopowy do podtrzymania temperatury.
z ogniwami wodorowymi jest taki kłopot, że efektem katalizy H z O jest woda
woda jak wiadomo w naszym klimacie czasem zamarza co może spowodować unieruchomienie / zniszczenie machiny. Co prawda gdzieś czytałem, że Toya opanowała już temat do -10 stopni, ale to jeszcze nie satysfakcjonuje nas chyba?
dlatego satelity z ogniwami wodorowymi mają jeszcze promiennik radioizotopowy do podtrzymania temperatury.
Re: pierwszy na wodór
Zapewne jak wprowadzano pierwsze silniki benzynowe też ludzie mieli obawy przed paliwem tak łatwo wybuchowym.
Przez wieleeee lat , zwłaszcza gdy ceny ropy oraz prognozy iż jej zasoby zaraz się skończą , ludzie czekali na nowe źródła energii co by dalej dupska wozić. Auta na bateryjki są i będą tylko zalepianiem dziury więc może technologia wodoru za czas jakiś się udoskonali i rozwinie na tyle że smrody z klekotów to już tylko w filmach historycznych nowe pokolenia obejrzą .
Przez wieleeee lat , zwłaszcza gdy ceny ropy oraz prognozy iż jej zasoby zaraz się skończą , ludzie czekali na nowe źródła energii co by dalej dupska wozić. Auta na bateryjki są i będą tylko zalepianiem dziury więc może technologia wodoru za czas jakiś się udoskonali i rozwinie na tyle że smrody z klekotów to już tylko w filmach historycznych nowe pokolenia obejrzą .
Re: pierwszy na wodór
a Toyota Mirai trafi już do Europy - http://www.toyotablog.pl/toyota-mirai-t ... uropy,795/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pierwszy na wodór
I ja się z Tobą zgadzam w pełni!Rokfor32 pisze:Ta nowa toyka to ogniwo paliwowe, i silnik elektryczny. I o ile nawet samo w sobie to auto to oczywisty gadżet, niewart ceny - to sama idea upowszechnienia ogniw paliwowych, w sensie wyjścia poza fazy prototypu - to już spory kroczek do przodu.
Pamiętacie pierwszego Priusa? Ciężki, brzydki, drogi i…. do dziś sprzdano 8mln hybryd! Mamy dziś już prawie wszystkie popularne modele Toyoty i Lexusa w hybrydzie. Lada dzień będzie Rav4 Hybrid które funkcjonalnością nie odbiera od wersji paliwowych. Proszę… http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... ybrydowych" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybym tylko mógł sobie pozwolić na nowe Rav4 Hybrid, na pewno bym je kupił. Choćby z ciekawości.
Moim zdaniem Mirai powtórzy historię hybryd, choć według mnie w znacznie krótszym czasie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: pierwszy na wodór
Ogniwo paliwowe to deko co innego niż hybryda - i mam na myśli filozofię działania, nie fizyczne różnice. Ogniwo paliwowe "przerabia" energię chemiczną na elektryczną, tak jakby bezpośrednio - hybryda też tak działa - tyle że proces jest bardziej skomplikowany - i ze znacznie większymi stratami (energia chemiczna jest najpierw przetwarzana na ciepło, potem na pracę mechaniczną, a dopiero potem na energię elektryczną).
Jeżeli toyota opracowała wystarczająco wydajne ogniwa paliwowe, żeby pokryły całkowite zapotrzebowanie auta na energię - to sprawność takiej przemiany powinna być znacznie wyższa niż silnika spalinowego.
Jeżeli toyota opracowała wystarczająco wydajne ogniwa paliwowe, żeby pokryły całkowite zapotrzebowanie auta na energię - to sprawność takiej przemiany powinna być znacznie wyższa niż silnika spalinowego.
Re: pierwszy na wodór
Auta na baterie są dużo bardziej rozwinięte niż na wodór. Chociaż po prawdzie to Toyota była pionierem hybryd i jeżeli teraz pokauje auto na wodór można się spodziewać, że za 20 lat wszyscy będą mówili o konieczności przestawienia się na wodór.