3vze nie odpala
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Wtryskiwacz rozruchowy jest na górze kolektora dolotowego - tam gdzie wyprowadzenia większości rurek od podciśnień i wody (czyli od strony skrzynki bezpieczników). Z listwy wtryskowej ten dodatkowy przewodzik to może być knock sensor. Jest dosyć upierdliwie umieszczony, a kabelek wychodzi z lewej wiązki wtryskowej.
Wtryskiwacz rozruchowy - jego czas działania - zależy od temperatury chłodziwa. Jest specjalny czujnik tym sterujący.
ps. Nie wiem co dla Ciebie znaczy "długo". Ten silnik nie odpala "z półobrotu" - potrzebuje jakąś sekundę do dwóch dla rozrusznika, zanim się ustala parametry w kolektorze ssącym.
Wtryskiwacz rozruchowy - jego czas działania - zależy od temperatury chłodziwa. Jest specjalny czujnik tym sterujący.
ps. Nie wiem co dla Ciebie znaczy "długo". Ten silnik nie odpala "z półobrotu" - potrzebuje jakąś sekundę do dwóch dla rozrusznika, zanim się ustala parametry w kolektorze ssącym.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
no i znalazłem przyczynę problemów z odpalaniem
winny był czujnik temperatury który znajduje sie po stronie kierowcy i grodzi silnika - bezpośrednio pod przewodami chłodzącymi
zamontowałem na razie czujnik od silnika 2LT bo pod pasował
winny był czujnik temperatury który znajduje sie po stronie kierowcy i grodzi silnika - bezpośrednio pod przewodami chłodzącymi
zamontowałem na razie czujnik od silnika 2LT bo pod pasował
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Tam są trzy czujniki termiczne. Jeden do wskaźnika na desce - nie ma zupełnie nic wspólnego z odpalaniem . Drugi - czujnik temperatury do ECU. Koryguje parę parametrów pracy silnika, ale jego wpływ na zimny rozróch jest znikomy.
Trzy - tzw. cold start iniector time switch. Przełącznik czasu działania wtryskiwacza rozruchowego. I ten ma istotny wpływ na zimny rozruch. Ale ... w dieslu chyba nie występuje ...
Sprawdź se dokładnie, czy to co zastąpiłeś, ma taki sam kolor kołpaka (bo ten czujnik gabarytowo jest identyczny jak ten zwykły, od temperatury dla ecu - ale ma działanie zero - jedynkowe. Ten od pomiaru temperatury ma normalne, ciągłe). Bo jeżeli nie - to masz dużą szansę, że wtrysk rozruchowy przestawiłeś w działaniu - ale na stałe. Znaczy, że na ciepło może zalewać świece.
Trzy - tzw. cold start iniector time switch. Przełącznik czasu działania wtryskiwacza rozruchowego. I ten ma istotny wpływ na zimny rozruch. Ale ... w dieslu chyba nie występuje ...
Sprawdź se dokładnie, czy to co zastąpiłeś, ma taki sam kolor kołpaka (bo ten czujnik gabarytowo jest identyczny jak ten zwykły, od temperatury dla ecu - ale ma działanie zero - jedynkowe. Ten od pomiaru temperatury ma normalne, ciągłe). Bo jeżeli nie - to masz dużą szansę, że wtrysk rozruchowy przestawiłeś w działaniu - ale na stałe. Znaczy, że na ciepło może zalewać świece.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
kolor zielony
a dielsu jest wkręcany w blok silnika tuż nad rozrusznikiem
wizualnie są bardzo zbliżone
dziś może podjadę do toyoty i zamówię czujnik oryginalny
no chyba ze ma ktoś używkę to chętnie przygarnę
a dielsu jest wkręcany w blok silnika tuż nad rozrusznikiem
wizualnie są bardzo zbliżone
dziś może podjadę do toyoty i zamówię czujnik oryginalny
no chyba ze ma ktoś używkę to chętnie przygarnę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Z pamięci to koloru nie pamiętam ...
Natomiast z serwisówki - czujnik o którym mowa jest po lewej stronie tej wysepki - patrząc jak stoisz przed autem (czyli bliżej strony pasażera).
Jakby co - time switch do cold startu - 89462‑20040
Czujnik temperatury do EFI - 89422‑35010
Natomiast z serwisówki - czujnik o którym mowa jest po lewej stronie tej wysepki - patrząc jak stoisz przed autem (czyli bliżej strony pasażera).
