Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Moderator: luk4s7
Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Witam. Tak jak w temacie ojciec ma Hiluxa 1999r i po nacisnieciu hamulca noznego nie zawsze, ale czasami blokuje sie tylne lewe koło az wytworzył sie spory luz. Były rozebrane bebny i tam jest wszystko ok . Czy ktoś moze mi podpowiedziec co moze byc za przyczyna
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Skoro sie blokuje tylko jedno tzn że nie jest ok w tym kole - radzę pooglądać wszystko jeszcze raz
Ewentualne może reduktor siły hamowania - ale wtedy teoretycznie powinny się 2 tylne blokować.
Mi się w Fordzie Explo kiedyś blokowało tylne koło jak się okładzina skończyła i blacha o blachę zaczęła rezać...
Ale skoro rozebraliście to i oglądaliście to pewnie trzeba wykluczyć taki powód.
Ewentualne może reduktor siły hamowania - ale wtedy teoretycznie powinny się 2 tylne blokować.
Mi się w Fordzie Explo kiedyś blokowało tylne koło jak się okładzina skończyła i blacha o blachę zaczęła rezać...
Ale skoro rozebraliście to i oglądaliście to pewnie trzeba wykluczyć taki powód.
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Sciągnelismy bebny i naciskajac hamulec wszystko ładnie sie rozpychało i wracało do normy wszystko widac ze jest świeże szczeki grube cylinderek pracuje ok . ABS moze miec coś z tym wspolnego ??
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Nie spodziewał bym się.
A może koło po przeciwnej stronie jest zapowietrzone i cała siła idzie na to co się blokuje...
Takie tylko dywagacje.
A może koło po przeciwnej stronie jest zapowietrzone i cała siła idzie na to co się blokuje...
Takie tylko dywagacje.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
sprawdźcie jeszcze bębny, czy nie maja gdzieś zgrubień albo co
ale na 90% jeśli nie wracają szczęki to winna jest sprężyna, tłoczek że nie puszcza,w ostateczności szczęka może o coś obciera i się blokuje
takie hamulce są proste w obsłudze więc dużo tam nie ma do robienia
ale na 90% jeśli nie wracają szczęki to winna jest sprężyna, tłoczek że nie puszcza,w ostateczności szczęka może o coś obciera i się blokuje
takie hamulce są proste w obsłudze więc dużo tam nie ma do robienia
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Układ hamulcowy jest odpowietrzony bo płyn był zmieniony . Bebny są gładkie bez żadnych zgrubień, a sprężynki są ok. Pzy rozebraniu zauwazyłem wyciek oleju z mostu ktory jest na szczekach i bebnach i nie wiem czy to on nie blokuje
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
to może nie bęben się grzeje tylko olej w wyniku temperatury podczas hamowania śmierdzi
wg mnie to trzeba wszystko rozebrać, porządnie poczyścić szczególnie elementy flanszy, oczywiście przy okazji wymienić uszczelniacz a ja bym od razu wymienił też łożysko - koszt nie jest aż tak wysoki - a robota jedna
potem porządnie poskładać - może na odwrót są założone szczęki, i powinno być OK jak nie pomoże to wymienić cylinderek - koszt chyba ze 40 zł
wg mnie to trzeba wszystko rozebrać, porządnie poczyścić szczególnie elementy flanszy, oczywiście przy okazji wymienić uszczelniacz a ja bym od razu wymienił też łożysko - koszt nie jest aż tak wysoki - a robota jedna
potem porządnie poskładać - może na odwrót są założone szczęki, i powinno być OK jak nie pomoże to wymienić cylinderek - koszt chyba ze 40 zł
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
He! to chyba nie jesteś za bardzo na bieżąco...kpeugeot pisze:....przy okazji wymienić uszczelniacz a ja bym od razu wymienił też łożysko - koszt nie jest aż tak wysoki - a robota jedna...
