[3vze] Wymiana alternatora na inny
Moderator: luk4s7
[3vze] Wymiana alternatora na inny
Ma ktos doswiadczenie w zamianach alternatorów pomiędzy różnymi modelami Toyoty ? Pasują ?
Chodzi o to że pada mi alternator w 4R 3vze 3.0 v6. Grzeje się bardzo mocno i wydaje dźwięki.
4runner 60A
denso 101211-0130
toyota 27060-65040
Na czas regeneracji chce go podmienić na inny. Mam alternator z rav4 2.0 3sfe. Wtyczka ta sama. Prąd +10A w porównaniu do 4runnera. Mocowania mniej więcej w podobnych punktach. O 10stopni przesunięty otwór z śrubą trzymającą napięcie paska. Możliwe, że inny pasek będe musiał znaleźć.
rav4 70A
denso 101211-4420
toyota 27060-74730
Odnośnie regeneracji. Znalazłem wszystkie łożyska i szczotki. Regeneruje go sam
Chodzi o to że pada mi alternator w 4R 3vze 3.0 v6. Grzeje się bardzo mocno i wydaje dźwięki.
4runner 60A
denso 101211-0130
toyota 27060-65040
Na czas regeneracji chce go podmienić na inny. Mam alternator z rav4 2.0 3sfe. Wtyczka ta sama. Prąd +10A w porównaniu do 4runnera. Mocowania mniej więcej w podobnych punktach. O 10stopni przesunięty otwór z śrubą trzymającą napięcie paska. Możliwe, że inny pasek będe musiał znaleźć.
rav4 70A
denso 101211-4420
toyota 27060-74730
Odnośnie regeneracji. Znalazłem wszystkie łożyska i szczotki. Regeneruje go sam
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Sam sobie odpowiem
Alternator z 2.0 3sfe pasuje do 3.0 3vze
Jedyne co trzeba zrobić to zmienić śrubę na dłuższą i odsunąć tulejką od bloku silnika łape do regulacji napięcia paska.
Warto też wymienić kółko(czego mi się nie chciało). W rav4 są 4 rowki. W 4r są 3 rowki.
Az dziwne ze w 2.0 była 70A, a w 3.0 60A.
Lewa 4r. Prawa rav4.
Alternator z 2.0 3sfe pasuje do 3.0 3vze
Jedyne co trzeba zrobić to zmienić śrubę na dłuższą i odsunąć tulejką od bloku silnika łape do regulacji napięcia paska.
Warto też wymienić kółko(czego mi się nie chciało). W rav4 są 4 rowki. W 4r są 3 rowki.
Az dziwne ze w 2.0 była 70A, a w 3.0 60A.
Lewa 4r. Prawa rav4.
- Załączniki
-
- 20170608_174857.jpg
- (100,33 KiB) Pobrany 35 razy
-
- 20170608_173644.jpg
- (177,59 KiB) Pobrany 35 razy
-
- 20170608_173704.jpg
- (180,79 KiB) Pobrany 35 razy
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Jak by co to do rav4 1gen na rynek japonski szly alternatory 80A. Numer: 27060-74560. Do kupienia na alledrogo. Tez podpasuje do 3vze.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Pisałem o alternatorach z renówki? pisałem. Pana słabo czyta, albo słabo zapamiętuje ...
Altek 130A, nawinięty 2x gęściej niż te ori 80A czy ileś tam. Produkt Denso, wtyczka trzypinowa (młodsza, więc niekompatybilna z 4R mk2 - ale problem to raczej mały).
Te alternatory są w cenie około 50 zeta. Wałek 15mm, więc się po prostu przekłada kółko pasowe - albo olewa, bo na sześciorowkowym pasek węższy też normalnie działa
Zaletą nie jest to, że te alternatory dają 130A (acz też nie zaszkodzi) - zaletą jest to, że gęstość nawinięcia powoduje, że ładują przy obciążeniu (u mnie wszystkie możliwe lampy, wraz z dodatkowymi na dachu) od ... 200 rpm
ps. Teraz zerknąłem na foty z sąsiedniego wątku - masz poliftowego 4R - wtyczka jest wiec identyczna jak w tym altku z renówki. Starsze wersje (4R) miały jeszcze okrągłe złącze.
Altek 130A, nawinięty 2x gęściej niż te ori 80A czy ileś tam. Produkt Denso, wtyczka trzypinowa (młodsza, więc niekompatybilna z 4R mk2 - ale problem to raczej mały).
