Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
perygrynator
Posty: 85
Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
Kontakt:

Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: perygrynator »

Witam.

Mam silnik 2L w swoim Hilu. Panowie, koledzy, drodzy forumowicze, napiszcie jak widzicie montaż turbo sprężarki w tym silniku (może nie widzicie - tez piszcie).

Moje założenia są takie by wstawić turbo przeznaczone do diesela, ale nie chce zakładać fabrycznego (czyli toyotowskieko jak w 2LT) . Jak to wygląda z pompa paliwa? Czy tez trzeba wymieniać na taka jaka jest w 2LT? Dodatkowe modyfikacje silnika- uszczelka pod głowicą?

Nie wiem jak dokładnie funkcjonuje turbo w 2LT (chodzi mi o połączenia typu smarowanie turbiny, sterowanie pompa, paski itp). Jak ma ktoś czas to proszę niech zapoda techniczny ale zrozumiały opis. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość do mojej osoby i nie łapać się za głowę w trakcie i po przeczytaniu moich pytań :wink:

Z góry dzięki za komentarze i wyrozumiałość.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2515
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: kpeugeot »

taniej i prościej jest kupić kompletny silnik 2LT i do wsadzić do hila

ja tak zrobiłem

oczywiście da się też przełożyć cały osprzęt ale to chyba więcej roboty

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: estewes »

Nie wie ile w tym prawdy ale kiedyś też chciałem dołożyć turbo do tego silnika to mechanik powiedział mi że są dwie różne głowice dla silnika z i bez turba.
różnice są zapewne niewielkie ale ....
kup 2.8 td z osprzętem to już lata w hilu.

Awatar użytkownika
perygrynator
Posty: 85
Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: perygrynator »

A czy silnik 3.0TD ma takie same mocowania na poduchy jak 2.4D? Co ze skrzynia? tez wymieniać?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: Rokfor32 »

#,0 ma identyczne mocowania, ale jeżeli dawcą jest 4Runner. Skrzynia jest inna.

Awatar użytkownika
perygrynator
Posty: 85
Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: perygrynator »

To teraz idziemy dalej. czy skrzynia od 3.0td wejdzie w miejsce skrzyni od 2.4d. Uściślając: czy pakiet silnik3.0TD ze skrzynia wejdą na te same mocowania co silnik 2.4D ze skrzynia.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: Rokfor32 »

Nie jestem całkiem pewien, ale na 90% tak. Jeżeli nie, to do wymiany będzie belka poprzeczna pod reduktorem.

Gdybyś kupował to w kawałkach, znaczy osobno skrzynia i reduktor, to zwróć uwagę na rodzaj reduktora. Są dwie wersje, tzw "top schifting" i "forward schifting". Różnica polega na umiejscowieniu dźwigni reduktora - ten pierwszy ma ją na sobie, przy tym drugim dźwignia jest na adapterze skrzynia - reduktor.

Awatar użytkownika
perygrynator
Posty: 85
Rejestracja: 23 paź 2008, 12:07
Auto: Hilux 1991 2.4D xcab
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: perygrynator »

Z uwagi na te ze auto jest zarejestrowane i użytkowane w Norwegii to musiałbym przerejestrować zmiany, a to kolejne koszty. jeśli mocowania by pasowały w miejsce oryginałów to mniejszy problem bo nie trzeba robić prześwietleń rentgenowskich spawów poduch. Z turbem jest łatwiej bo w sumie ujdzie bez rejestracji. ale takie uniwersalne co w razie problemów z przeglądem to można w miarę łatwo zdemontować, i ewentualnie dawkę pompy wyregulować od nowa.

Chciałbym tylko wiedzieć co trzeba zrobić w silniku by go przystosować do turbo uniwersalnego, Czy trzeba wymienić uszczelkę pod głowica na jakąś inna mocniejsza (jeśli tak to jaka), zmieniać pompę na taka co jest w wersji silnika 2LT, podłączać dodatkowe przewody ze smarowaniem turbiny, dodatkowe paski itp. (wymyślam teraz by nakreślić o co chodzi).

Teoretycznie lub praktycznie: jak to zrobić? pomijając opłacalność itp. Moze nawet nigdy tego nie zrobię. Ale dla samej wiedzy.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: Rokfor32 »

Częściowo sam sobie odpowiedziałeś :wink:

Z niezbędników - pompa wtryskowa z silnika 2L-T, bo oprócz większej wydajności ma ona wbudowany regulator ilości paliwa w zależności od ciśnienia doładowania, kolektor wydechowy, bo do standardowego nie bardzo jest jak turbo zamontować, początek rury wydechowej, chłodzenie i smarowanie turbiny (wraz z odpływem oleju do misy), filtr powietrza (w wersji turbo jest po drugiej stronie komory silnika), jeżeli ma być jak w oryginale to jeszcze rura łącząca turbinę z kolektorem dolotowym.

Przy niskim ciśnieniu doładowania (8 - 10 psi) z uszczelką jeszcze nie trzeba kombinować, przy wyższym wypadałoby zmienić na grubszą, celem odprężenia silnika.

Ursus
Posty: 119
Rejestracja: 04 wrz 2011, 21:09
Auto: Hillux 97 SR5+
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: Ursus »

Mam pytanie...jaki jest orientacyjny koszt założenia turbo do 2l z silnika 2lt?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Turbo do silnika 2L (dywagacje)

Post autor: Rokfor32 »

Koszt turbiny, plus kolektora, plus robota - i tu zależnie jak ma być zrobione. Jak na wzór fabryczny - to bardziej czasochłonne, bo trzeba zdjąć miskę olejową żeby zrobić w bloku otwór pod odpływ oleju. Ja robiłem w wersji uproszczonej, podpinając się do zejścia oleju z pompy vacu - działa, ale jest ryzyko, np. w zimie, że olej nie nadąży ściekać - wtedy może go przerzucić przez uszczelnienia sprężarki (nic specjalnego się nie dzieje - po prostu może w silniku ubywać nieco więcej oleju niż normalnie).

Orientacyjny koszt to około półtora tysia do dwóch (i raczej ten górny zakres - coraz ciężej znaleźć dobre turbo po taniości) - im więcej masz elementów fabrycznych - tym mniej jest roboty z dopasowywaniem, więc koszty tajli równoważą koszty roboty.

ODPOWIEDZ