Jakby co - time switch do cold startu - 89462‑20040
Czujnik temperatury do EFI - 89422‑35010
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
moze od sensora stukowego czy jak to sie tam nazywa knock sensor; wtrysk rozruchgowy musi dzialac podczas temperatur ponizej zera i moze byc bezposrednia przyczyna dlugiego krecenia, u mnie na stanie sa zamontowane 2 lampki kontrolerki ktora zajmuja sie monitorwaniem wtrysku rozruchu i przekaznika wlasnie tego wtrysku w czasie startu; kiedys mialem spore problemy z odpalaniem trucka w zime wlasnie przez ten 7 wtrysk,
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
ten mój jest od cold startu 89462‑20040
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
no tak dokladnie, przekaznika tam nie ma, namieszalem .. tak dawno to bylo; sensor w kolniezu i 7 wtrysk
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
kupiłem jakiś zamiennik firmy eps napisy na pudełku 334E oraz 1.830.177
Re: 3vze nie odpala
Witam mam taki problem Moj 4 Runner 3 0 v6 92rok ..odpala na kilka sekund na bp i gasnie, jak wreszcie zapali i zalonczy gaz lpg to niema problemu ,poprostu na bp nie chce sie zagrzać i wkręcac w obroty gdzie szukac problemu ???
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Mass airflow sensor
Re: 3vze nie odpala
Ok ale gdzie tego szukać ? Noi co kupic nowe czy jakiś zamiennik ??Northern Sun pisze:Mass airflow sensor
- Northern Sun
- Posty: 251
- Rejestracja: 20 sty 2008, 07:09
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Na dolocie, jest tak taka kostka elektryczna, moze spinka nie laczy i nie sa podpiete wszystkie kabelki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 3vze nie odpala
Nie. To jest objaw uwalonego przekaźnika sterującego pompą, i jest to w dodatku typowa usterka, bo jego umiejscowienie jest takie - że wlewa się do niego woda (skraplanie, lub przeciek przedniej szyby), i przekaźnik koroduje w środku.
Ten przekaźnik jest na słupku przednim prawym, obok wentylatora.
Przepływomierz (jak Konrad napisał) też mógł by być, ale on nie uwala się w taki sposób (musiała by zamarznąć klapka w pozycji zamkniętej). Acz - mogły też paść złącza czy kabelki - przepływomierz steruje pracą pompy paliwa, i jak ten obwód poleci (zostanie przerwany), to objaw jest jak opisałeś. Ale to się zdarza bardzo rzadko - no chyba że jaka kuna zrobiła sobie stołówkę ...
Ten przekaźnik jest na słupku przednim prawym, obok wentylatora.
Przepływomierz (jak Konrad napisał) też mógł by być, ale on nie uwala się w taki sposób (musiała by zamarznąć klapka w pozycji zamkniętej). Acz - mogły też paść złącza czy kabelki - przepływomierz steruje pracą pompy paliwa, i jak ten obwód poleci (zostanie przerwany), to objaw jest jak opisałeś. Ale to się zdarza bardzo rzadko - no chyba że jaka kuna zrobiła sobie stołówkę ...
Re: 3vze nie odpala
Rokfor32 Dzięki !!! mialeś racje to przekażnik sterujący pompą paliwa byl w kompieli wodnej , przemylem go benzynką extrakcyjną przedmuchalem kompresorem i zyjeRokfor32 pisze:Nie. To jest objaw uwalonego przekaźnika sterującego pompą, i jest to w dodatku typowa usterka, bo jego umiejscowienie jest takie - że wlewa się do niego woda (skraplanie, lub przeciek przedniej szyby), i przekaźnik koroduje w środku.
Ten przekaźnik jest na słupku przednim prawym, obok wentylatora.
Przepływomierz (jak Konrad napisał) też mógł by być, ale on nie uwala się w taki sposób (musiała by zamarznąć klapka w pozycji zamkniętej). Acz - mogły też paść złącza czy kabelki - przepływomierz steruje pracą pompy paliwa, i jak ten obwód poleci (zostanie przerwany), to objaw jest jak opisałeś. Ale to się zdarza bardzo rzadko - no chyba że jaka kuna zrobiła sobie stołówkę ...