Strona 1 z 1

Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 13:46
autor: kpt_nemo
Cześć,

Padło mi sprzęgło w 4R 2.4TD. Myślę czy dać takie jak fabryka proponuje, czy raczej coś większego?

Re: Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 13:47
autor: kpeugeot
W jakim celu większe?

Re: Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 13:56
autor: kpt_nemo
Rokfor w swoich modach tego silnika, jednym z elementów nad poprawieniem jego osiągów podał montaż większego sprzęgła. Niestety, nie znam szczegółów.

Re: Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 17:17
autor: Jake
kpt_nemo pisze:
18 sty 2024, 13:56
Rokfor w swoich modach tego silnika, jednym z elementów nad poprawieniem jego osiągów podał montaż większego sprzęgła. Niestety, nie znam szczegółów.
Nie jako sposob poprawienia osiagow - tylko jako ich konsekwencje. Inaczej mowiac - po modach silnika i zwiekszeniu jego mocy oddawanej - fabryczne sprzeglo moze nie podolac przeniesieniu wiekszego momentu obrotowego - stad modyfikacja. Jesli zostajesz przy seryjnej mocy - seryjne sprzeglo jest wystarczajace.

Re: Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 18:24
autor: Rokfor32
Dokładnie tak. Poza tym - większe sprzęgło wymaga przerobienia koła zamachowego. Tego nie zrobisz solo w garażu, trzeba zachować odpowiednią precyzję centrowania elementów.

Dwa - do silnika 2L-T sa dwa typy/wielkości sprzęgła: 225 i 235mm. Jeżeli masz seryjnie mniejsze - to można przejść na wersję większą (oczywiście wraz z kołem zamachowym bo mocowanie docisku jest inne).

Trza przy tym nieco uważać, bo są dwie odmiany kół zamachowych, montowane na 6 lub 8 śrub (do wału korbowego). Zatem, najpierw trzeba ocenić co masz, a dopiero potem (ewentualnie) poszukać większej wersji, z pasującym kołem zamachowym.

Re: Sprzęgło 4R 2gen. 2.4TD

: 18 sty 2024, 21:06
autor: kpt_nemo
Mam 225mm, więc na razie takie też kupię nowe a w przyszłości przy ew. modach - trudno - kupi się drugi raz.

Dzięki za info.