Jak kolega ma ABS to koszt części około 500zł
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
mówisz o czesciach z ASO?? Być może, ze odpowietrzenie mostu sie zastało i wywala przez uszczelniacz? jak narazie nie mam czasu by cokolwiek zrobiec, ale mysle ze w najblizszy wolny dzien zabiore sie za niego
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
jak wali przez uszczelniacz to najprawdopodobniej łożysko odlatuje w kosmos
z drugiej strony czy koszt 500 zł za części do naprawy połowy tylnego mostu to dużo?
robi się raz na długie lata
z drugiej strony czy koszt 500 zł za części do naprawy połowy tylnego mostu to dużo?
robi się raz na długie lata
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Jeżeli olej dostaje się na powierzchnię roboczą bębna - to się nie dziw że się układ blokuje. Dwa - rozwalone łożysko usuwa się natychmiast - to się potrafi bardzo niefajnie rozlecieć - a wtedy koło odpada (razem z półosią).
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Połowy tylnego mostu?kpeugeot pisze:jak wali przez uszczelniacz to najprawdopodobniej łożysko odlatuje w kosmos
z drugiej strony czy koszt 500 zł za części do naprawy połowy tylnego mostu to dużo?
robi się raz na długie lata
To tylko łożysko z jednej strony i pod warunkiem że nie ma ABS - w przeciwnym przypadki koszta rosną do około 700zł za stronę. A za same łożyska do kół i uszczelniacze na 2 strony 1400zł bez robocizny to mało?!
Dla mnie wystarczy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Nie przesadzaj - do wersji bez abs zestaw na łożyskach koyo (acz bez brandu toyoty) kosztuje w okolicach dwóch stów. No bo ile niby ma kosztować jedno łożysko, simering, pierścień zaciskowy i oring? Tyle na koyo - a że przychodzi tam standardowe łożysko objęte katalogami a wspecyfikacji iso - można zapodać cokolwiek - od gównolitu za 10 zeta i uszczelniacza za 2 zeta, po koyo właśnie. Albo można zapodać timkeny, za 4x tyle.
Wersje z abs różnią się rym, że jest dodatkoy pierścień zaciskowy i rotor dla czujnika abs - jak sie to łagodnie potraktuje - można użyć ponownie (rotora abs), pierścienie zaciskowe powinno się zawsze zapodawać nowe - ale one kosztują grosze, nawet w ASO.
Wersje z abs różnią się rym, że jest dodatkoy pierścień zaciskowy i rotor dla czujnika abs - jak sie to łagodnie potraktuje - można użyć ponownie (rotora abs), pierścienie zaciskowe powinno się zawsze zapodawać nowe - ale one kosztują grosze, nawet w ASO.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Edit - możliwe że się pospieszyłem się z info, że jest tam standardowe łożysko - tak było w hilach do '98 - później jest inny numer oem, a mój katalog nie rozpoznaje tego numeru w żadnym zamienniku - trza to po protu sprawdzić, jak się wydobędzie, co to za łożysko. Toyota robi ciekawe auta, ale nie produkuje do nich łożysk ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Blokuje sie koło Hilux 1999r .
Grzebnąłem - i takie wyniki:
Ori idzie łożysko NACHI o oznaczeniu 40BCV09S1-2NSLCS. Jest to standardowe łożysko kulkowe, ale dolna bieżnia jest rozszerzona do 28 mm (górna ma 23 mm). Względem górnej bieżni zamiennikiem jest zwykłe łożysko 6308 - ale wymagałoby zdystansowania o te 5 mm na dolnej bieżni ( obustronnie, jak się domyślam). To łożysko (nachi) kosztuje nieco ponad 50$ na sieci, 6308 - zależnie od producenta i marży hurtowni, bo to zupełnie standardowy element.
Ori idzie łożysko NACHI o oznaczeniu 40BCV09S1-2NSLCS. Jest to standardowe łożysko kulkowe, ale dolna bieżnia jest rozszerzona do 28 mm (górna ma 23 mm). Względem górnej bieżni zamiennikiem jest zwykłe łożysko 6308 - ale wymagałoby zdystansowania o te 5 mm na dolnej bieżni ( obustronnie, jak się domyślam). To łożysko (nachi) kosztuje nieco ponad 50$ na sieci, 6308 - zależnie od producenta i marży hurtowni, bo to zupełnie standardowy element.