Te alternatory są w cenie około 50 zeta. Wałek 15mm, więc się po prostu przekłada kółko pasowe - albo olewa, bo na sześciorowkowym pasek węższy też normalnie działa
Zaletą nie jest to, że te alternatory dają 130A (acz też nie zaszkodzi) - zaletą jest to, że gęstość nawinięcia powoduje, że ładują przy obciążeniu (u mnie wszystkie możliwe lampy, wraz z dodatkowymi na dachu) od ... 200 rpm
ps. Teraz zerknąłem na foty z sąsiedniego wątku - masz poliftowego 4R - wtyczka jest wiec identyczna jak w tym altku z renówki. Starsze wersje (4R) miały jeszcze okrągłe złącze.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
taki altek jest w (rover 75) cena 50zł, ja zakładałem taki do lexa 4,5, tylko koło pasowe do zmiany po za tym wszystko identyko.
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Podajcie prosze modele tego alternatora. Przeglądam alledrogo i nie moge znalezc z podobnymi mocowniamia.
Narazie na czas poszukiwania zostawie alternator z ravki, ale docelowo on jest zapasowy na takie okazje.
Narazie na czas poszukiwania zostawie alternator z ravki, ale docelowo on jest zapasowy na takie okazje.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Szukasz po "alternator DENSO"
Alternatywnie -
"velsatis 3.0" ...
Densowski osprzęt stosowało wielu producentów aut, niekoniecznie "made in japan". Jak się wie, czego się szuka -to się znajduje ...
Alternatywnie -
"velsatis 3.0" ...
Densowski osprzęt stosowało wielu producentów aut, niekoniecznie "made in japan". Jak się wie, czego się szuka -to się znajduje ...
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Oo tylko czy alternator jest plug&play ? Wtyczkę przerobie jeśli będzie inna, ale mocowania są w innych odległościach. Mocowań nie chce przerabiać. Na zdjęciach porównanie alternatora z rav4 i velsatis 3.0. Wartość A jest inna.
rav4:
Velsatis:
rav4:
Velsatis:
- Załączniki
-
- rav4.jpg
- (107,04 KiB) Pobrany 18 razy
-
- velsatis.jpg
- (89,32 KiB) Pobrany 18 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Błędy w danych.
Ja miałem ten alternator zapodany w 3VZ-E. Stopa jest taka sama na szerokość, odsadzenie łapy napinającej też jest takie samo (przesunięcie wzdłuż osi alternatora). Jest inny kąt ustawienia tej łapy, więc trzeba po prostu przedłużyć napinacz, lub zrobić inny. Napinacz. Podstawa jak najbardziej pasuje.
Ja miałem ten alternator zapodany w 3VZ-E. Stopa jest taka sama na szerokość, odsadzenie łapy napinającej też jest takie samo (przesunięcie wzdłuż osi alternatora). Jest inny kąt ustawienia tej łapy, więc trzeba po prostu przedłużyć napinacz, lub zrobić inny. Napinacz. Podstawa jak najbardziej pasuje.
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
znalazłem wątek Temat tyczy sie HDJta ale info o 4r jest
viewtopic.php?f=11&t=11479&start=0
Zamówie jeden alternator z alledrogo. Od renault vel satis 3.0 dci. Wtyczki widzę, że pasują.
Mam nadzieje, że po zamocowaniu w oryginalnej podstawie kółko będzie zgrane z kółkiem napędzającym czyli od wiskozy. Łapkę która napina dorobie
viewtopic.php?f=11&t=11479&start=0
Zamówie jeden alternator z alledrogo. Od renault vel satis 3.0 dci. Wtyczki widzę, że pasują.
Mam nadzieje, że po zamocowaniu w oryginalnej podstawie kółko będzie zgrane z kółkiem napędzającym czyli od wiskozy. Łapkę która napina dorobie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
No ryzyko wtopy finansowej nie jest jakieś dramatyczne ...
Tym bardziej, ze temat już przetestowany ...
Tym bardziej, ze temat już przetestowany ...
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
Rokfor, Jak doradziłeś tak zrobiłem i zamontowalem alt od Velsatisa Odpaliłem przed chwilą i pięknie ładuje
Pare faktów:
- trzeba rozwiercić oczko '+' wiertłem 9mm
- trzeba dorobić płaskownik, który przedłuży łape napinającą
- trzeba dobrać sobie dłuższy pasek. U mnie pasował 4pk1218
- blaszana osłona wymaga zdemontowania
Po lewej renault po prawej toyota.
Pare faktów:
- trzeba rozwiercić oczko '+' wiertłem 9mm
- trzeba dorobić płaskownik, który przedłuży łape napinającą
- trzeba dobrać sobie dłuższy pasek. U mnie pasował 4pk1218
- blaszana osłona wymaga zdemontowania
Po lewej renault po prawej toyota.
