Starsze modele, do '89 roku - praktycznie identyczne podwoziowo (4r ma krótszą ramę). W młodszych (89 - 96) różnica w tylnym zawieszeniu (tył - 4runner 4link, hil resory, przód 4r tylko ifs, hil ifs albo resory).
Na amerykę hilux nie był puszczany przed 89, za to był tam model "pickup" (do 89 roku), czyli stary 4r ale bez nakładki tylnej. Różnica taka, że pomimo grodzi do przestrzeni ładunkowej to nadal była jedna bryła nadwozia (a nie jak w hilach dwie oddzielne). Nigdy takiego na żywo nie widziałem
Po '89 hil był również puszczany na stany, tyle że były tam też wersje w automacie i z silnikiem 3VZ-E (takie jak w 4R robionym równolegle).
Natomiast po 96 roku to już zupełnie inne auta, 4runner został elegancką limuzyną (tylna szyba już normalnie unoszona
), a hil do dzisiaj jest wołkiem roboczym (z tyłu resory), jedynie nabawił się zawieszenia z przodu podobnego jak w j90 (listwa zamiast przekładni ślimakowej), co ucywilizowało go bardziej na asfaltach.