- Załączniki
-
- 20170616_161654.jpg
- (149,71 KiB) Pobrany 3 razy
-
- 20170617_135113.jpg
- (198,9 KiB) Pobrany 4 razy
- Jake
- Moderator
- Posty: 2402
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
W sumie nie narzekam na stary alternator, ale jak tak chwalicie, ze super tanie i dobre, a i tak bede wyciągał silnik, to moze by zmienic... Niestety wygasły wszystki stare zdjęcia. Miały ktoś czas rzucić okiem który z nich będzie pasił do 3VZ-E? Pod Velsatis nic nie ma, pod Denso jest mnóstwo, a ze nie widziałem jeszcze starego to ciezko mi ocenic który jest pasujacy...
https://allegro.pl/kategoria/alternator ... esci=Denso
Szukam oczywiscie w miare ładnego, w dobrym stanie 120-150A.
https://allegro.pl/kategoria/alternator ... esci=Denso
Szukam oczywiscie w miare ładnego, w dobrym stanie 120-150A.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2402
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: [3vze] Wymiana alternatora na inny
W Kwietniu zainteresowalem sie tematem, bo fajnie miec lepszy alternator, ale koneic końców go odpuściłem bo stary był dobry, a było wiele ważniejszych rzeczy do zakupu i wymiany.
Dzisiaj oryginalny alternator odmówił posługi - podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania a napięcie spadło do nieco ponad 12V. Szybki pomiar multimetrem na klemach - 12.1V potwierdzil ze wskaznik na desce sie nie myli. Bezpieczniki sprawne, wtyczka siedzi pewnie, pasek sie nie ślizga = koniec alternatora, więc wróciłem do rozpoznawania tematu.
Po pierwsze pisze się Vel Satis, a nie Velsatis - dlatego poprzednio nic nie znalazłem.
Po drugie znalazłem post Rokfora w innym temacie, w którym są same konkrety:
https://allegro.pl/oferta/alternator-89 ... OTJjNjE%3D
Czekam aż przyjdzie, montuje i mam nadzieje wróci ładowanie
Zanim znalazłem ten post od Rokfora z numerem alternatora od Vel Satisa to trafiłem na calkiem obiecujacy alternator od Land Cruiser'a o symbolu 27060-11350, ale cenowo wypada o wiele wiele gorzej.
Dzisiaj oryginalny alternator odmówił posługi - podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania a napięcie spadło do nieco ponad 12V. Szybki pomiar multimetrem na klemach - 12.1V potwierdzil ze wskaznik na desce sie nie myli. Bezpieczniki sprawne, wtyczka siedzi pewnie, pasek sie nie ślizga = koniec alternatora, więc wróciłem do rozpoznawania tematu.
Po pierwsze pisze się Vel Satis, a nie Velsatis - dlatego poprzednio nic nie znalazłem.
Po drugie znalazłem post Rokfora w innym temacie, w którym są same konkrety:
Co rozwiało wszelkie dylematy. Chodzi o alternator Denso 8973089961. Znalazłem wygladajacy na bardzo dobry za 120zł i zamówiłem:Rokfor32 pisze: ↑17 sie 2015, 20:06Pozwoliłem sobie przekleić zdjęcia z tego linku co wcześniej - coby zostały jak aukcja zniknie. Na focie z tabliczką widać oznakowanie wtyczki, kształt i rozpiskę pinów (to takie nie całkiem doczyszczone po prawej).
Charakterystyczna jest ta dodatkowa osłona z tyłu - to osłona termiczna, w renówce idzie tam bardzo blisko wydech. A ta wtyczka, widoczna w otworze osłony - to końcówka przedłużki. Kawałka kabelka, gdzie z jednej strony jest złącze toyotowskie (niewidoczne na focie) - a wystaje złącze dla renówki ... Ten kabelek się wyrzuca - albo używa do zmotania dla innych toyot, które mają inny typ oryginalnego złącza. Złącze właściwe na tym alternatorze jest normalnie, czyli z tyłu na korpusie.
https://allegro.pl/oferta/alternator-89 ... OTJjNjE%3D
Czekam aż przyjdzie, montuje i mam nadzieje wróci ładowanie
Zanim znalazłem ten post od Rokfora z numerem alternatora od Vel Satisa to trafiłem na calkiem obiecujacy alternator od Land Cruiser'a o symbolu 27060-11350, ale cenowo wypada o wiele wiele gorzej.